طراحی بسته بندی کالاها

طراحی بسته بندی کالاها چیست؟

با توسعه مداوم رقابت های تجاری ، رقابت بین شرکت هایی که تمام جنبه های محصولات را پوشش می دهند ، آغاز شد و اصول طراحی بسته بندی کالاها به بخش مهمی برای ارتقاء شرکت و بازاریابی محصولات تبدیل شد. برای پیروزی در رقابت شدید تجاری ، شرکت ها باید به نوآوری در طراحی  بسته بندی محصولات، جلب توجه مصرف کننده ، ارتقاء فروش محصول و قیمت برای تقویت شرکت ها ادامه دهند.

 

چرا باید برای محصولات خود طراحی بسته بندی انجام دهیم؟

طراحی بسته بندی نوعی طراحی گرافیکی است. اگر محصول بخواهد به فروش خوبی دست یابد ، طراحی بسته بندی قسمت بسیار مهمی است. بسیاری از کالاها از نظر قیمت ارزشی ندارند اما اگر بسته بندی زیبایی داشته باشند ، دوست دارند این محصول را برای  ارائه مصرف کنندگان جذاب تر کنند ، این امر باعث ترغیب فروش و رونق گردش کالا می شود.

بسته بندی انعکاس کاملی از مفهوم برند ، ویژگی های محصول و روانشناسی مصرف کننده است که به طور مستقیم روی تمایل مصرف کنندگان از خرید تأثیر می گذارد. ما متقاعد شده ایم كه بسته بندی یك روش قدرتمند برای نشان دادن میل به محصول و مصرف كننده است.

امروزه با جهانی شدن اقتصاد ، طراحی بسته بندی ها و کالاها با یکدیگر ادغام شده اند که به عنوان ابزاری برای شناخت ارزش کالاها و ارزش استفاده ، بسته بندی نقش بسیار مهمی در زمینه های تولید ، توزیع ، فروش و مصرف دارد که این موضوع مهمی است که دنیای شرکت ها و طراحی باید به آن توجه داشته باشند. وظیفه بسته محافظت از کالا ، انتقال اطلاعات کالا ، تسهیل در استفاده ، تسهیل حمل و نقل ، تشویق فروش و افزایش ارزش افزوده محصولات است. به عنوان یک سازمان جامع ، بسته بندی شامل تلفیق  کالاها و هنر است.

وقتی در مورد بسته بندی صحبت می کنیم ، منظور ما نیز قرار دادن لیبل است که آرم رسمی شرکت را بر روی محصول قرار دهد ،به اصطلاح تزئین محصول شاید بهترین گزینه برای توضیح همه چیز و محافظت از یک محصول خاص باشد.

بسته بندی کالاهای مصرفی به: بسته بندی مقوایی ، بسته بندی انعطاف پذیر ، بسته بندی نازک ، ظروف ، بسته بندی شیشه ای و بسته بندی های فلزی تقسیم می شود.

انواع جنس بته بندی های امروزه با پیشرفت ای صنعت:

نوع دیگری از بسته بندی ها که سرعت رشد بالایی را نشان می دهد ، به خصوص برای مواد غذایی کنسرو شده و غذاهای آماده  و نوشیدنی ها ، که دارای بسته های پلاستیکی نازک هستند.

با توجه به قیمت و اصول بسته بندی کالاها تقاضا برای بسته بندی پلاستیکی و سبک تر ، برای افزایش دوام با استفاده از دیوار نازک پلاستیک که ضخامت آن کمتر از 0.8 میلی متر (0.031) اینچ است بیشتر شده است

شرایط لازم برای ساختن بسته بندی پلاستیکی نازک و فاصله های ظریف متفاوت با نیازهای صنعت بسته بندی پلاستیکی معمولی است که نیاز به فشار بیشتر و فرآیند ریخته گری سریعتر ، عملیات خنک کننده سریعتر ، تنظیمات روی قسمت تولید شده و اضافه کردن ترتیب های نهایی دارد.

دستگاه های قالب گیری پلاستیک پر سرعت ، سیستم های روباتیک ، قالب های تزریق پلاستیک با دیوار نازک ، طراحی قسمت مناسب و انتخاب مواد گزینه های مهم موفقیت در صنعت بسته بندی پلاستیکی فیلم نازک بودند.

قیمت بالای طراحی  بسته بندی های شیشه ای  و آینده تولید بسته بندی شیشه ای به دلیل وزن زیاد، مصرف زیاد انرژی و انتشار کربن باعث شده به میزان قابل توجهی امیدوارکننده نباشد.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
انجام کاراکتر طراحی
نوشتهٔ بعدی
طراحی سایت پزشکی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.