ریبرندینگ

ریبرندینگ “تغییر نام تجاری”

تعریف:  ریبرندینگ یا همان تغییر نام تجاری فرآیند تغییر تصویر سازمانی یک سازمان است.  یک استراتژی بازار برای تغییر دادن نام ، نماد یا تغییر طراحی لوگو  جدید برای یک برند از قبل تاسیس شده است. ایده ایجاد لوگو جدید و  ایجاد هویت متفاوت برای یک برند از رقبای آن در بازار به سبک مدرن تر  است.

ریبرندینگ

توضیحات: دلایل مختلفی در یک شرکت برای ریبرندینگ  وجود دارد. یکی از عوامل برجسته برقراری ارتباط با مشتریان و تغییر سلیقه آنان به مروز زمان است. تغییر نام تجاری برای تجارت خوب است ، اما در عین حال ممکن است خطرناک باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که افراد برند جدید را دوست نداشته باشند.

تغییر نام تجاری به دو نوع وجود دارد: یکی نام تجاری مجدد Proactive و دیگری برندسازی Reactive.

1- Proactive  :

تغییر نام تجاری شرکتی که فعال است زمانی انجام می شود که شرکتی تشخیص دهد که فرصتی برای رشد ، نوآوری ، استفاده از مشاغل جدید یا مشتریان و ارتباط مجدد با کاربران خود وجود دارد.

بیایید با کمک یک مثال درک کنیم – صنایع Titan در سال 2013 نام تجاری خود را تغییر داد و آرم و همچنین نام آن را به Titan Company تغییر داد. آرم جدید تعهد شرکت در “ایجاد ارزش ، نوآوری و حفظ بالاترین استانداردهای جهانی” را برجسته کرد.

2-Reactive:

ریبرندینگ در این حالت در شرایطی انجام می شود که برند موجود متوقف یا تغییر یابد. دلایل احتمالی چنین اقدامی می تواند ادغام دو شرکت ، مسائل حقوقی ، تبلیغات منفی مانند کلاهبرداری ، ، یا ایجاد جایگاه خاص خود باشد.

بیایید با کمک یک مثال درک کنیم. به دنبال آشکار شدن کلاهبرداری در سال 2009 ، خدمات رایانه ای Satyam تا مرز ورشکستگی پیش رفت. این شرکت به Tech Mahindra فروخته شد. مقامات دولتی کل فرآیند را نادیده گرفتند و Tech Mahindra سپس این شرکت را با نام “Mahindra Satyam” تغییر نام داد و در سال 2013 ، خود را با خدمات رایانه ای Satyam ادغام کرد.

 

چه زمانی تغییر نام تجاری  ایده خوبی است؟

با رشد شرکت شما  ممکن است در تلاش باشید تا مخاطبان گسترده تری را هدف قرار دهید و نام تجاری باید این را منعکس کند. یا بخواهید تمرکز خود را بر استراتژی بازاریابی فقط دیجیتال مثل لوگو موشن ، سایت ، شبکه های اجتماعی و نام تجاری تأثیرگذارتری  بگذارید .

رقابت جدید ، تغییرات تکنولوژیکی یا تغییرات  سلیقه ای که پدید می آید اگر فناوری صنعت شما را مختل کرده است ، ایجاد برند جدید برای همگام سازی با رقابت و جایگزینی مجدد به عنوان یک شرکت پیشرو در محیط جدید ، می تواند ضروری باشد.

شاید این تغییر الزاماً الهام گرفته از فناوری نباشد. مثلا در بخش صنایع غذایی دانش افراد  ممکن است بر صنعت شما تأثیر بگذارد ، مانند موجی از ترجیحات ارگانیک و منابع محلی در صنایع غذایی به وجود آمده است .

تجارت به طرز قابل توجهی تغییر کرده است شرکت شما ممکن است محوری باشد ، که در خط تولید جدید توسعه یابد ، وارد بازارهای بین المللی شود یا با یک شرکت دیگر ادغام شود / شریک  شود. نام تجاری شما باید این تغییرات مهم را منعکس کند ، و به نمایندگی از هویت گذشته شرکت خود نیز عقب نمانید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
بیلبوردهای دیجیتال
نوشتهٔ بعدی
طراحی کاتالوگ ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.