طراحی سربرگ و طراحی پاکت نامه ، A4 و A5

طراحی سربرگ

یکی دیگر از عناصر طراحی ست اداری ، طراحی سربرگ است . سربرگ برگه ای است همراه با شمایل گرافیکی و اطلاعات تماس یک شرکت که در سایز های a5(21 * 14.8) و a4 ( 21 * 29.7 ) طراحی و تولید می شود که برای نامه نگاری و منتقل کردن اطلااعات نوشتاری بین ادارات موسسات شرکت ها یا اشخاص حقیقی از آن استفاده می شود .
طراحی سربرگ شرکت نیز همانند طراحی کارت ویزیت نیاز به یک لوگو جذاب و خلاقانه دارد تا جلوه زیبایی را به نمایش بگذارد . طراحی سربرگ شرکت نیاز به یک سری اصول استاندارد دارد که باید رعایت شود .

به عنوان مثال در طراحی سربرگ شرکت باید زمینه فضای خالی کار ، بدون رنگ باشد چرا که اگر رنگی حتی بصورت کمرنگ در کار باشد هنگام ارسال فکس سربرگ یا کپی گرفتن از آن دچار مشکل خواهید شد . همچنین در طراحی سربرگ شرکت باید یک حاشیه نیم سانتیمتری را برای برش در نظر گرفت تا قسمتی از متن یا طرح در برش از بین نرود .
در طراحی سربرگ شرکت ، لوگو ، آرم ، شماره ، تاریخ و پیوست ، شماره های تماس شرکت ، آدرس ایمیل و کد پستی از استانداردهایی است که باید درج شود .
محل قرار گیری لوگو در سربرگ معمولا در بالای صفحه است مخصوصا برای ادارات و شرکت ها که در قسمت بالا سمت راست قرار میگیرد اما هیچ قانونی در این امر وجود ندارد و طراح می تواند متناسب با سلیقه خود یا درخواست متقاضی آرم یا لوگو را در جاهای مختلف سربرگ قرار دهد .
سایز لوگو در سربرگ معمولا بین ۲ تا ۵ سانتیمتر مربع است . اطلاعات تماس شرکت نیز معمولا در پایین سربرگ درج میشود . اندازه فونت ها در سربرگ نباید کمتر از ۹پوینت و بیشتر از ۱۴پوینت باشد .

طراحی ست اداری

طراحی سربرگ گریم تخصصی عروس(سپیده یزدانمهر)

photo_2017-08-12_14-01-00

طراحی پاکت نامه ، A4 و A5

پاکت نامه یک نوع بسته بندی است که از کاغذ با ضخامتهای مختلف ساخته می شود به گونه ای که بتواند یک یا چند کاغذ دیگر مثل سربرگ را در خود جای دهد . در واقع پاکت نامه محافظ خود نامه یا محتوای درون آن می باشد .

ابعاد طراحی پاکت نامه معمولا در سایز گسترده یک کاغذ ۲۳ * ۲۹ انجام می شود که پس از طراحی و چاپ برش خورده ، تا می شود و پس از چسب خوردن تبدیل به یک پاکت شود . گاهی نیز این پاکت ها در سایز های a5 و a4 طراحی و ساخته می شوند و باید دقت شود در هر سایز مورد نظر ، طراحی پاکت ۱ سانتیمتر از هر طرف بزرگتر طراحی و ساخته شود که برگه A4 یا A5 به راحتی درون آن جای گیرد .
در طراحی پاکت نامه باید دقت شود تا نیمه بالا و سمت راست پاکت جهت الصاق تمبر و انجام عملیات پستی خالی و فاقد طراحی باشد البته در اموری که هزینه پست پیشاپیش محاسبه نشده باشد .

photo_2017-08-12_14-01-21

photo_2017-08-12_14-01-15

تلفن پذيرش آگهي:۶۱۰ ۳۳ ۳۶۶-۰۳۱

کانال تلگرام ما

telegram_logo-svg

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
لوگو ترکیبی
نوشتهٔ بعدی
طراحی و چاپ کارت ویزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.