طراحی پاکت نامه، نمونه کار طراحی پاکت نامه و ست اداری

طراحی پاکت نامه

مناسب ترین طراحی پاکت نامه

یکی از مواردی که برای شرکت ها و سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد طراحی پاکت نامه از مجموع طراحی ست اداری  است. مطمئنم شما هم می‌دانید که از پاکت های نامه برای ارسال نامه ها و سایر مرسولات استفاده می‌شود و این پاکت ها کاربردهای بسیار زیادی را در ادارات دارند.

از همین جهت می باشد که روسای ادارات سعی می کنند  پاکت نامه مخصوص اداره خودشان باشد تا نظم و هماهنگی را در اداره خودشان نشان دهند و همچنین نزد سایر افراد اداره خودشان را جذاب‌تر نشان دهند.

برای ثبت برند تجاری کسب و کار خود با ما در ارتباط باشید

همان طور که در درون پاکت نامه کاغذ های بسیار با اهمیتی قرار داده می‌شود و اگر برای دیزاین پاکت نامه هم توجه کافی وجود داشته باشد اطلاعات مختلفی را در این طرح قرار داد و همچنین با زیبا بودن آن طراحی تاثیر بسیار زیادی در دریافت کننده نامه داشت.

از جمله اطلاعاتی که می‌توان بر روی پاکت‌های نام قرارداد می توانیم به مواردی مثل اطلاعات تماس، لوگو شرکت که در واقع منتقل کننده اهداف شرکت می باشد  و همچنین آدرس شرکت اشاره کنید.

با وجود این اطلاعات بر روی پاکت نامه شما اگر مشکلی بر روی نامه وجود داشته باشد، دریافت کننده نام باستانی می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند و مشکل خودش را مطرح کند و در صورت امکان مشکل را رفع نماید.

همچنین در نظر داشته باشید که اعتبار بیشتری به شرکت شما می بخشد و باعث می‌شود تا در میان سازمان‌های مختلف شما به عنوان یک شرکت معتبر شناخته شوید. این کار باعث می‌شود تا شما به عنوان یک شرکت حرفه‌ای شناخته شوید و همچنین با استفاده از  پاکت نامه نشان می‌دهید که شما به عنوان یک برند شناخته می شوید.

طراحی پاکت نامه طراحی ست اداری حرفه ای

مزیت طراحی پاکت نامه

اما  پاکت نامه علاوه بر مواردی که خدمت شما ارائه کرده مزیت های بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. اگر در زمان طراحی  پاکت نامه دقت داشته باشید و آن را هماهنگ و متناسب با ست اداری شرکت خودتان آماده کنید آنگاه با ایجاد یک هماهنگی بصری بین اجزای مختلف شرکت خودتان و اوراق اداری شرکت خودتان جذابیت بیشتری برای مخاطبان خواهید داشت.

همچنین یک طراحی اختصاصی برای پاکت نامه شرکت شما باعث می شود تا مشتری شما احساس کند شما را احترام می گذارید و برای او ارزش قائل می‌شوید و این موضوع باعث می‌شود تا همکاری خودش را با اداره و شرکت شما ادامه دهد.

البته توجه داشته باشید که با داشتن یک طراحی اختصاصی پاکت نامه شما می توانید علاوه بر برنامه های معمولی که برای اشخاص ارسال می کنید موارد مختلفی مثل فاکتور های فروش، رسید ها و صورت حساب ها را نیز با استفاده از این برنامه ها برای مخاطبان خودتان ارسال کنید.

البته توجه داشته باشید که  پاکت نامه کار به هیچ وجه آسانی نمی باشد و حتماً برای این کار باید از متخصصین آن مشورت بگیرید. پیشنهاد ما هم به شما این است که برای پاکت نامه به سراغ مجموعه های اینترنتی معتبر که در این زمینه فعالیت می‌کنند بروید و از آنها بخواهید که کار طراحی را برای شما انجام دهند تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود.

سبک های رایج پاکت نامه

انواع مختلف پاکت نامه وجود دارد و انتخاب پاکت مناسب مهم است.

مهم است که سبک پاکت نامه و اندازه پاکت نامه مناسب را انتخاب کنید، زیرا انتخاب سبک پاکت نامه مناسب ایمنی محتوا را تضمین می کند و بسته را حرفه ای می کند.

محتوای مناسب پر شده با پاکت نامه های نامرغوب و نا مناسب ممکن است سرنوشت بسته شما را به سطل زباله ختم کند. به همین دلیل مهم است که نوع پاکت نامه مناسب را انتخاب کنید.

در زیر انواع مختلف پاکت نامه را به همراه کاربرد آن ها توضیح داده ایم که به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند.

طراحی ست اداری در اصفهان و تهران، پاکت نامه
طراحی ست اداری در اصفهان و تهران، پاکت نامه

انواع پاکت نامه چیست؟

  1.  پاکت پست هوایی

از پاکت های پست هوایی برای ارسال نامه های مهم به خارج از کشور استفاده می شود. چنین نامه هایی با حمل و نقل از طریق هواپیما به سرعت تحویل می شوند. بسیاری از مردم از این شیوه ارتباطی استفاده می کنند زیرا این روش نسبتاً سریعتر از پست های سطحی و زمینی است. پاکت نامه های هوایی با الگوی خاصی برای ارسال نامه به خارج از کشور طراحی شده اند.

