مزایای طراحی لوگو چیست؟

بدون شک مزایای طراحی لوگو بسیار است. همانقدر که نام شرکت و مجموعه مهم است به همان اندازه لوگو برای معرفی و اعتبار کسب و کار و شرکت اهمیت دارد. لوگو نمادی بصری کوچک است که در مراحل اولیه بازاریابی و فعالیت یک مجموعه توسعه و طراحی می شود. آرم یا لوگویی برای شرکت شما تاثیر گذار است که کسب و کار شما را از همکاران و رقبایتان متمایز کند و در ذهن مخاطب ماندگار. لوگو مناسب کسب و کار شما باید بتواند پیام شما را به خوبی منتقل کند و با یک نگاه مخاطبان، متوجه موضوع و اهداف کسب و کار شما شوند. پس مهم است که طراحی لوگو توسط طراح لوگو حرفه ای و متخصص در این زمینه انجام شود . یکبار برای همیشه یک لوگو حرفه ای داشته باشید. طراحی لوگو نقش مهمی در تثبیت هویت یک برند و انتقال ارزش های آن به مخاطبان هدف دارد. در ادامه اهمیت لوگو در برندسازی و مزایای مهم یک لوگوی خوب را بررسی می کنیم:

مزایای طراحی لوگو

کمک به رشد و کسب و کار

باید لوگوی شما در ذهن ماندگار شود و به راحتی در ذهن مشتریان و مخاطبانتان بماند ، اگر مشتریان با دیدن لوگو شما جذب شوند ، شما به کارخانه ی پولساز تبدیل خواهید شد. لوگو در توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر گذار است و در جذب مشتریان تاثیر مستقیم دارد و اجازه می دهد که مشتریان با دیدن آن از ارزش و اعتبار کسب و کار شما مطلع شوند و راحت تر بتوانند به شما به عنوان یک متخصص اعتماد کنند. پس طراحی لوگو موفق مشتریان ورودی شما را افزایش می دهند . حتی موجب می شود که ورودی شرکت شما افزایش یابد و حتی اولین چیزی که توجه مشتریان جدید را جلب کند لوگو شما باشد پس ساده از آن نگذاید.

شاید باور نداشته باشید اما طبق تجربه لوگویی که به خوبی طراحی شده باشد، موجب می شود تا مشتری برای استفاده از محصول شما ترغیب شود و هیجان او را برای استفاده از محصول و یا خدمت افزایش دهد، بویژه زمانی که برند شما به تازگی پا به عرصه بازار گذاشته باشد. اگر آرم شما از دید افراد جذاب باشد خیلی راحت می توانید مخاطب و حتی در بسیاری موارد سرمایه گذارانی را برای شرکت خود پیدا کنید و هر روز به اعتبار خود در میان مشتریان بیافزایید. پس باید بدانید آرم یا لوگو نقش بسیار مهم و قابل توجهی در برقراری ارتباط با مشتریان ایفا می کند. داستان کسب و کار شما را، یک نشان و آرم خوب روایت می کند. خیلی ساده و قابل فهم با یک لوگو ارزش های کسب و کارتان را به مشتری منتقل کنید.

مزایای طراحی لوگو

شناسایی برند و نام تجاری

یک برند نام و تعهدی پایدار برای هر مجموعه ای ایجاد می کند. نام تجاری و برند را باید با کمک یک تصویر به ذهن مشتریان بسپاریم که لوگو می تواند این کار به خوبی انجام دهد البته با طراحی درست و حرفه ای! ساخت برند به عوامل بسیاری بستگی دارد ولی یکی از آنها هویت برند و آگاهی از برند است که برای ساخت آن نیاز به لوگوداریم تا مردم بتوانند ما را با تصویر و یا کاراکتر خاص خودمان بشناسند. همانند زمانی که نام فست فود می آید، ما نا خودآگاه لوگوی مک دونالد را به یاد می آوریم. لوگوها در آگاهی از برند به مصرف کننده کمک می کنند و اگر به شدت  و به طور پیوسته آن را در تبلیغات مختلف ببینند یک تصویر بصری ماندگار از آن محصول و یا خدمت را در ذهن مصرف کننده ایجاد می شود.

البته فراموش نکنید که اضافه کردن نام شرکت و یا شعار تبلیغاتی مختص برند شما به طراحی لوگو کسب و کار می تواند تاثیرگذاری آن را دوچندان کند و ارتباط با مشتریان را تسریع بخشد و به راحتی با نامی که از خود در آرم یاد کرده اید شما را در اینترنت و یا در شبکه های اجتماعی بیابند. لوگوی خود را ساده نگه دارید و پیام خود را شفاف، ساده و مختصر منتقل کنید.

لوگو نمایش بصری یک برند است و به عنوان یک شناسه منحصربه‌فرد عمل می‌کند که به مشتریان کمک می‌کند برند را بشناسند و به خاطر بسپارند. اگر یک لوگو که به خوبی طراحی شده باشد، ارتباط بصری قوی با برند ایجاد می کند و یادآوری و تمایز آن از رقبا را برای افراد آسان تر می کند.

