طراحی لوگو با اسم و انواع مختلف لوگو

طراحی لوگو با اسم یا انواع مختلف لوگو : کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است?

طراحی لوگو با اسم و انواع لوگو مختص برندها

برای صاحبان مشاغل کوچک ، انتخاب طراحی لوگو مناسب یک مرحله مهم در تجارت و کارآفرینی است .

به طور طبیعی ، شما ممکن است فشار زیادی را برای انتخاب لوگو مناسب متحمل شوید ، اما ما در اینجا هستیم تا بتوانیم برخی از این استرس ها را حل کنیم و شما را با  انواع مختلفی از لوگوها  آشنا کنیم ، از جمله:

  • طراحی لوگو با اسم
  • آرم های مونوگرام
  • آرم های ترکیبی

در حالی که یک لوگو تنها بخشی از تصویر بزرگتر مارک تجاری است ، داشتن ایده در مورد آنچه می خواهید قبل از رفتن در مسیر طراحی اطمینان حاصل می کند که چیزی را ایجاد می کنید که به شما ، تجارت و مخاطبان شما خدمت می کند.

انواع لوگو و ایجاد لوگو

اما در سخن اول … لوگو  چیست؟

 

اصطلاح لوگو  غالباً برای تعریف هر نمادی که یک شرکت برای نشان دادن بصری نام تجاری خود طراحی کرده است ، استفاده می شود.

 

اما در مورد طراحی لوگو  دو دسته اصلی وجود دارد:

  1. آرم هایی که فقط از یک نوع تشکیل شده اند – نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکت است
  2. آرمهایی که هم متن دارند و هم نماد

هر نوع لوگو می تواند هدف متفاوتی داشته باشد ، اما سبک های خاصی در سال های اخیر محبوبیت بیشتری داشته است ، به ویژه در بیشتر مشاغل فعال بصورت آنلاین.

بیایید با جزئیات بیشتری از هر نوع لوگو آشنا شویم.


طراحی لوگو با اسم

کلاسیک ترین و خالص ترین شکل لوگو ، طرح بندی کلمه است که گاهی از آن به عنوان طراحی لوگو با اسم  نیز یاد می شود.

زیبایی لوگو  فقط  به متن نام شرکت وابسته است. بیشتر معمول است که شرکت ها نام کوتاه را ترجیح می دهند یک طرح مناسب  لوگو اسمی را انتخاب کنند (نام های یک کلمه ای یا خطی / ترکیبی ایده آل هستند). اگر نام شرکت دو کلمه داشته باشد ، می توان آنها را جمع کرد تا فضای کمتری را ذخیره کند.

بدون نمادها و تصاویر ، تایپوگرافی خود یک لوگو می شود  و نام شرکت به عنوان یک نشانه بصری از لوگو  تجاری تبدیل می شود. به مثال های معروف مانند کوکاکولا ، گوگل و نیویورک تایمز فکر کنید.

اما حتی بدون تصاویر ، هنگام انتخاب نوع متن ، رنگ ، ویژگی های شخصیت ، فاصله و اشکال ، فضای کافی برای استعداد هنری وجود دارد.

سبک کلمات معنی و مفهومی را ایجاد می کنند و شخصیت برند را اعم از کودکانه ، هنری ، آموزشی یا جدی برمی انگیزند.

طراحی لوگو با اسمنکته خوب در مورد طراحی لوگو با اسم   این است که کاربرد آنها در رسانه ها آسان است و بدون هیچ گونه توضیح خاصی نام شرکت را نشان می دهند.

برای شرکت ها معمول است که لوگو کلمات خود را به یک طرح اولیه یا مونوگرام کوتاه کنند (به فیس بوک فکر کنید ، که از F معروف خود در بیشتر برنامه های خود استفاده می کند).


 مونوگرام

اگر نام شرکت شما کوتاه نیست ، می خواهید یک لوگو با طرحی جدید  را نشان دهید .

 

لوگو مونوگرام شامل یک تا چهار حرف است که معمولاً حروف اول شرکت است. که به جای یک نماد سنتی استفاده می شود ، هویت یک شرکت را به تصویری چشم نواز تبدیل می کند.

البته حروف اول هر کلمه  به قسمت اصلی آرم تبدیل می شوند. در طراحی شما ، آنها باید خوانا باشند اما به یاد ماندنی باشند.

اگر کار  جدیدی را آغاز کردید  ، برای ایجاد شناخت ، نام کامل شرکت را در پایین لوگو  قرار دهید   این تاکتیک در هنگام شروع لوگو معمول است .

طراحی لوگو با اسم

حروف و مونوگرام معمولاً از آرم هایی که شامل یک تصویر هستند ، جمع و جورتر هستند و در فضاهای کوچک ، به خصوص مربع ، خوب به نظر می رسند.

اما از آنجا که آنها فقط به متن متکی هستند ، شما باید  انرژی خود را بر انتخاب نوع اسم  مناسب متمرکز کنید. آرم شما باید آسان خوانده شود ، اما متمایز و جذاب باشد. HBO ،   یا C های بهم پیوسته در آرم Chanel را به عنوان نمونه های برجسته این لوگوها در نظر بگیرید.

و ، همانطور که قبلا ذکر شد ، غیر معمول نیست که از یک نسخه تک رنگ برای فضاهای کوچکتر مانند وب سایت ، برنامه ها و تصاویر نمایه رسانه های اجتماعی استفاده شود. برای تقویت شناخت برند باید مطمئن شوید که نوع نوشتار در هر دو نسخه رنگی و تک رنگ یکسان است.


لوگو  ترکیبی

یک نماد  با یک کلمه  (که اغلب به آن علامت تجاری می گویند)  لوگو  ترکیبی است. این متداول ترین نوع طراحی لوگو  است که بخشی از آن به دلیل انعطاف پذیری آن است. می توانید از نماد به صورت تک نیز استفاده کنید (مثلاً در عکس پروفایل شبکه های اجتماعی ) ، یا فقط در صورت نیاز از کلمه یا نماد  استفاده کنید.

 

در یک لوگو ترکیبی ، یک نماد می تواند در کنار ، بالا ، پایین یا داخل متن ظاهر شود.

طراحی لوگو با اسم

این نماد عنصر شناسایی برند شما است و می تواند انتزاعی یا واقعی باشد. به نماد برجسته Nike swoosh فکر کنید – یک علامت تیک صاف که هیچ ارتباطی با نام ندارد.اگر بخواهید  آن را با لوگو اپل مقایسه کنید – نمادی که مستقیماً به نام شرکت اشاره دارد.

شرکت های موفق در ایجاد هویت تجاری قوی با طراحی آرم ترکیبی ، ناگزیر ممکن است به دنبال ساده سازی لوگو  و طراحی لوگو در تهران خود باشند.

اما آرم های ترکیبی برای مشاغل جدیدی که نیاز به ایجاد شناساندن برند دارند ، انتخاب بهتری هستند. در نهایت ، علامت ترکیبی راهی مطمئن برای ایجاد یک لوگو سازگار برای استفاده در میان رسانه ها است. به این فکر کنید که کمپانی های بزرگی مانند آدیداس و تاکو بل از این قالب در کانال ها استفاده می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
پروژه طراحی لوگو و چند اشتباه رایجی که باید در نظر بگیرید
نوشتهٔ بعدی
موشن گرافی مقدمه ای بر آن و تمامی جزییات که باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.