یک طراح لوگو چکاری انجام میدهد؟

طراحان لوگو طراحان گرافیک حرفه ای هستند که برای فرد یا شرکتی که آنها را استخدام کرده اند ، لوگو و آرم تجاری منحصر به فردایجاد می کنند.

طراحان آرم یا می توانند آزاد ، کارمند تمام وقت در یک شرکت طراحی یا آژانس تبلیغاتی باشند یا تحت یک قرارداد موقت کار کنند. بیشتر طراحان حرفه ای دارای مدرک دانشگاهی در زمینه طراحی گرافیک هستند و همچنین ممکن است در بازاریابی و تبلیغات تجربه ای داشته باشند.

سفارش آنلاین طراحی لوگو

چه چیزی یک طراح لوگو خوب را می سازد؟
اگر به دنبال استخدام یک طراح لوگو هستید ، به خاطر داشته باشید که همه طراحان گرافیک مجهز به مهارت ها و توانایی های یکسان در طراحی یک آرم  یا لوگو عالی نیستند.

متوجه خواهید شد که برخی از طراحان در ایجاد محتوای ویدیویی تخصص دارند ، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند طراحی اینفوگرافیک ها را طراحی کنند ، و برخی دیگر در ساخت تبلیغات چاپی از نظر بصری توانمند هستند.

یک طراح خوب لوگو فقط نمی تواند در ایجاد یک آرم مهارت داشته باشد ، بلکه باید مهارت های مختلف دیگری نیز داشته باشد.

نمونه کار طراحی لوگو

مهارت های لازم برای موفقیت طراح لوگو

توانایی تحقیق و بررسی 

طراحان باید بتوانند خود را در صنعت مشتری خود غوطه وری کند. این می تواند به معنای انجام تحقیقات دقیق در مورد یک محصول خاص یا مشخص کردن ویژگی های ارائه دهنده خدمات باشد.

تحقیق در مورد بازار فعلی مشتری و رقبای آن برای ایجاد یک آرم ضروری است که تجارت را در مقابل بقیه قرار دهد. بهترین ابزاری که یک طراح لوگو حرفه ای می تواند در اختیار داشته باشد پرسشنامه برندسازی یا جلسه توجیهی است.

پرسشنامه برندسازی مجموعه ای از سوالات عمیق است که به مشتری ارائه می شود تا بتواند به طراح کمک کند تا بفهمد چه نوع طراحی آرم مورد نظر شماست.

سوالات می توانند از هر جایی متفاوت باشند: “آیا یک داستان منحصر به فرد در پشت نام مشاغل یا نام تجاری شما وجود دارد؟” و بودجه شما چقدر است؟
همچنین جلسات توجیهی برای طراحانی که در مرحله تحقیق یک پروژه طراحی لوگو هستند ، می تواند مفید باشد.

جلسات توجیهی مشتری اغلب  نحوه عملکرد مشاغل و اینکه چه چیزی آنها را منحصر به فرد می سازد و اهداف آنها را برای لوگو و پیام آرم مشخص می کند. بهترین طراحان آرم به مدت یک ساعت یا بیشتر با مشتریان خود به صورت حضوری ملاقات می کنند و با یادداشت هایی برمیدارد.

امکان دید وسیع تر

ماهرترین طراحان قادر خواهند بود تا به صورت مفهومی فکر کنند. با استفاده از پرسشنامه برندسازی و یادداشت های، طراح باید کلیه اطلاعاتی را که در رابطه با تنظیمات رنگ و قلم ، سبک های آرم و نام های تجاری یا شعارهای احتمالی به آنها داده شده ، سازمان دهی و تجزیه و تحلیل کند.

طراحان آرم اگر قصد دارند از قبل برنامه ریزی کنند باید بتوانند به صورت مفهومی فکر کنند. طراحان باید این نکته را در نظر داشته باشند که مشتریان برای تمام طرح های بازاریابی خود از آرم خود استفاده می کنند.

آرم ها باید بتوانند با حساب های رسانه های اجتماعی ، چاپ تبلیغات ، وب سایت ها و محصولات تبلیغاتی سازگار شود.

برقراری ارتباط روشن

این مهارتی است که طراحان لوگوی خوب را از بقیه طراحان لوگو جدا می کند. بدون داشتن امکان برقراری ارتباط موثر با مشتری در مورد آنچه نیازها و خواسته هایشان در مورد طراحی است، کل پروژه می تواند در فاجعه ی پایان یابد. طراحان لوگو غالباً بیش از حد به پاسخهای نوشته شده در پرسشنامه برندسازی یا یادداشتهای آنها اعتماد می کنند.

طراحان لوگو که می توانند مفهوم طراحی را به درستی به مشتری توضیح دهند ، قادر به پذیرش انتقاد سازنده از کار خود باشند ، راه حل های هوشمندانه ای برای یک مسئله ارائه دهند و در جهت سازش در طراحی کار کنند ، کسانی هستند که تمایل دارند که در این زمینه موفق ترین باشند.

