تکنیک های طراحی لوگو

تکنیک های طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای با 25 تکنیک کاربردی

تکنیک های طراحی لوگو : طراحی لوگو زیبا و حرف های ویترین وبسایت شما محسوب میشود و یکی از مهمترین اقدامات اولیه در شروع طراحی وب سایت است. طراحی لوگوی حرفه ای در برندینگ بهتر کسب و کارتان نقش کلیدی خواهد داشت. در این مقاله شما را با 25 تکنیک کاربردی برای طراحی یک لوگوی جذاب آشنا خواهیم کرد.

هنگامی که یک لوگوی مناسب همراستا با یک محصول بی نظیر ارائه شود و برای مدت زمان قابل توجهی موجود باشد سرانجام میتواند به یک دارایی باارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. لوگوهایی مثل نایک، مک دونالد، ستاره سه نقطهای مرسدس و غیره چند نمونه برجسته از این نوع لوگوها هستند.

قیمت طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو
سفارش طراحی لوگو

اما علاوه بر ماهیت همهگیر آنها چگونه میتوانید به یک لوگو بهترین فرصت برای رسیدن به چنین وضعیتی را بدهید؟ در هر پروژه لوگوی موفق جهانی صفاتی وجود دارد. در اینجا بعضی از مواردی را که به بهبود کیفیت لوگو کمک میکند برای شما آوردهایم.

برای مشاوره ثبت برند با رسانه هنر برتر در ارتباط باشید

1.کارهای اساسی را انجام دهید

یکی از جالب ترین قسمتهای طراح بودن این است که شما با هر پروژه جدید میتوانید چیزهای جدید یاد بگیرید. هر مشتری حتی در یک حرفه یکسان، متفاوت  است وافراد کارهای مختلفی را به روشهای مختلف انجام میدهند.

2.طرح خود را تبدیل به گنج کنید

استفاده از طرح فرصتی است که ما بتوانیم  درخششی در زندگی خود ایجاد کنیم. اما مهمتر از همه ضبط ایدههای مختلف طراحی در مغز ما سریعتر از هر دستگاه دیجیتالی میباشد. بنابراین اگر شب با ایدهای در سر از خواب بیدار میشوید قلم و کاغذ یک راه ایدهآل برای به یاد آوردن آن طرح است.

طرحبندی همچنین باعث میشود شکلها را راحتتر پیاده کنید. برای ثبت دیجیتال یک طرح همیشه وقت هست اما همان زمان که ایدهای به ذهن شما میرسد باید آن را طراحی کنید و بعد آن را به صورت دیجیتال پیادهسازی کنید.

سفارش طراحی لوگو
سفارش طراحی لوگو

3.سیاه و سفید کار کنید

استفاده نکردن از رنگ تا انتهای کار به شما کمک میکند تا توجه خود را بر اصول ایده متمرکز کنید و تغییرات آن را بتوانید به سادگی انجام دهید. با استفاده از رنگبندی جالب یک ایده ضعیف نجات پیدا نمیکند، در صورتیکه یک ایده خوب حتی بدون توجه به  رنگ نیز خوب میباشد.

اگر یک لوگوی معروف را در ذهن خود تصور کنید تصویری که از آن در ذهن ما به وجود میآید یک تصویر بدون رنگ است. این خطوط، شکلها و ایدهها هستند که یک طرح خوب را میسازند و فرقی نمیکند که این طرح یک سیب گاز زده باشد، سه نوار موازی یا چهار حلقه به هم پیوسته و یا هرچیز دیگری باشد.

4.آن را اختصاصی نگه دارید

یک لوگو باید با ایدهها و فعالیتهایی که ارائه میدهد مرتبط باشد. به عنوان مثال یک فونت زیبا برای رستوران مناسبتر است تا برای یک مهدکودک. یا استفاده از رنگ صورتی و زرد فلورسنت به شما کمک نمیکند تا پیام شما ذهن مردان بازنشسته را درگیر کند. شما این موارد را میدانید که برای یک صنعت چه نوع لوگویی کار میکند و اینها مواردی آشکار هستند.

