برند ایرانی و برندینگ

برند ایرانی و برندینگ

برند ایرانی: بحث داغی که در همه ی جلسه های کاری و کافی شاپها و پارکینگهای شرکتهای مختلف و هر جای دیگر…، توسط مدیران هر مجموعهای تا دلتان بخواهید شنیده میشود که خیلی مهم است و باید به آن توجه کنیم و بودجه خرج کنیم…

الزم است که بدانیم مفهوم برند سازی با برندینگ از لحاظ علمی و اجرایی تفاوت دارد، که به اشتباه به جای همدیگر نیز استفاده می شود، فرآیند برندسازی بیشتر متمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی برند می باشد و بواسطه برنامه های ترویجی و تبلیغاتی به ثمر مینشیند و طراحی هویت برند بخش اساسی این فرآیند محسوب می شود.

نمونه طراحی ست اداری رسانه هنر برتر
طراحی ست اداری
طراحی ست اداری

اما برندینگ به فرایند مادری گفته می شود که در مجموع منجر به خلق ارزش مطلوب ما برای مشتری است.

تمام چیزیهایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما، شامل حس، تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس به درک کند، شامل این مجموعه فعالیت هاست، در این مقاله ما برای جلوگیری از این پیچیدگی ها، برندسازی را معادل برندینگ قرار داده ایم، و هر جا برند سازی ذکر می شود، منظور ما همان برندینگ می باشد.

برای ثبت برند با مشاورین رسانه هنر برتر در ارتباط باشید
طراحی ست اداری
برند ایرانی

بماند که خیلی ها هنوز هم نمیدانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست!

نمیدانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است ذهنیت مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دالیلی، افرادی )خاص یا عام( به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

ابزار برای برند ایرانی و برندینگ

در تمام این مسیر، همه ی اِلِمانهای بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ!
برند یک نام و نشان است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می کند در واقع امروزه دیگر صرفا خود محصول ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم عمال برند را خریداری میکنند.

بازار پر از محصوالت مشابه است برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به ان هویت بدهیم که منظور همان برندسازی است. فرایند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصوالت ان در ذهن مخاطب هدف است به عبارت دیگر برندینگ فرایندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان به شرکت محصوالت یا خدمات ان معنا می دهد.

برندینگ یک یک استراتژی است که شرکت های مختلف ان را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصوالت و سازمان خود و دادن دلیلی به انها برای انتخاب محصولشان تدوین می کنند .

برند ایرانی
برند ایرانی

طراحی بسته بندی

دکتر امیر اخالصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید برای ایجاد برند از 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق ان با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند :
  1. تبلیغات 
  2. روابط عمومی
  3.  پیشبرد فروش 
  4. بازاریابی مستقیم 
  5. فروش شخصی 
  6. بسته بندی 
  7. رویدادها و اسپانسرینگ 
  8. خدمات مشتری 

استراژی در برندینگ

استراتژی موثر برند مهم و اساسی است .ایده ای متحد که در طی ان همه اقدامات و ارتباطات رفتاری با هم تراز میشوند.و در سراسر محصوالت و خدمات کار میکند و به مرور زمان موثر است بهترین استراتژی ها انقدر متفاوت و قدرتمند هستند که رقابت را از بین میببرند .

چگونه استراتژی برند را توسعه می دهد ؟

استراتژی معموال مربوط به یک تیم است هیچ کس نمیتواند این کار را به تنهایی انجام دهد این موضوع نتیجه یک گفنگوی گسترده بین تیم رهبری است که باید روی مشتری متمرکز باشد.

شرکت های گلوبال غالبا استراتژیست های برند را وارد میکنند :

متفکران و مسئوالن مستقل شرکت های بازاریابی استراتژیک و خالق با تجربه هستند تا به شرکت کمک کنند تا انچه را در انجا وجود دارد بیان کنند .بهترین برنامه های هویتی سرمایه گزاری با پشتیبانی از ادراک مطلوب برند ,شرکت را تجسم و باعث ترقی ان میشوند و ذاتی در فرهنگ یک شرکت و نمادی ثابت از ارزش های اصلی و ارتباطات ان است.

نمونه طراحی لوگو رسانه هنر برتر

طراحی لوگو
برند ایرانی

عناصر برندینگ

    • صفات برند : ویزگی ها و خصوصیات یک برند وارزش های اصلی
    • تداعیات برند: ان دسته از صفات برند که با تصور برند به ذهن مشتری خطور میکند
    • هویت برند :احساسی که سازمان نسبت به برند خود دارد اساسا هویت برند دیدگاهی است که شرکت نسبت به برند خود دارد تصویر برند:تصویر یا همان تصوری است که از برند که در ذهن مشتریان وجود دارد به عبارتی درک یا برداشت انها از برند است
    • شخصیت برند : برندها هم به مانند انسان ها طرز رفتار و سخن گفتن خاص خودشان را دارند
    • صدای برند: روش سخن گفتن برند با مشتریان خود جایگاه یابی برند : جایگاه برند در مقایسه با رقبا موقعیت خاص برند در بازار یا ذهن مشتری است
    • تجربه برند : تجربه مشتریان و مصرف کنندگان در هنگام جستجو یا خرید یا استفاده از برند
    • آگاهی از برند : میزان اشنایی مصرف کنندگان با برند
    • یاداوری برند : یاداوری برند به معنای توانایی مشتریان برای به خاطر اوردن برند در هنگامی است که محصوالت مرتبط با ان ذکر میشود شناخت برند : شناخت یا تشخیص برند به توانایی مصرف کننده در شناسایی برند در موقعیتی اشاره دارد که درباره برند از وی سوال میشود
      ارزش برند :

      منظور از ارزش برند ارزشی است که ورا و ماورای محصوالت ملموس خود دارد به زبان ساده.مشتری برای دریافت محصول برند حاضر است که چه مقدار پول بپردازد و در نهایت برندینگ کاری نیست که یک شبه بتوان به اندست پیدا کرد اما با مطالعه موارد خالصه و بکار بستنشان میتوانید قدم های اولیه موثر را بردارید .

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تکنیک های طراحی لوگو
نوشتهٔ بعدی
لوگو شرکت هواپیمایی + تاریخچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.