راهکارهای طراحی لوگوهای تأثیرگذار

راهکارهای طراحی لوگوهای تأثیرگذار

– زیبایی در عین سادگی

یک لوگو در عین زیبایی باید طوری طراحی شود که مفهوم‎رسان و عاری از پیچیدگی باشد بطوری که بیننده با دیدن آن، پیام را دریافت نماید.

– نشانگر ویژگی‌های خاص و یونیک

لوگوهای هر شرکت باید متفاوت با لوگوی سایر شرکت‌ها باشد. قبل از طراحی باید لوگوهای سایر شرکتهای رقیب را مورد بررسی قرار داد و شباهت میان همه را بررسی کرد و سپس چیزی متمایز با آنها را طراحی شود. تقلید از لوگوی تجاری رقیبان به معنای تبلیغات برای شرکت‌های آنها می‌باشد.

– نشانگر ارزش و جاذبه

شاید دیده باشید برندهای معروف از لوگوهایی استفاده می‌کنند که دارای جذابیت خاصی برای بینندگان دارد. استفاده از تکنیک‌های گرافیکی در طراحی لوگو نقش زیادی در تبلیغات برند دارد.

– تغییر لوگو با گذشت زمان

لوگوها نیز با گذر زمان تغییر می‌کنند. لذا مدیران شرکت‌ها باید با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت‌های سازمان، اقدام به طراحی لوگوی جدید کنند. البته باید توجه داشت در صورتی که برند یک شرکت جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده این امر ممکن است ریسک باشد و به کاهش مشتریان منجر شود. لذا اگر هم قرار است در طراحی لوگوی شرکت تغییراتی بوجود آید، باید به صورت جزئی و تدریجی باشد.

– بهره گیری از رنگ‌های زیبا و متنوع

با توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا می‌کند، لذا توجه به انتخاب رنگ‏های زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جذب نظر بینندگان و در نتیجه تبلیغات مؤثرتر برای برند محصولات می‌شود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخص‌های فرهنگی مصرف‎کنندگان صورت بگیرد.

برای مثال اگر شرکت شما مربوط به محصولات آرایشی می‌باشد، بهتر از رنگ آبی استفاده کنید. آبی نماد آرامش است. همچنین اگر محصولات شما مرتبط با کودکان می‌باشد، رنگ‌های شاد مثل صورتی، جذابیت بیشتری را به لوگو می‌بخشد.

– استفاده از تصاویر متناسب با فعالیت و یا نام شرکت

تصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده می‌شوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان می‌باشد. برای مثال دایره بیانگر برقراری ارتباط، تکامل، امنیت می‌باشد و لوگوهای مثلثی دربرگیرنده مفاهیمی چون قدرت، نظم و تعادل می‌باشند.

پذیرش سفارش طراحی لوگو در تهران با رسانه هنر برتر.

نمونه ای از طراحی لوگو دکتر عاطفت

photo_2017-11-07_11-28-06

تلفن پذيرش آگهي:۶۱۰ ۳۳ ۳۶۶-۰۳۱

اینستاگرام ما

sayna-insta

تلگرام ما

telegram_logo-svg

Rate this post
, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مجله تبلیغاتی رسانه هنربرتر(شماره35)
نوشتهٔ بعدی
آگهی نامه تبلیغاتی رسانه هنربرتر(سفره عقد فرنیک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.