لوگو تایپ

لوگو علامت تجاری یک شرکت است که به صورت بصری منحصر به فرد برای استفاده توسط آن شرکت طراحی شده است که ممکن است با یک فونت نمایش داده شود که تا حدی سفارشی شده است یا  شکل هندسی که با استفاده از حروف انتزاعی مثل یک اثر خاص باشد.
استفاده از  نماد برای طراحی انواع لوگو موثر لزوما خوب نیست و یک ایده پشت تمامی لوگو هاست. هنگامی که به طور صحیح انجام شود ، استفاده از تنها لوگو تایپ برای ایجاد یک آرم می تواند یک سلاح برندسازی بسیار مؤثر باشد.

لوگو تایپ چیست؟

آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است که این شکل آرم از یک فونت و حروف مخصوص استفاده می کند که با یک برند در ارتباط می باشد.
لوگو تایپ هایی که به عنوان ” wordmark” نیز شناخته می شوند ، لوگوهایی هستند که کاملاً از کلمه یا کلماتی ساخته شده اند که تشکیل شده از نام شرکت هستند. تمرکز اصلی در اینجا تایپوگرافی است ، بدیهی است این سبک از آرم به شدت هویت بصری یک برند را با نام شرکت پیوند می دهد.

طراحی لوگو سفارش طراحی لوگو
سفارش طراحی لوگو

به همین دلیل ، باید فونت خود را با دقت انتخاب یا ایجاد کنید. شکل ، سبک و رنگ کلمات دقیقا به معنای خود کلمات است ، این مساله در برای شرکتی که دارای نامی با معنای زیاد نیز نباشد صادق است مانند  طراحی لوگو گوگل که امروزه برای بسیاری از افراد شناخت شده و برجسته می باشد.

لوگو تایپ گوگل تأثیرگذار است زیرا فونت آن ساده و ظریف مانند محصولات آن هاست اما از رنگ های بسیاری تشکیل شده است.
رنگ های مختلف نتایج زیادی را که هنگام جستجو در گوگل و تنوع محصول آنها مشاهده می کنید نشان می دهد.

رنگها روشن سرگرم کننده و در دسترس هستند ، که وقتی Google را در نظر بگیرید می خواهد محصولات آنها به صورت جهانی مورد استفاده قرار گیرند و باعث حس آرامش در کاربران جدید شوند.

چه زمانی یک لوگو تایپوگرافی را انتخاب کنید؟

  • اگر شما یک شرکت جدید هستید که می خواهید نام شما از لوگو شما استخراج شود می توانید از لوگو تایپ استفاده کنید.
  • نام تجاری شما دارای یک نام کوتاه است که وقتی در همه جا حتی جاهی کوچک یا خیلی بزرگ به عنوان یک لوگو نشان داده می شود ، به مخاطب احساس بدی نمی دهد.
  • نام شما مرتبط با کسب و کار شما باشد (مثلاً شما یک عکاس هستید ) لوگو به تقویت ارتباط بین حافظه بصری و شناخت نام کمک می کنند.

چرا ممکن است از یک لوگو تایپ صرف نظر کنید ؟

  • شما نمی خواهید مرتباً لوگو خود را به روز کنید زیرا فونت ها مرتبا به روز می شوند و ممکن است روز فونت لوگو تایپ ما بسیار قدیمی و کسل کننده شود. حتی Google و Coca Cola برای به روز ماندن شان باید لوگو تایپ خود را به روز کنند.
  • نام شرکت شما واقعاً طولانی است.

یک لوگو مبتنی بر فونت به تنهایی روی نام یک کسب و کار متمرکز است. به طراحی انواع لوگو شرکت های ویزا و کوکا کولا فکر کنید. وقتی یک شرکت دارای نام مختصر و مشخص است ، لوگو تایپ واقعا خوب عمل می کند. آرم گوگل نمونه ای عالی از این مورد است.

طراحی لوگو در شیراز
طراحی لوگو در شیراز

این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است ، بنابراین ، وقتی با تایپوگرافی قوی ترکیب می شود ، این آرم به ایجاد شناخت قوی از برند کمک می کند.

همچنین ، انتخاب یک لوگو ، تایپوگرافی یک تصمیم مهم خواهد بود. از آنجا که تمرکز بر روی نام شما خواهد بود ، می خواهید یک فونت را انتخاب کنید یا یک فونت جدید ایجاد کنید – که جوهر کاری شماست.

به عنوان مثال ، برچسب های مد تمایل به استفاده از قلم های تمیز و ظریف دارند که احساس راحتی می کنند ، در حالی که آژانس های قانونی یا دولتی تقریبا همیشه به متن سنتی “سنگین تر” که احساس امنیت کنید ، تاکید دارند.

Rate this post
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
مرکز تخصصی میکروپیگمنتیشن فرشته کریمی در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
قالب طراحی کاتالوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.