نحوه فرایند طراحی لوگو

قبل از استخدام یک طراح ، ابتدا از آنها بخواهید که آیا در طراحی آرم های تجاری تخصص دارند یا خیر. اگر آنها بله بگویند ، مرحله بعدی درخواست نمونه کار از کارهای گذشته آنها خواهد بود. تعیین اینکه آیا سبک طراحی آرم آنها شبیه به چگونگی تصور شما از لوگو است، بسیار مهم است.

اگر به دنبال استخدام یک طراح آرم برای ایجاد آرم تجاری جدید خود هستید ، این نکته را بخاطر بسپارید که فرایند طراحی بیشتر از زمانی که شما می خواستید با استفاده از یک سیستم آنلاین بسازید به طول می انجامد.

با این حال ، با انتخاب یک طراح حرفه ای ، می توانید تضمین کنید که آرم شما منحصر به فرد برای تجارت شما باشد.

مرحله 1. به یک پرسشنامه برندسازی پاسخ دهید

طراح آرم شما به احتمال زیاد یک پرسشنامه برندسازی برای شما تکمیل می کند تا تکمیل کنید. جمع آوری تمام افرادی که در ابتکارات برندسازی (مدیرعامل ، تیم بازاریابی ، سرمایه گذاران ، هیئت مدیره و غیره) حرفی برای گفتن دارند برای کمک به پاسخگویی به این پرسشنامه مهم است.

اگر پرسشنامه برندسازی دریافت نکردید ، یک جلسه با طراح داشته باشید و آماده پاسخگویی به سؤالات مربوط به شغل ، بودجه و الزامات طراحی خود باشید.

مرحله 2. تحقیقات صنعت و شرکت

بعد از اینکه طراح آرم شما اطلاعات کافی در مورد شغل شما جمع آوری کرد، آنها یک یا دو روز طول می کشد تا تحقیقات اضافی خود را درباره صنعت یا شرکت شما انجام دهند.

اگر مقالات خبری، انتشارات مطبوعاتی و یا حتی صفحه ویکی پدیا در مورد شغل خود دارید ، احتمال دارد که طراح در حال خواندن این موارد باشد تا ایده بهتری در مورد نحوه فعالیت کسب و کار شما و چه محصولاتی یا خدماتی ارائه می دهید.

مرحله تحقیق در صنعت نیز ممکن است شامل یک تحلیل عمیق رقبا باشد. طراحان می خواهند اطمینان حاصل كنند كه آرم شما قابل قبول است و به خوبی در صنعت خاص شما جذب می شود.

مرحله 3. طرح اولیه را تهیه کنید

پس از گردآوری اطلاعات پرسشنامه برندسازی و تحقیقات، طراح سپس چند پیش طرح اولیه را به همراه برخی تفسیرها درباره روند تفکر آنها در مورد هر طرح ارسال می کند.

مرحله 4. تجدید نظر 

هرچه بازخورد دقیق تری را ارائه دهید ، تجدید نظر کمتری برای طرح نیاز هست زیرا درک بهتر از نوع طراحی لوگو مورد نظر شما به طراح کمک می کند. به خاطر داشته باشید که ممکن است طراح شما در تعداد تجدیدنظرهایی که در لوگوی شما انجام خواهد داد ، محدودیتی داشته باشد ، بنابراین بسیار مهم است که در مراحل ابتدایی بازخوردهای زیادی بدهید.

سعی کنید روی طرح ، رنگ ، انواع فونت ها ، چیدمان آرم و (در صورت کاربرد) متن شعار تجاری خود تمرکز کنید. تقسیم جنبه های طراحی لوگو شما در این دسته های مختلف به طراح نیز کمک خواهد کرد. این مرحله تجدید نظر ممکن است از هر دو روز تا یک هفته یا بیشتر انجام شود.

اگر برای زمان فشار آورده باشید ، استخدام یک طراح آرم که در یک آژانس طراحی یا بازاریابی کار می کند ، مفیدتر است زیرا آنها می توانند منابع خود را از درون شرکت خود جذب کنند.

مرحله 5. ارسال پیش طرح نهایی و تهیه فایل های تصویری

پس از مرحله کار مجدد و تجدید نظر (که می تواند بیش از یک بار اتفاق بیفتد) ، طراح لوگو طراحی آرم نهایی را به شما ارائه می دهد. در این مرحله طراح همچنین انواع مختلفی از انواع فایل های تصویری از جمله PNG ، JPG و یک فایل بردار یا EPS را به شما ارائه می دهد.

آنها اطمینان حاصل می کنند که نوع فایل تصویری برای چه نوع ابتکاری بازاریابی مناسب است تا لوگوی مارک تجاری شما در تمام رسانه ها حرفه ای و تمیز به نظر برسد.

یک طراح خوب همچنین انواع مختلفی از اندازه های تصویر را در اختیار شما قرار می دهد تا بطور اختصاصی برای کانال های آنلاین خود از جمله عکس جلد فیس بوک ، عکس توییتر و تصویر آرم وب سایت استفاده کنید.

شما می توانید برای طراحی لوگو به طراحان ما اعتماد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
شرکت اسرار موج بی سیم جی
نوشتهٔ بعدی
طراحی ست و اوراق اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.