در یک بازار شلوغ، لوگو به برند کمک می کند تا از رقبا متمایز شود. این به عنوان یک نمایش بصری از کیفیت ها، ارزش ها و پیشنهادات منحصر به فرد برند عمل می کند. یک لوگوی متمایز می تواند یک اثر به یاد ماندنی ایجاد کند و یک برند را به راحتی در بین رقبای خود قابل شناسایی کند.

3- شخصیت سازی برند

از دیگر مزایای طراحی لوگو شخصیت سازی برای برند است. هر انسانی شخصیتی دارد و به همان نسبت هم هر شرکتی شخصیتی را برای شناخت و معرفی خود به دیگران باید برای خود ایجاد کند. طراحی لوگو به همین دلیل یکی از سخترین انواع طراحی ها است و طراحان باید شخصیت مورد نظر کسب و کار شما را به تصویر بکشند و آنرا با کمک المان های مختلف به بهترین شکل نشان دهند، برای اینکه بتوانید این شخصیت را به صورت بصری نشان دهید پیش از آن به این سوالات پاسخ دهید:

اولین چیزی که دوست دارید مشتریان درمورد شما فکر کنند چیست؟ دوست دارید آنها چه واژه و کلمه ای را از شما به ذهن بسپارند؟ می توانید در ابتدا برای نشان دادن شخصیت خود از آرم استفاده کنید، آرم این شخصیت را با کمک اشکال و رنگ های مختلف برای مصرف کنندگان به صورت جذاب نشان می دهد، به عنوان مثال با کمک رنگ روشن در طراحی لوگو می توانیم اصالت را نشان دهیم و یا تصویری از خود بسازیم، به عنوان مثال سرعت، چابکی و یا اعتماد را نشان دهیم و زمانی که مخاطبان آن را می بییند این احساس را در مورد شخصیت ما دریافت کنند.

یک لوگو می تواند به طور موثر ارزش ها، شخصیت و موقعیت یک برند را به اشتراک بگذارد. از طریق استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر، یک لوگو می‌تواند احساسات خاصی را برانگیزد و ارتباطی با مخاطبان هدف ایجاد کند. برای مثال، یک لوگوی بازیگوش و رنگارنگ ممکن است شخصیت جوان و پرانرژی یک برند را منتقل کند، در حالی که یک لوگوی تمیز و مینیمال ممکن است تمرکز برند را بر سادگی و ظرافت نشان دهد.

 

حرفه ای بودن و اعتماد

لوگوی حرفه ای حس حرفه ای بودن و اعتبار را منتقل می کند. این نشان می دهد که برند هویت خود را جدی می گیرد و متعهد به ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت است. یک لوگوی موفق می تواند اعتماد را در مشتریان بالقوه ایجاد کند و درک مثبتی از برند ایجاد کند.

حس ثبات و انسجام

یک لوگو نقشی حیاتی در حفظ ثبات در پلتفرم های مختلف بازاریابی دارد و تضمین می کند که هویت بصری برند بدون توجه به اینکه در یک وب سایت، پروفایل رسانه های اجتماعی، بسته بندی محصول یا پلفتفرم های تبلیغاتی ظاهر می شود، منسجم و قابل تشخیص باقی بماند. استفاده مداوم از لوگو به تقویت پیام برند و ایجاد حس آشنایی در بین مشتریان کمک می کند.

برانگیختن احساسات با مخاطب

لوگو قدرت برانگیختن احساسات و ایجاد ارتباط با مخاطب را دارد و از طریق رنگ ها، فونت ها و المان ها در مخاطب تاثیر میگذارد.  طراحی یک لوگو اصولی می تواند ارزش ها و شخصیت برند را به اشتراک بگذارد. همین نقطه قوتی است تا احساسات یک مشتری را درگیر کند و حسی را در مخاطب تداعی کند که موجب ایجاد پیوند عاطفی قوی با برند شود.

هر لوگو ماهیت کار شما را نشان می هد، و به همین علت است که باید نماینده خاص و کلی از کار شما باشد. می توانید توانایی خود را برای حضور اینترنتی در فضای مجازی با یک لوگو متمایز افزایش دهید. با تمام خلاقیت هایی که در طراحی یک سایت به خرج می دهید و لوگویی جذاب ، شناسایی سایت خود را از دیگر رقبا راحت تر کنید و به صورت منحصربفرد بدرخشید.

فراموش نکنید که با طراحی لوگو منحصربفرد، مخاطب را وفادار می سازید. البته فاکتورهای دیگری نیز در ایجاد وفاداری مشتری و مخاطب تاثیرگذار است. ارائه خدمات و محصولات با کیفیت در کنار برندسازی قوی از عوامل مهم در وفاداری است. اما عاملی که می تواند در کنار عوامل دیگر به رشد کسب و کار شما و ایجاد حس اعتماد کمک کند، داشتن یک آرم خوب است چراکه افراد با دیدن لوگو شما شخصیت شما را شناسایی می کنند. حتی سعی کنید در پایان ایمیل ها، حتما لوگو را به عنوان امضای خود قراردهید زیرا لوگو در پایان ایمیل در معرض دید افراد قرار می گیرد حتی اگر این ایمیل تبلیغاتی باشد با دیدن آن ممکن است کاربر به دنبال شما در دیگر شبکه و کانال ها و یا حتی محصولات شما در فروشگاه ها و دیگر پلتفرم ها بگردد.