اما باید کمی عمیقتر شوید. هرچه دلیل طراحی شما در پشت یک طراحی خاص مناسبتر باشد فروش ایده به مشتری آسانتر میشود. و این اغلب میتواند چالش برانگیزترین بخش یک پروژه باشد. طراحان فقط طراحی نمیکنند بلکه باید به فکر فروش طرح خود نیز باشند.

5.هدف شما باید فراخوانی آسان مخاطب باشد

سادگی همیشه در به رسمیت شناختن کمک میکند، به خصوص هنگامی که بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت میکنند. شما میخواهید به بینندگان و مخاطبان این فرصت را بدهید که تنها پس از یک نگاه ساده یک علامت و یک لوگو را یادآوری کنند و این با یک طراحی دقیق و  پر از جزئیات امکانپذیر نمیباشد.

یک لوگوی تجاری باید در مفهوم متمرکز شود، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد ساده باشد. این امر به این دلیل است که این لوگو باید از یک نماد وبسایت گرفته تا درج لوگو برروی یک ساختمان، در افتتاحیهها و در طیف وسیعی از برنامههای دیگر به کار برده شود.

سفارش طراحی لوگو آنلاین
تکنیک های طراحی لوگو

6.تلاش کنید متفاوت باشید

هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده میکنند شما باید کاری متفاوت انجام دهید .این کار یک موقعیت عالی را به شما میدهد تا بتوانید مشتریان خود را از هم تفکیک کنید.

اما به خاطر داشته باشید وجود لوگوهای مشابه در بازار لزوما به این معنی نیست که کار شما آسانتر شده است، زیرا مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا مشتری بتواند این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با نشان دادن تصورات خود میتوانید مشتری مورد نظر خود را جلب کنید.

نمونه طراحی ست اداری رسانه هنر برتر

7.هویت گستردهتری را در نظر بگیرید

بسیار نادر است که شما یک لوگو را به تنهایی بدون زمینه وبسایت یا کارت ویزیت یا نماد یک برنامه به تنهایی مشاهده کنید. به همین دلیل است که نمونهای که به مشتری ارائه میدهید باید انواع مختلفی از زمینه های مختلف را در بر بگیرد تا نشان دهد یک لوگو هنگام مشاهده توسط مشتریان بالقوه چگونه به نظر میرسد.

شما باید در زمان طراحی به عقب برگردید، به تصویر به صورت بزرگتر نگاه کنید و مواردی از این دست تا ببینید که کجا هستید و چه چیزی را احاطه کردهاید.

8.خیلی دقیق نباشید

یک لوگو لازم نیست نشان دهد که شرکت چه کاری را انجام میدهد. درواقع بهتر است که اینگونه نباشد زیرا هر چه این لوگو انتزاعیتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است. ممکن است لوگو تاریخچه یک کارخانه را نشان دهد یا یک نماد از یک کار خانوادگی باشد اما لوگوها نباید نشان دهند چه کاری انجام میدهید.

درعوض آنها باید نشان دهند که شما چه کسی هستید. معنای یک لوگو در چشم مردم پس از آشنایی با آن بیشتر میشود. یعنی زمانی که ارتباطی بین آنها و آنچه شرکت انجام میدهد و شکل و رنگ لوگو ایجاد شود.

ساخت لوگو
تکنیک های طراحی لوگو

9.به یاد داشته باشید که نمادها ضروی نیستند

غالبا یک کلمه کلیدی موقت میتواند کارساز باشد به  خصوص هنگامی که شرکت دارای نامی منحصر به فرد باشد مثلPirelli  ، Googleو غیره. اما یک نسخه از لوگو که در محدوده های کوچکتر کار میکند میتواند به شما کمک کند.

این میتواند استفاده از یک رنگ خاص یا یکنشانه باشد که به عنوان عنصر طراحی ثانویه شناخته میشود مانند کلمه اول، نماد دوم و غیره.

