آموزش طراحی کاتالوگ

آموزش طراحی کاتالوگ

آموزش طراحی کاتالوگ : اکثر مردم تمایل دارند یک نسخه  از راهنمای فروشگاه و تعریف کسب و کار را برای خرید خرده یا عمده در اختیار داشته باشند ، انواع  کاتالوگ در اصفهان وجود دارند که در تجارت مفید هستند.

بعضی از کاتالوگ ها برای سازماندهی مجموعه مواد و برای ارزیابی املاک فیزیکی متعلق به یک شرکت یا نهاد دیگر استفاده می شود ، در حالی که سایر کاتالوگ ها برای انجام تحقیقاتی که به برنامه های بازاریابی اطلاع می دهد مفید هستند.

 

کاتالوگ برای بازاریابی کالا

شاید آشناترین نوع کاتالوگ توسط موسسات خرده فروشی تولید شود تا کالاهای ارائه شده  در طیف محصولات خود را به مشتریان فعلی و آینده لیست و روانه بازار کند.

این جزوه های فروش لیست محصولاتی است که یک شرکت برای فروش در فصل جاری ارائه می دهد. آنها به طور معمول با یک سبک شناخته شده تا شامل تصاویری از محصولات ، نام ، توضیحات مربوط به محصول و بعضی اوقات قیمت شوند.

کاتالوگ های خرده فروشی همچنین شامل اطلاعات مربوط به سفارش و حمل و نقل ، آدرس شرکت ، خط مشی بازده و از همه مهم تر ، کپی هایی که برند شرکت را تبلیغ می کند ، می باشد. هر جنبه ای از کاتالوگ برای بازتاب یک تصویر و تبلیغ پیام شرکت طراحی شده است.

به عنوان مثال ، یک شرکت تولید پوشاک که برای بانوان سایز بزرگ عرضه می شود ، ممکن است برای نمایش زیبایی محصول باشد ، در حالی که یک تولید کننده لباس کودکان ممکن است حس خلاقیت و جذابیت را در  تبلیغات خود نشان دهد.

 

کاتالوگ چاپی در مقابل کاتالوگ های دیجیتال

در حالی که فناوری باعث شده بسیاری از خرده فروشان به تبلیغات آنلاین روی بیاورند ، بسیاری از کاتالوگ ها هنوز هم در قالب چاپی تولید می شوند. یک نسخه فیزیکی که به دست مصرف کننده می رسد و قابل نگهداری است ، به راحتی چندین بار مشاهده می شود و به سایر مشتریان بالقوه منتقل می شود ، هنوز هم دارای ارزش تبلیغاتی زیادی است.

برای افزایش خرده فروشی ، به ویژه در ایام تعطیلات و جشن ها ، اغلب در بسیاری از فروشگاههای خرده فروشی که مستقیماً با مصرف کنندگان در ارتباط  اند، کاتالوگ های چاپی وجود دارند.

 

کاتالوگ موجودی ها و مواد

دو مدل دیگر کاتالوگ وجود دارد که معمولاً برای استفاده داخلی در نظر گرفته می شوند مثل لیست هایی که شرکت ها نیاز به پیگیری موجودی در انبار برای فروش و قطعات لازم برای نگهداری تجهیزات تولیدی داشته باشند.

فهرست نویسی برنامه های نرم افزاری می تواند به مشاغل کمک کند تا موجودی خود را چک کنند ، شمارش تعداد موجودی برای هر کالای موجود در شرکت ، حفظ تعداد مواردی که یک محصول فروخته می شود و نیاز به تغییر مجدد لیست سفارش دارند .این فهرست بندی داخلی محصولات تضمین می کند که این شرکت بدون داشتن کالای اضافی در دسترس ، سهام کافی را خواهد داشت.

 

شرکتهای تولید کننده همچنین ممکن است کاتالوگ قطعات مورد نیازکه در مورد تعمیرات ،تجهیزات ،مونتاژ قطعات خود را نگه داری کنند. لیست ممکن است موارد مورد نیاز برای تعمیر برخی از اجزا ، شماره قسمت ها و محل قرارگیری قسمت مورد نیاز را شامل شود.

وقتی قطعات سالم در انبار موجود باشند ، می توان زمان خراب بودن دستگاه را کاهش داد ، و تکنسین تعمیر و نگهداری می داند که دقیقاً در کجای ساختمان  می تواند تجهیزات را مورد تعمیر قرار دهد.

 

مجموعه های فرهنگی تاریخی کاتالوگ

بسیاری از سازمان های تخصصی هستند که از کاتالوگ ها استفاده می کنند. موزه ها ، گالری های هنری ، جوامع تاریخی و اماکن فرهنگی مجموعه هایی از اهمیت فرهنگی را جمع آوری و نگهداری می کنند.

کاتالوگ ها این موارد را تضمین می کند که ثبت صحیح برای هر قطعه ، یک گام ضروری برای ارزش گذاری آن و بیمه مجموعه است. در بسیاری از این کاتالوگ ها ، یک فهرست کامل از موارد فیزیکی موجود و همچنین لیست جداگانه ای از تصاویر دیجیتالی که از این آیتم گرفته شده است ، وجود دارد.