برندسازی بلند مدت

یکی ازمزایای طراحی لوگو این سات که شما یک لوگو طراحی می کنید برای سال ها فعالیت یک برند. بنابراین لوگو بخشی ضروری از استراتژی برندسازی بلند مدت یک برند است. هنگامی که یک لوگو ایجاد شد و توسط مخاطبان هدف شناسایی شد، تغییر آن می تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است منجر به سردرگمی یا از دست دادن ارزش ویژه و مخاطبان هدف برند شود. بنابراین، سرمایه‌گذاری روی یک لوگوی با طراحی خوب از همان ابتدا می‌تواند به ایجاد پایه‌ های قوی برای هویت بصری برند کمک کند و راه را برای تلاش‌های مداوم و مؤثر برندسازی در آینده هموار کند.

به طور خلاصه، لوگو برای یک برند مهم است زیرا هویت بصری ایجاد می‌کند، به شناخت برند کمک می‌کند، برند را از رقبا متمایز می‌کند، حرفه‌ای بودن و اعتماد را منتقل می‌کند، ثبات را تضمین می‌کند، ارتباط عاطفی با مخاطب برقرار می‌کند و بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد.

5- چیدمان استراتژی موثر برای تبلیغات

بهتر است نشانه و اثر خود که همان لوگو شما است را در بر روی تمام وسایل مانند سربرگ و تمامی ملزومات اداری، روزنامه، مجلات، بیلبورد تهران و تبلیغات محیطی در اصفهان یا هر شهر دیگری ، هدایای تبلیغاتی، لباس فرم پرسنل و …. قرار دهید و همچنین تمام پیام های بازاریابی خود را با آرم تلفیق کنید. این برچسب موثر را در تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در شبکه های اجتماعی حضور دارید و خدمات و یا محصولات خود را معرفی می کنید سعی کنید لوگو خود را در عکس آنها استفاده کنید و در برند سازی خود نیز با لوگو به پیشرفت خود و برندتان کمک کنید. هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید بیشتر در ذهن مردم باقی می مانید.

باید در استراتژی بازاریابی از لوگویی استفاده کنید که بتوانید آنرا در انواع تبلیغات و بازاریابی بکارببرید به عنوان مثال در سایزهای متفاوت وجود داشته باشد، فونت مورد استفاده در لوگو بسیار مهم است و مردم به صورت ناخوداگاه در مورد شما با تایپوگرافی به کار رفته فرضیه می سازند البته با کمک دیدگاه های مختلف خود، پس با کمک فونت های مختلف و اهداف بازاریابی لوگو خود را بسازید. لازم است بگوییم تایپوگرافی یکی از مواردی است که در آرم از آن استقبال می شود اما بازهم بهترین روش این است که از متخصصین این کار بهره ببرید.

6- تمایز از رقبا

یکی از مزایای طراحی لوگو تمیز دادن شما با رقبا است. با طراحی خوب لوگو می توانید از رقبایتان جلوتر باشید چراکه با توجه به مواردی که در بالا گفته شد وقتی مردم شما را بیشتر ببینند و جذابیت برای آنها داشته باشید پس در دیدشان جز بهترین ها بشمار می آیید و در نتیجه از همه پیشی می گیرید و به راحتی همکاران خود را با کمک خلاقیت در محصول، خدمات و تمایز در لوگو پشت سر می گذارید و خود صدر نشین کسب و کارتان می شوید. لوگو راهی برای شناسایی شما از دیگر رقبا است. مردم رنگ و آرم شما را به ذهن می سپارند و سپس شما را میان دیگر افراد پیدا می کنند.

در یک بازار شلوغ، لوگو به برند کمک می کند تا از رقبا متمایز شود. این به عنوان یک نمایش بصری از کیفیت ها، ارزش ها و پیشنهادات منحصر به فرد برند عمل می کند. یک لوگوی متمایز می تواند یک اثر به یاد ماندنی ایجاد کند و یک برند را به راحتی در بین رقبای خود قابل شناسایی کند.

یکی از خدمات کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر طراحی انواع لوگو شامل طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو شرکتی ، طراحی لوگو صنعتی ، طراحی لوگو برای فرش فروشی و تمامی حوزه های کسب و کار می باشد و این خدمت را با کمکی تیم طراحان و گرافیست های مجرب با توجه به کسب و کار شما و همچنین فرمی که پیش از طراحی تکمیل کرده اید انجام می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی کار و دیدن نمونه کارهای ما می توانید از طریق پل های ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
موکاپ کارت ویزیت چیست؟
نوشتهٔ بعدی
لوگو تلفیقی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.