10.برروی لب مردم لبخند ایجاد کنید

تزریق کمی شوخ طبعی در کار نه تنها میتواند باعث جالب کردن کار شود بلکه میتواند در جذب مشتری نیز موفقتر عمل کند. البته این کار برای هر حرفهای مانند تولیدکنندگان سلاح و یا شرکتهای دخانیات مناسب نخواهد بود.ا

مروزه بخشهای اقتصادی با لوگوهای دست و پاگیر و استریل شده پر شده است .قرار دادن کمی شوخطبعی در یک لوگو یک راه برای جذب مشتری میباشد.

11.رقبای خود را بشناسید

قبل از شروع کار حتی قبل از طراحی مفهوم لوگو اطمینان حاصل کنید که درمورد بازار هدف خود به طور کامل تحقیق کردهاید. مشتری باید قبل از  شروع کار برخی اطلاعات درمورد رقبا را به شما ارائه دهد.

تمام لوگوها را در مجموعه رقابتی خود با یکدیگر مقایسه کنید. این تحقیق ممکن است از طریق انجمنهای بصری یا از طریق کنوانسیونهای تجاری نیز انجام گیرد و به شما در طراحی یک لوگوی مناسب کمک کند.

طراحی لوگو در شیراز
طراحی لوگو در شیراز

12.سوالات درست بپرسید

این روزها استراتژی در حال تبدیل شدن به یک بخش فزاینده مهم در روند برندسازی است .

این به این معنی است  که در عمل پرسیدن سوالات مناسب از مشتری میتواند به شما کمک کند تا طراحی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

13.در  طی فرایند پروژه انعطافپذیر باشید

پس از تدوین استراتژی مجبور نیستید به یکباره همه کار را به بهترین نحو انجام دهید .

شما باید سوال چگونه این کار را انجام دهم را از خود بپرسید که این کار نشان دهنده فضای خاکستری بین استراتژی و طراحی میباشد.

نمونه طراحی لوگو رسانه هنر برتر

14.به یاد داشته باشید که لوگو تنها یکی از جزئیات است

داورانی که در سال 2016 جوایز برند تاثیرگذار را به برندهای داکورت و بونر دادند اینگونه بحث میکنند که طراحی لوگو تنها یک بخش کوچک از فرایند برندسازی مدرن است.

درواقع مردم همیشه از طریق طیف گسترده از نقاط مختلف با یک برند درگیر میشوند و لوگو همیشه اولین نقطه تماس با یک برند نیست.

بنابراین در هنگام طراحی لوگو این نکته را در نظر داشته باشید که متنوع و انعطافپذیر بمانید و نحوه تعامل لوگو با دیگر تجربههای تجاری از بستهبندی گرفته تا پیام برند را در نظر داشته باشید.

طراحی لوگو آنلاین
تکنیک های طراحی لوگو

15 .فونت نوشتن طرح خود را با دقت انتخاب کنید

یک فونت خوب هنوز هم میتواند انتخاب صحیحی برای پروژه طراحی شما باشد .به خصوص اگر شما در طراحی لوگوی خود به یک احساس شیک یا مجلل و یا سنتی و حرفهای نیاز دارید .

بنابراین وقت خود را برای انتخاب فونت تایپ مناسب بیشتر صرف کنید.

16.برای هویت بخشیدن به یک برند از ترفند استفاده کنید

اگر شما از یک فونت موجود برای یک لوگو استفاده میکنید که فونت معمول و همگانی است میتوانید برای هویت بخشیدن به طراحی خود برروی دیگر جنبههای لوگو مانند رنگ، پیام ،تصویر و غیره کار کنید و از این طریق هویت برند را افزایش دهید.

17.طراحی مصور و سفارشی را در نظر بگیرید

گاهی یک نوع موجود و رایج از یک فونت نمیتواند برای شما کارساز باشد و چاپ دستی بادستخط واقعی میتواند برای لوگو بسیار مناسبتر عمل کند. شاید نمادینترین نمونه برای این موضوع که بیش از یک قرن تکامل یافته است کوکاکولا باشد.

