طراحی لوگو مینیمال و آشنایی با طراحی لوگو مینیمالستی

طراحی لوگو مینیمال

طراحی لوگو مینیمال چیزی  طراحی  بسیار جذاب است. لوگو مینیمالها باعث ایجاد برند های مدرن و شیک می شوند که، هویت برند شما را بالا می برند. شما می توانید با تمرکز بر روی موارد ضروری، یک لوگو مینیمال خیره کننده ایجاد کنید که چشم نواز باشد. مینیمالیسم را می توان برای تمام عناصر زندگی اعمال کرد، از خانه و کمد لباس ها گرفته، تا وب سایت و گرافیک رسانه های اجتماعی. ما مفهوم مینیمالیسم را باز خواهیم کرد و سپس چند نمونه از لوگو مینیمالهای عالی را به شما نشان خواهیم داد و اینکه چگونه  شما می توانید، خودتان یک لوگو مینیمال عالی طراحی کنید.

طراحی لوگو orgatik

مینیمالیسم در طراحی چیست؟

طراحی لوگو  مینیمال را می توان در انواع هنرها از جمله نقاشی، رقص، موسیقی، فیلم سازی، مد، معماری و حتی لوگو یافت. بهترین چیز در مورد استفاده از طراحی مینیمالیستی این است که به شیوه مغز ما عمل می کند. ذهن ما به جای به خاطر سپردن تصاویر پیچیده، تصاویر را برای ذخیره آنها در حافظه، ساده می کند. با انجام این کار در مراحل طراحی، قابلیت یادآوری لوگوی خود را افزایش می دهید.

چه چیزهای باعث ایجاد لوگو مینیمال می شود؟

شکل های تکرنگ و ساده، از بارزترین مشخصه های لوگو مینیمال است. لوگو مینیمال از همه موارد اضافی غیرضروری جلوگیری می کند و بر مفهوم اصلی طراحی تمرکز می کند و نتیجه، برند تجاری تأثیرگذاری است که به راحتی به هر محیط یا زمینه منتقل می شود.

آیا یک لوگوی تخت یک لوگوی مینیمالیستی است؟

لوگوهای تخت بهترین نمونه های طراحی مینیمالیستی هستند.آنها تمام موارد اضافه شده مانند بافت، شیب و بعد را حذف می کنند تا نمادی دو بعدی و بدون ویژگی واقعی ایجاد کنند. سادگی، طراحی را جسورتر و چشم نوازتر می کند.

مزایای لوگو مینیمال چیست؟

لوگو مینیمال باعث می شود دو چندان  به نظر برسید. رنگ ها و شکل های قوی آنها حتی در شلوغ ترین مکان ها خودنمایی می کنند، سایر مزایا عبارتند از:

  • آنها تأثیر خود را حتی روی صفحه نمایش های کوچکتر موبایل حفظ می کنند.
  • برای رویدادهای فصلی به راحتی می توانید از ترکیب رنگ های مختلف استفاده کنید.
  • شناخت و به خاطر سپردن آنها برای مشتریان راحت تر است.

طراحی لوگو orgatik طراحی لوگو مینیمال

چهار برند معروف با لوگو مینیمال

حالا که هیاهوی پیرامون مینیمالیسم را فهمیدید، بیایید بررسی کنیم که چگونه برندهای مشهور از مینیمالیسم در طراحی لوگو های خود استفاده کرده اند. می توانید از این نمونه ها به عنوان الهام بخش طراحی لوگو مینیمال خود استفاده کنید.

1- APPLE :

اپل پیشگام مفهوم “حداکثر مینیمالیسم” است. طراحی محبوب لوگو به عنوان طرحی پیچیده آغاز شد، اما با گذشت زمان ساده تر و به نماد اصلی ای که اکنون می شناسیم، تبدیل شد. حتی طرح رنگ نیز با کمترین تغییر، از نوارهای رنگین کمان به تک رنگ تغییر یافت.

2- UBER :

یک مثال خارق العاده از کاربرد مینیمالیسم در یک لوگوی کلمه است. آنها به جای اینکه بیشتر برنامه ها را با استفاده از مونوگرام یا نماد دنبال کنند، به دنبال فونت ساده و کامل بودند.

3-  AIRBNB :

این مونوگرام به ما نشان می دهد که مینیمالیسم به معنای غیره خلاق نیست. استفاده از شکل ‘A’ به طرز ماهرانه ای طراحی شده است تا نشان دهنده فراگیری و جامعه ای باشد که هویت برند است. این بسیار دور از کلمه پیچیده ای است که شرکت از آن استفاده می کند و نشان می دهد که چگونه مینیمالیسم باعث می شود طراحی لوگو به یادماندنی تر شود.

4- NIKE :

بدون ذکر نایک نمی توانید در مورد مینیمالیسم صحبت کنید. اغلب در نمونه هایی از لوگو مینیمالهای فراموش نشدنی استفاده می شود. الهه بالدار یونانی، طراحی ساده با ایجاد ارتباط ، حرکت و سرعت، پر از معنی است که آن را واقعاً نمادین کرده است.

حالا که شما متوجه شدید،که چه چیزی یک لوگو مینیمال را عالی می کند، وقت آن است که خودتان آن را بسازید. مثال های فوق همه برای الهام بخشیدن فوق العاده هستند، اما شما باید مطمئن باشید که این طراحی با نام تجاری شما مطابقت دارد.کمی وقت بگذارید تا هویت برند خود و پیامی را که می خواهید منتقل کنید در نظر بگیرید. سپس، برای ایجاد لوگو مینیمال، نکات  بالارا دنبال کنید.

طراحی لوگو در تهران  در رسانه هنر برتر

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
بهترین شرکت طراحی لوگو
نوشتهٔ بعدی
طراحی سربرگ و ست اداری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.