 

برای گردآورندگان خصوصی نیز ممکن است در زمینه فهرست نویسی یک روش مفید باشد، به ویژه اگر این منابع دارای اهمیت باشند. به عنوان مثال ، یک کلکسیونرسکه می تواند چیزهای زیادی در مورد مجموعه خود بداند ، اما با افزایش این مجموعه ، جزئیات خاصی افراموش می شوند.

اما ، كاتالوگی كه مشخصات هر قطعه را شرح می دهد ، از جمله نوع سكه ، تاریخ استخراج ، خصوصیات ویژه ، ارزش تقریبی ، شرایط و كشور مبداء ، تمام اطلاعات مهم را در یك نقطه نگه می دارد. بانک اطلاعاتی الکترونیکی نگه داری این جزئیات همچنین جستجوی اطلاعات را در هنگام نیاز آسان می کند.

 

کاتالوگ های دیجیتالی برای مجموعه کتابخانه و رسانه ها

به اکثر کودکان هنوز یکی از اساسی ترین انواع سیستم های کاتالوگ آموزش داده می شوند: فهرست کتابخانه.

برای ده ها سال ، مشتریان برای یافتن عنوان کتاب یا نام نویسنده مورد نظر بودند از طریق یک دفتر دست نویس کتابها را جستجو می کردند. سپس در آنجا كتاب مورد نظر خود را پیدا كردند.

در حالی که عملکردهای فهرست کتابخانه ها اساساً یکسان است ، ظهور کاتالوگ های رایانه ای ، جستجو را بسیار آسانتر می کند. با چند کلیک در یک بانک اطلاعاتی الکترونیکی ، جستجوگر کتاب می تواند نه تنها از محل نگه داری فیزیکی کتاب مورد اطلاع پیدا کند  بلکه همچنین به تعداد زیادی از اطلاعات اضافی نیز دسترسی داشته باشد.

جستجوها می توانند برای سایر موارد که گزینه های متنوعی از جمله موارد صوتی ، فیلم ها ، کتابهای الکترونیکی و مواد مرجع ایجاد می کنند ، تکمیل شوند. منابع حتی می توانند از کتابخانه های اطراف یا به صورت آنلاین قابل دسترسی باشند.

 

مزایای کتابخانه برای مشاغل

صاحبان مشاغل و مدیران باید با بسیاری از کارکردهای یک فهرست کتابخانه آشنا شوند زیرا این امر به نفع تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل صنعت آنها خواهد بود . کتابخانه های بزرگ شهری یا دانشگاه ها تعداد زیادی موارد را از طریق جستجوی فهرست آنلاین خود برای استفاده های عمومی ارائه می دهند.

 

مؤلفه های مهم انواع کاتالوگ

مهم نیست که با کدام یک از انواع کاتالوگ روبرو شوید ، تمام کاتالوگ ها دارای چندین مؤلفه مشترک هستند. به طور کلی ، همه آنها به هر ورودی یک شماره کالا اختصاص می دهند ، کالای مورد نظر را به یک دسته بندی طبقه بندی می کنند و شامل توضیحی می شوند که ممکن است شامل مواد مورد استفاده ، ابعاد و وزن مورد باشد. یک عکس نیز ممکن است برای کمک به شناسایی باشد.

جزئیات دیگر شامل مکان محصول ، تاریخ تولید یا ایجاد و فهرست یا مؤلفه جستجو می باشد که برای جستجوی یک کالای خاص به کاربر کمک می کند.

 

ایجاد انواع کاتالوگ تجاری

اگر در حال ایجاد و آموزش طراحی کاتالوگ برای مصارف داخلی شغل خود و یا برای خرده فروشی هستید ، حتماً با توجه به حیطه کاری خود تعیین کنید که چه میخواهید. اگر اطلاعات معلوم نیست ، باید “جاهای خالی” را نگه دارید تا موضوع  زمینه حفظ شود و در دفعات بعدی پر شود. با افزایش اطلاعات ، میتوانید آن را با برنامه پیشرفته تری توسعه دهید.

 

برای آموزش طراحی کاتالوگ بسیاری از برنامه های نرم افزاری برای کمک به ایجاد کاتالوگ تجاری در اصفهان برای شما موجود است. همچنین الگوها به شما کمک می کنند تا داده های خود را سازماندهی کرده و یک طراحی جذاب برای انتشار ایجاد کنید. احتمالاً اندازه کاتالوگ چاپ شده شما را هزینه های چاپ  تعیین می کند ، و شما ممکن است فقط مواردی را انتخاب کنید که می خواهید در حال حاضر تبلیغ کنید.

علاوه بر این ، اگر شما فقط یک کاتالوگ را برای استفاده داخلی تهیه می کنید ، با یک صفحه اکسل یا بانک اطلاعاتی ساده می تواند این هدف را ارائه دهید.

 

Rate this post
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
گروه طراحی Laren
نوشتهٔ بعدی
تشک zest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.