  1.  پاکت دیسک

پاکت دیسک انتخاب مناسبی برای بسته بندی سی دی یا دی وی دی است. پاکت دیسک با اندازه استاندارد می تواند سی دی را به درستی در خود جای دهد. این پاکت ها دارای یک سوراخ برش کوچک پوشیده از پلاستیک شفاف در سمت جلوی پاکت هستند که فرد را قادر می سازد سی دی داخل آن را ببیند.

  1.  پاکت مربع

اسم پاکت گویای همه چیز است ! اندازه این پاکت ها دقیقا مربع است و این نوع پاکت نامه بیشتر برای ارسال دعوت نامه برای مهمانی ها و رویدادهای اجتماعی استفاده می شود. این پاکت ها دارای فلپ های مخصوصی هستند که برای آب بندی پاکت استفاده می شود. از این سبک پاکت برای بسته بندی اقلام ظریف کوچک نیز استفاده می شود و در داخل آن ها بالشتک برای نگهداری کالا وجود دارد.

  1.  پاکت اطلاعیه

از این سبک پاکت نامه برای ارسال دعوت نامه های غیر رسمی،  بروشورها، کارت های تبریک و کتابچه های کوچک استفاده می شود. پاکت های اعلامیه در رنگ ها و طرح های متعددی عرضه می شوند. همچنین، می توان آن ها را مطابق با نیاز کاربر با بافت های مختلف و جوهرهای رنگارنگ سفارشی و تزئین کرد.

  1.  پاکت بانکدار

آن ها متداول ترین سبک های پاکت نامه هستند. پاکت بانکر دارای فلپ های مثلثی است که برای ارتباطات بین دفتری، نامه های شخصی و در صنعت کارت تبریک یا نامه های شخصی استفاده می شود. می توانید پاکت بانکر را در هر فروشگاه لوازم التحریر پیدا کنید. این سبک پاکت نامه در همه رنگ ها و اندازه های مختلف عرضه می شود. برای مصارف اداری عموما از رنگ سفید و سایر رنگ ها برای کارت تبریک و دعوت نامه استفاده می شود.

  1.  پاکت کیف پول

پاکت های کیف پول شبیه طرح کیف پول هستند و عموماً در دستگاه های پستی خودکار استفاده می شوند. این سبک پاکت نامه معمولاً برای ارسال نامه های مستقیم و سایر اشکال مکاتبات استفاده می شود.

  1.  پاکت های جیبی

این سبک پاکت نامه معمولاً از نظر اندازه کوچکتر است. پاکت ‌های جیبی انواع مختلفی دارند، پاکت ‌های کوچک ‌تر ممکن است شبیه پاکت ‌های بانکر به نظر برسند و پاکت ‌های بلند با دریچه‌ های باز شونده که روی لبه کوتاه آن قرار گرفته ‌اند، فضای کافی برای کاغذ های داخل آن را فراهم می ‌کنند. از این سبک پاکت می توان برای ذخیره گذرنامه، عکس، چک مسافرتی و… استفاده کرد.

  1.  پاکت های پنجره ای

این سبک پاکت نامه برای ارسال چک، صورت حساب و اهداف رسمی استفاده می شود. پاکت پنجره دارای یک سوراخ برش خورده در سمت جلوی پاکت است که به گیرنده اجازه می دهد کاغذ داخل آن را ببیند. به طور کلی، یک پنجره وجود دارد، اما در بعضی موارد، دو پنجره نیز وجود دارد. مقاله درون به گونه ای سازماندهی شده است که نیاز به نوشتن آدرس را از بین می برد. پاکت های پنجره ای به دلیل سازگاری با محیط زیست بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

  1.  پاکت دفترچه

پاکت های دفترچه برای ارسال بیانیه ها، بروشورها، عکس ها یا جزوه ها و موارد دیگر استفاده می شود که بدون تا کردن آن درج می شوند. این سبک پاکت نامه در اندازه های مختلف وجود دارد و رنگ آن بسته به هدف پاکت متفاوت است.

  1.  پاکت کاتالوگ

این سبک پاکت نامه برای ارسال پستی، ذخیره بیمه نامه ها، گزارش ها،  رزومه ها، مجلات و موارد دیگر استفاده می شود که معمولاً تا نشده است. این سبک پاکت نامه مانند یک کتاب معمولی باز می شود و امکان مشاهده کامل اسناد موجود در داخل را فراهم می کند.

سخن آخر!

انواع مختلف پاکت نامه در بالا توضیح داده شده است. چه شخصی و چه رسمی، نیاز مستمر به ارسال مدارک و دعوت نامه وجود دارد. به همین دلیل است که خوب است بدانید انواع پاکت نامه ها و سبک های پاکت نامه چیست و چه هدفی را دنبال می کنند.

 

طراحی ست اداری در اصفهان و تهران ، چاپ ست اداری در رسانه هنر برتر

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی بنر
نوشتهٔ بعدی
نحوه تغییر لوگو در وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.