بیلبورد و مزایای آن در تبلیغات

بیلبورد به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار صنعتگران و عرضه کنندگان کالا می‌گذارد و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود.

اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌ است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند. امروزه بیلبوردها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاه‌های مختلفی نسبت به هر بیلبورد تبلیغاتی داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که بیلبوردها، نماد یک جریان دائمی تبلیغاتی هستند.
نخستین قدم‌ها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار برگه‌های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. در سال ۱۷۹۶، با تکمیل روش‌های لیتوگرافی، اولین پوستر تصویر سازی شده، به وجود آمد.

اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت. آنها علامت‌ها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش می‌کردند یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند.
به مرور زمان، مردم به دنبال جاهایی مناسب برای نسب آگهی‌های خود بودند تا در محدودهٔ زمانی مشخص، بیشترین بازدیدکننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد، به این ترتیب، ستون‌ها و جعبه‌های ویژهٔ نصب آگهی در نقاط پر رفت‌وآمد شهرها برپا شد.Big-Mac-McDonald-Outdoor-Advertising-billboard

مزایای تبلیغات محیطی و بیلبورد

– حضور دائمی و تکرار بیلبورد تبلیغاتی سبب ایجاد آگاهی سریع می شود.
– حضور بلند مدت بیلبورد برای مصرف کنندگان باعث شناسایی یک نام تجاری و وفاداری نسبت به آن می شود.
– پراکندگی حضور بیلبورد در سطح شهر امکان حضور یک پارچه ی محصول را با استفاده از انواع گوناگون تبلیغات محیطی فراهم می کند.                                                                  – با گسترش و تکرار حضور تبلیغات محیطی بیلبورد می توان تبلیغات رادیو- تلویزیونی و مطبوعاتی را به مقابل منازل و محل کار مخاطبین تغییر محل داد.                                        – بیلبورد کارآیی ارتباط موثر با حذف عناصر زائد در یک هدف گذاری دقیق دمو گرافیک را دارد.
-تبلیغات محیطی به وسیله ی ارائه ی پیامی ساده و بسیار موثر، از در هم ریختگی و پراکندگی رسانه محافظت می کند.
– قدرت تطبیق اعجاب انگیز رسانه ی محیطی، امکان استفاده ی موثر از این رسانه را در تکمیل کمپین های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی فراهم می کند.
– امکان هدایت مستقیم مخاطبان به محل تبلیغ دهندگان و خرده فروشان، با حضور در کنار خیابان ها، جاده ها و محلهای فروش.
– تسهیل در ایجاد موقعیت های فروش برای کالا و خدمات با ساخت یک برنامه ی یکپارچه ی تبلیغات نام تجاری.
– ا یجاد امکان یاد آوری به مصرف کننده درمورد یک کالا یا خدمت قبل از هر تصمیم گیری در محل های خرید.
– تبلیغات محیطی پاسخ مستقیمی است به اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده از جمله آدرس اینترنتی، تلفن و…
– تبلیغات محیطی بیلبورد موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یک محصول به بازار می شود.
– با تبلیغات محیطی بیلبورد، هدفمند در مراکز تصمیم گیری مشتریان را ترغیب می کند تا از محصولات و خدمات استفادهکنند.

coca-cola_straw

چگونه یک بیلبورد تبلیغاتی طراحی کنیم ؟

یک تبلیغ خوب یک تاثیر مثبت در ذهن برجای می‌گذارد و کاملا در یادها می‌ماند و می‌توان امیدوار بود به هنگام خرید در ذهن بیننده نقش بسته باشد یک تبلیغی که اثر منفی ایجاد می‌نماید باز هم در یاد می‌ماند.
قبل از اینکه کار طراحی را شروع شود ، طراح باید آگاهی و اطلاعات لازم و کافی در مورد محصول داشته باشد. طراحی بیلبورد با طراحی سایر انواع تبلیغات کاملا متفاوت بوده و شیوه و نکات مخصوص به خود دارد همانطور که دلیل نمی‌شود کسی که یک دوچرخه‌ سوار ماهر است قهرمان مسابقات فرمول یک نیز بشود.

امکان ندارد که یک تبلیغ موفق روزنامه‌ای حتما یک تبلیغ موفق بیلبوردی نیز باشد، زیرا این دو مقوله کاملا دارای شرایط مجزایی می‌باشد.

بیلبوردها باید تأثیری ماندگار و برق‌آسا در حافظه مشتری بگذارند به‌طوری که بعد از اینکه بیننده از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. تبلیغ بر روی بیلبورد باید در زمان بسیار کوتاه قابل خواندن باشد. در حالی که اتومبیل با سرعت زیاد از کنار یک بیلبورد عبور می‌کند، سرنشینان آن باید بتوانند آن را بخوانند و یا پیام مورد نظر را دریافت کنند.

بنابراین بیلبورد معمولا شامل چند لغت در اندازه بزرگ و خوانا بوده و یا دارای تصاویر کنایه‌ دار و گیرا با رنگ‌های درخشان است. معمولا برای بیلبورد از عکس استفاده می کنند پس از انتخاب تصویر مناسب، تصویر به اندازه کافی باید بزرگ باشد تا بیننده به راحتی و به طور و اضح قادر به دیدن آن باشد.

