ويژگيهای يك بيلبورد متناسب

ويژگيهاي يك بيلبورد متناسب

با توجه به پيشرفت روز افزون و سريع ارتباطات كه از نزديكي كشورها و لزوم پيوستگي و تازگي اطلاعات بوجود مي آيد . براي درست كردن يك بيلبورد از لحاظ گرافيكي به 3 نكته بايد توجه كرد:

1 -سرعت انتقال پيام

2 -كيفيت انتقال پيام

3 -در برداشتن فرهنگ و هويت ملي و انساني پيام

bulletin-los-angeles-movies-billboard-extension

امروزه بشر به دنبال زبان بين المللي براي ارتباط بين انسان ها مي باشد. اگر اين خصوصيات توسط ابزار مناسب گرافيك به كار گرفته شود داراي نتايج مثبت و درخشاني خواهد بود . بيلبورد يكي از هنرهاي تجسمي است .

باز هم از مسائل گرافيكي كه در هنر بيلبورد بايد درنظر گرفته شود درك صحيحي آن توسط بي سواد يا كم سواد ، كه در طراحي آن بايد در نظر گرفته شود . و يا داراي قدرت جذب باشد و از نظر رواني متناسب با موضوع باشد تأثير رواني رنگ و نوشته به درستي در آن رعايت شود.

در واقع مي توان گفت كه بيلبورد يا آفيش يا پلاكات يك تصوير مفهومي است . امروزه بيلبوردهاي مصور با بهره گيري از حروف شروع طراحي و نقاشي و عكاسي به منزله نمونه هاي كامل پيشرفته ازهنر گرافيك نوين شناخته مي شوند .

مي توان گفت هنر بيلبورد سازي شاخه هايي از هنر گرافيك است ولي با ساير رشته هاي هنرهاي تجسمي نيز پيوند متقابل دارد . اين بيلبوردها به تنهايي مي توانند نيازمنديهاي شخصي خود را رفع كنند و از اتلاف وقت خويش به اندازه جلوگيري نمايند.

بايد ميدان ديد و زاويه اي بيلبورد در آن مكان نصب مي شود با ديد انسان و زاويه حركت او متناسب باشد و بايد اين را نيز توجه داشت در مناطقي كه اينبيلبوردها نصب مي شوند اگر متناسب نباشد كمتر ديده مي شوند كه اين به عوامل زير بستگي دارد:

1 -آيا نوشته ها يا تصاوير با زاويه تند در يك مسير هستند ؟

2 -آيا نوشته ها يا تصاوير خارج از ديد معمولي قرار دارند ؟

3 -آيا فاصله ديد انسان نسبت به بيلبورد متناسب است ؟

4 -اگر بيلبورد در جايي قرار دارد كه توسط كسي كه سوار بر وسيله نقليه است و يا كسي كه در پياده رو است ، ديده مي شود.

images (1)

مهمترين عاملي كه در طراحي بيلبورد بايد در نظر گرفته شود اين است كه بيننده با يك نگاه موضوعي را درك كرده مثلا اگر در مورد نمايشگاه كتاب است بايد پيام را سريع دريافت كند و در ذهن خود حك كند.

نكته قابل توجه اين است كه قبل از طراحي بيلبورد بايد بدانيم رنگ نوشته و عكس در اين بيلبورد بايد چگونه باشد ويژگي آن موضوع را هنگام طراحي مد نظر داشته باشيم و متناسب با نوع موضوع آن را طراحي كنيم.

براي اتود زدن در مورد طراحي بيلبورد طراح ابتدا بايد بداند كه براي چه موضوعي بيلبورد را مي خواهد سپس ديده هاي خود را بر روي كاغذ ثبت مي كند . ايده هر چقدر هم ساده و ابتدايي باشد طراح را براي اجراي نهايي هدايت مي كند .

موضوعي كه مي خواهد مورد طراحي قرار بگيرد بايد بررسي شود . مثلا براي بيلبورد نمايشگاه كتاب بايد چه عكسي (در صورت استفاده از عكس) چه فونتي براي نوشتن ، چه خطي و …. بكاربرده شود.

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی ست اداری

درخواست ثبت برند

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
طراحی وب سایت،طراحی سایت، سئو
نوشتهٔ بعدی
اصول طراحی کاتالوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.