در مقایسه با رقیب سرسخت خود پپسی که 7 بار در طول این مدت فونت خود را عوض کرده است و شاید اگر کوکاکولا فونت خود را مانند پپسی تغییر داده بود اکنون رهبر بازار در صنعت خود نبود.

ساخت لوگو
ساخت لوگو

18.به ترکیب حروف اصلی دقت کنید

مونوگرامها تنها به لباسها و کارت دعوتهای عروسی محدود نمیشوند و هنگامی که به طور مناسب استفاده شوند میتوانند یک نشان ساده اما موثر برای یک برند باشند.

19.سعی کنید یک نوع تایپ انحصاری داشته باشید

اگر مشتری شما توانایی پرداخت آن را دارد میتوانید با یک آژانس طراحی فونت کار کنید .از این طریق میتوانید یک نام تجاری کاملا انحصاری طراحی کنید که هویت منحصر به فردی دارد و میتواند از تمام عناصر برندسازی عبور کند و در راس قرار گیرد.

20.آن را به اصول اولیه برگردانید

چند قانون طلایی وجود دارد که در تمام بهترین نمونه های طراحی لوگو رعایت شده است .

اولین و شاید مهمترین این قوانین سادگی است. به مفهوم خود بیندیشید اما آن را بیش از حد پیچیده نکنید و فقط طراحی خود را به آن مفهوم محدود نکنید.

طرح شما باید سهولت شناخت و همچنین تطبیق پذیری را نیز دارا باشد. باید به این فکر کنید که آیا لوگویی که طراحی میکنید اگر در پاورقی یک وبسایت کوچک استفاده شود به همان مقدار تاثیرگذاری دارد که روی نمای یک ساختمان کار شود؟

طراحی لوگو
تکنیک های طراحی لوگو

21.روانشناسی تصویر را در نظر بگیرید

کلیشه های بصری به سبک کلیپآرت وجود دارد که هر طراح لوگو ممکن است از آنها استفاده کند .

از عوامل بصری مشترک و ممنوعه تا جایی که ممکن است اجتناب کنید.

22.از شبکه ها و ساختارهای راهنما استفاده کنید

بسیاری از آژانسهای طراحی کتابهای خود را به صورت عمومی و یا برروی سیستم عاملهای آنلاین منتشر میکنند که میتوانید از این موارد برای طراحیهای خود راهنمایی و کمک بگیرید.

23.از فضای منفی استفاده کنید

استفاده هوشمندانه از فضای منفی در یک لوگو میتواند به ایجاد حس شوخطبعی و آوردن لبخند بر لب مخاطب کمک کند. نمونههای بسیاری زیادی از برندهای مختلف وجود دارد که در لوگوی خود به خوبی از فضاهای منفی استفاده کردهاند.

طراحی لوگو
تکنیک های طراحی لوگو

24.از شوخ طبعی استفاده کنید

فضای منفی تنها یک راه برای ایجاد لبخند بر لب مخاطب است. آلن فلچر شریک و بنیانگذار پنتاگرام یکی از پیشگامان در بکارگیری شوخطبعی ساده در طراحی گرافیک بود. عملی که زیبایی خاص خود را در طراحی لوگو به طور منحصر به فرد نشان میداد.

25.چرخه رنگ را در نظر بگیرید

در هسته اصلی تئوری چرخه رنگ ابزاری اساسی برای ترکیب رنگها به روشهای مختلف وجود دارد که ابتدا توسط سر آیزاک نیوتون در سال 1666 ترسیم شده است.

در اینجا رنگهای اولیه قرمز، زرد و آبی است و سه رنگ ثانویه سبز، نارنجی و بنفش میباشد که بامخلوط کردن دو رنگ اصلی ایجاد میشود. سرانجام شش رنگ سوم با ترکیبی از رنگهای اولیه و ثانویه ایجاد میشود.

لوگوی مینیمال

بازار کار طراحی لوگو |شغل طراحی لوگو | لوگو شغل | استخدام طراح لوگو | درآمد طراحی لوگو | لوگو بازار | بازار لوگو | کار طراحی لوگو

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اجزا موشن گرافیک
نوشتهٔ بعدی
برند ایرانی و برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.