در خیابان ها و جاده هایی که محدودیت سرعت وجود ندارد، باید از تصاویر خیلی بزرگتری برای روی بیلبورد استفاده کرد در نتیجه رانندگان به وجود سرعت بالا باز هم می توانند تصویر را ببینند.

تصاویری که جزییات زیادی دارند می بایست بزرگ تر باشند اما تصاویری که به راحتی قابل تشخیص هستند و جزییات زیادی روی آنها نیست لزوما نباید سایز بزرگی داشته باشند. استفاده از خلاق ترین ایده های بیلبورد های تبلیغاتی می تواند مزایای مختلفی از جمله فروش بیشتر را به همراه آورد.

برای طراحی بیلبوردهایی با بیشترین بازدهی مسئله قابل توجه می توان به شناخت نوع محصول و در نتیجه آن، انتخاب بهترین تصویر و همچنین متن و نوشته پرداخت و از این طریق به اثرگذاری لازم دست یافت.

بیلبورد و مزایای آن در تبلیغات
بیلبورد و مزایای آن در تبلیغات

مزایای تبلیغات بیلبوردی

اولین هدف بیلبورد، جلب توجه مخاطب است. این مهم‌ترین کاری است که بیلبورد باید انجام دهد. در خصوص طراحی بیلبورد به اولین نکته‌ای که باید توجه شود، مدت زمانی است که یک تابلو در مخروط بینایی مخاطب قرار می‌گیرد.

که بطور معمول هر تابلو حدود هفت ثانیه دیده می‌شود این مدت زمانی است که فرصت است توجه مخاطب را به سمت تبلیغات جلب شود و پیام را انتقال داده شود.

بیلبوردها ابزارهای تبلیغاتی بزرگی هستند که در محیط ها و اماکن پر تردد و شلوغ قرار داده می شوند تا توجه رانندگان و عابرین پیاده را به خود جلب کنند. در برخی از کشورها به بیلبورد تابلوی موقتی گفته می شود.

این بیلبوردها نه تنها به دلیل بزرگ بودن، بلکه به دلیل طراحی های متنوع و زیبایی که روی آنها انجام می شود می توانند نظر و توجه عابرین پیاده را جلب کنند. بیلبورد فضای زیادی در اختیار طراح قرار می دهد تا مطالب، ملزومات و طرح های مورد نیاز را به راحتی روی آن قرار دهد.

بدون شک، بیلبورد بهترین راه برای جذب و جلب تعدادی زیادی از افراد می باشد.

طراحی یک بیلبورد کار بسیار چالش بر انگیز و دشواری است، نه به دلیل اندازه بزرگی که دارد، بلکه به خاطر این که هنگام طراحی ان باید نکات زیادی را به خاطر سپرد و آنها را رعایت کرد.

بر خلاف کارت ویزیت و لوگو طراحی بیلبورد به خلاقیت و ایده های بکر و جالب تری نیاز دارد چون باید به گونه ای طراحی شود تا با نگاه اول بلافاصله نظر افراد را به خود جلب کند. وجود بیلبورد، برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است.

بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌یابند.

بیلبورد در اصفهان

images (1)

بیلبورد یک رسانه تبلیغاتی است

بیلبوردها بیش از آنکه ابزار تبلیغاتی باشند، یک رسانه به حساب می‌آیند؛ رسانه‌ای که می‌تواند پیام خود را به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطب خود منتقل کند.

به رسانه‌ای که بیشترین اثربخشی را برای تبلیغات داشته باشد و موجب بقاء و موفقیت تبلیغات شود، «رسانه اثربخش» می‌گویند.

به بیان دیگر، رسانه‌ای که بتواند پیام فروش و بازاریابی را در مخاطبان درونی کند که قدرت نیازسنجی، نیازسازی، نیازمندی و نیازشناسی آنان را تحریک کرده و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانه‌ای اثربخش است.

به طور معمول بیلبوردها در زمره رسانه‌های اثر بخش جای می‌گیرند. اگر چه شرکت ها، رسانه اثربخش خود را براساس استراتژی‌های بازاریابی و براساس تحقیقات انتخاب می‌کنند، اما به طور مثال این مسأله به اثبات رسیده که برای شرکت‌های تولیدکننده خودرو، بهترین شیوه تبلیغاتی بیلبورد است.

در تعریف‌های رسانه اثربخش براساس مدل هرم مشتری، بیلبورد یک رسانه طلایی برای تبلیغ به حساب می‌آید. مشتریان رسانه طلایی سودآوری کمتری دارند ولی از محصولات و خدمات شرکت رضایت دارند و به وسیله رسانه طلایی می‌توان وفاداری آنها را زیاد کرد.

با ظهور فناوری‌های جدید، بیلبوردها اکنون به رسانه‌ای تعاملی تبدیل و از حالت یک تابلوی تبلیغاتی غیرمتحرک خارج شده‌اند.images (2)

طراحی ست اداری

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی ست اداری

درخواست ثبت برند

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
آگهی نامه تبلیغاتی رسانه هنربرتر(تبلیغات شیرینی بهاری)
نوشتهٔ بعدی
نکاتی کلیدی در مورد تیزر تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.