بسته بندی فلزی

بسته بندی فلزی چیست و موارد استفاده از آن

اخیراً ، بسیاری  از شرکت ها  جنس بسته بندی خود را فلزی از قبیل آلومینیوم برای مثال در قوطی های آئروسل یا کنسرو  انتخاب می کنند. در اولین نگاه در معرفی بسته بندی فلزی نه تنها  قابل توجه به نظر می رسد بلکه می تواند عملکرد خوبی نیز داشته باشد.

فلزات مانند آلومینیوم و فولاد به راحتی قابل بازیافت هستند. فولاد از قابل بازیافت ترین مواد روی زمین است و آلومینیوم یکی از با ارزش ترین مواد برای بازیافت است.

بر خلاف سایر مواد ، مانند پلاستیک ، می توانید فلزات را دوباره و دوباره بازیابی کنید و نیاز به استخراج بیشتر از زمین را کاهش می دهید.

طراحی برند بوک، بسته بندی فلزی
طراحی برند بوک، بسته بندی فلزی

اهمیت بسته بندی خوب

بسته بندی به دلایل مختلف مهم است. قبل از هر چیز، از محصولات شما هنگام حمل و نقل و ارسال به مکان‌های مختلف خرده‌فروشی محافظت می‌کند، و مطمئن می‌شود که مشتریان شما اقلام شکسته‌ای را که نیاز به بازگرداندن یا تعویض دارند، دریافت نمی‌کنند. به عنوان یک ابزار بازاریابی، بسته بندی نیز نقش مهمی ایفا می کند. این اولین چیزی است که خریداران هنگام خرید محصول شما می بینند و می تواند به محصولات شما کمک کند تا در قفسه برجسته شوند و توجه خریداران را به خود جلب کنند.

بیایید به عنوان مثال به غذاهای آماده فروخته شده در فروشگاه ها نگاه کنیم. محبوبیت غذاهای آماده بر اساس راحتی که ارائه می دهند، در حال افزایش است. سوال این است – چرا برخی از محصولات قیمت بالاتری دارند در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند؟ البته، کیفیت محصولات به خودی خود یک عامل تعیین کننده است، اما در بسیاری از موارد، بسته بندی عالی کیفیت درک شده را ایجاد می کند و خریداران را تمایل بیشتری به پرداخت قیمت بالاتر می کند. بسته بندی بی کیفیت این تصور را ایجاد می کند که محصول بی کیفیت است و باعث می شود خریداران کمتر پول خود را برای آن خرج کنند.

بنابراین ، آیا فلز انتخاب مناسبی برای محصولات شرکت شماست؟

در این راهنما در مورد انواع معرفی بسته بندی فلزی بحث خواهد شد.

اگر در راهرو یک سوپرمارکت یا  فروشگاه بزرگ قدم بزنید ، فلز را در همه جا مشاهده خواهید کرد. فلز کاربردهای زیادی دارد ، از جمله:

قوطی آئروسل:  محصولاتی که در قوطی های آئروسل بسته بندی می شوند از طیف رنگ مو تا اسپری رنگ تا خوشبو کننده هوا و اسپری بدن متغیر است. برای کار کردن یک قوطی ذرات معلق در هوا ، برای اعطای یک محصول تحت فشار بیشتر به عنوان اسپری استفاده می شود. معمولاً قوطی های آئروسل از فلز یا آلومینیوم ساخته می شوند. آنها همچنین حاوی پیشرانه ای هستند که محصول را از قوطی اسپری میکند.

قوطی نوشیدنی های  مثل نوشابه نیز ممکن است به صورت بسته بندی شده در قوطی های آلومینیومی باشند. قوطی های نوشیدنی آلومینیوم بازیافتی ترین دسته برای محصولات آلومینیوم هستند که تقریباً  50 درصد از کل قوطی های بازیافت شده سالانه است .

بسته بندی مواد غذایی در قوطی کنسرو :  سبزیجات ، سوپ ها ، میوه ها ، مواد غذایی حیوان خانگی و گوشت ها ، همه در قوطی های فلزی فروخته می شوند. غذاهای کنسرو به طولانی تر شدن ماندگاری آنها کمک می کند و می تواند به مردم کمک کند تا بتوانند انتخاب های غذایی سالم داشته باشند.

قوطی های رنگ:  اگرچه برخی از انواع رنگ ها در سطل پلاستیکی و ظروف پلاستیکی فروخته می شوند ، اما هنوز برخی از شرکت ها از قوطی های فلزی استفاده می کنند. قوطی های رنگ فلزی بسته به نوع رنگ می توانند روکش یا بدون خط باشند.

تیوپ لوسیون :  لوسیون ها ، خمیردندان ها و سایر محصولات زیبایی می توانند به جای تیوپهای  پلاستیکی در تیوپ های فلزی بسته بندی شوند. برخی از مصرف کنندگان ، تیوپ های فلزی را ترجیح می دهند ، زیرا می توانند بازیافت شوند و از پلاستیک بهتر به نظر برسند.

انواع مواد بسته بندی فلزی

چندین نوع مختلف فلز برای بسته بندی مثل آلومینیوم ، قلع و فولاد و قابل استفاده است. هر نوع ماده مزایا و اشکالاتی دارد. ممکن است یک فلز برای کاربردهای خاص در مقایسه با فلز دیگر مناسب تر باشد

مزایای بسته بندی فلزی

  • محافظت از محصول:  بعضی از محصولات باید در طراحی بسته بندی تیره نگهداری شوند و از نور خورشید یا منابع دیگر نور دور نگه داشته شوند.
  • دوام:  برخی از مواد بسته بندی به مرور زمان خراب می شوند. به عنوان مثال ، کاغذ نازک خواهد بود و به راحتی در برابر رطوبت آسیب می بیند.
  • استریل:  ضد عفونی کردن و استریل کردن  بسته بندی های فلزی بسیار آسان است.
  • پایداری:  اکثر انواع فلز به راحتی بازیافت می شوند. آلومینیوم و فولاد دو ماده قابل بازیافت در جهان هستند و به دفعات زیاد بازیافت می شوند.
  • دامنه اندازه:  بسته های فلزی در اندازه و فرم های گسترده ای وجود دارد.
  • مقرون به صرفه بودن:  نسبتاً مقرون به صرفه است.
  • وزن سبک:  برخی از انواع بسته بندی های فلزی ، به ویژه آلومینیوم ، وزن کمتری نسبت به سایر مواد دارند.
  • و عوملی دیگر مانند سازگاری با محیط زیست و افزایش ماندگاری مواد غذایی

 

5/5 - (2 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تایپوگرافی و طراحی لوگو قسمت چهارم
نوشتهٔ بعدی
مزون لوتوس در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.