راهنمای طراحی کاتالوگ: ایجاد یک طرح برنده

راهنمای طراحی کاتالوگ: ایجاد یک طرح برنده

راهنمای طراحی کاتالوگ : کاتالوگ ها به اندازه کافی ساده هستند: آنها برای فهرست بندی موجودی یک شرکت و ارائه قیمت و نقطه خرید برای مشتریان وجود دارند. اما کاتالوگ های خوب چیزی بسیار بیشتر از اینها هستند.

بهترین و م ثرترین کاتالوگ ها محصولات را به بازار عرضه می کنند ، خرید را تشویق می کنند و میزان کیفیتی را که می توانند با مشاغل فهرست نمایندگی از طریق مشتریان به مشتریان ارائه دهند ، ارائه می دهند. توانایی یک فهرست برای انجام این کارها به کیفیت طراحی آن بستگی دارد. این راهنما نحوه ایجاد طرح کاتالوگ را نشان می دهد که دقیقاً این کار را انجام می دهد.

اصول اولیه

همانند همه قطعات بازاریابی ، هدف از طراحی یک کاتالوگ باید انتقال اطلاعات آن و در عین حال جلب مشتریان با تصاویر ، طرح و زبان دلپذیر باشد. طراحی جزوه خوب شامل تصاویری قوی و جذاب از محصولات با وضوح مناسب است که توسط تصاویر ماهواره ای کوچکتر و بدنه کپی برای توصیف محصولات و قیمت آنها احاطه شده است. مانند همه طرح ها ، طراحان باید به دنبال تعادل بین تصاویر بزرگ و غالب ، تصاویر کوچکتر و متن باشند.

هنگام طراحی کاتالوگ ، به یاد داشته باشید که یک کاتالوگ فضای کافی را برای طراحان برای استفاده از بدنه های توصیف شده و توصیفی از کپی و تصاویر بزرگ فراهم می کند. باید از فضا برای تسهیل بهتر فروش از طریق توضیحات محصول استفاده کرد.

طرح ها ، مانند همیشه ، باید به مخاطبانی که آنها را مشاهده می کنند توجه کنند. مشتریان خود را بشناسید و طرح های خود را بر این اساس تنظیم کنید.

جزییات فنی

به یاد داشته باشید که صفحات جزوه به صورت چهار صفحه در هر برگ چاپ می شوند و سپس تا می شوند تا صفحات کاتالوگ را تشکیل دهند ، بنابراین طراحان باید صفحات را مطابق با آن چیدمان کنند. برنامه ای مانند Adobe InDesign بهترین گزینه برای تنظیم صفحات کاتالوگ است. افزودن شماره صفحات به طرح ، هم برای گرافیست شما که کاتالوگ را ایجاد می کند و هم برای خوانندگانی که سعی در مرور بخش ها و جستجوی صفحات محصول خاص دارند مفید است.

هر صفحه کاتالوگ باید به عنوان اندازه نهایی قطعه طراحی شود. به عنوان مثال ، اگر جزوه استاندارد 8.5 در 11 اینچ را ایجاد می کنید ، هر اندازه صفحه به عرض 8.5 اینچ در ارتفاع 11 اینچ تنظیم می شود.

اگر می خواهید اثر هنری شما از لبه ها خارج شود ، مطمئن شوید که حداقل .125 “خونریزی اضافه کرده و عناصر مهم را در حاشیه .125” نگه دارید.

استفاده از تصاویر باکیفیت بسیار مهم است اما اغلب نادیده گرفته می شود و حتی بهترین کیفیت چاپ نیز نمی تواند بر وضوح ضعیف و تصاویر تیره غلبه کند. برای بهترین کیفیت-و نتایج برای کاتالوگ های شما-300 PPI را برای همه گرافیک ها توصیه می کنیم. اگر تصویری روی صفحه کامپیوتر شما تیره یا “گل آلود” به نظر می رسد ، آن را با چیزی که روشن تر و پر جنب و جوش تر است جایگزین کنید. و به یاد داشته باشید: همه گرافیک ها و رنگها باید در حالت CMYK تولید شوند ، نه RGB.

به سبک اتصال فکر کنید

برای اکثر کاتالوگ ها ، آنها یا از طریق دوخت زین بسته می شوند یا از صحافی کامل استفاده می کنند. دوخت زین بیشتر برای جزوات کوچکتر زیر 96 صفحه استفاده می شود ، در حالی که صحافی کامل معمولاً برای کاتالوگ های بالای 40 صفحه استفاده می شود. با این حال ، تا زمانی که حداقل و حداکثر صفحه مشخص شده باشد ، خریداران چاپ می توانند تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند ستون فقرات بسته شود. دوخت زین معمولاً مقرون به صرفه تر است ، اما نیاز است که منگنه را در ستون فقرات وارد کنید. کتابهای صحافی کامل با چسباندن صفحات و جلد در ستون فقرات با یک چسب حرارتی انعطاف پذیر ایجاد می شوند. بنابراین کتابهای صحافی کامل دارای ظاهری شیک تر و حرفه ای تر هستند و می توانند به کاتالوگ شما حس لوکس بدهند.

اهمیت تداوم
در مورد سازگاری با تایپوگرافی ، مهم است که کل کاتالوگ را با طراحی کلی آن سازگار نگه داریم. باز هم ، برخی از تنوع می تواند خوانندگان را درگیر خود کند ، اما به طور کلی ، باید به نظر برسد که صفحات به طور یکپارچه در کنار هم جریان دارند. داشتن یک عکاس اصلی که همه عکس ها را تهیه می کند و یک طراح گرافیک اصلی برای چیدمان صفحات و گرافیک ، سبک کاتالوگ را ثابت نگه می دارد.

شامل فضای سفید
اگرچه غالباً مورد غفلت قرار می گیرد ، اما فضای سفید در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است. فضای سفید (همچنین به عنوان فضای منفی شناخته می شود) منطقه ای بین عناصر مختلف طراحی است. فضای سفید امکان تنفس در طراحی شما را فراهم می کند و می تواند به تأکید بر برخی محصولات کمک کند ، زیرا چشم ها را به آنچه در یک صفحه مهمتر است می کشاند. فضای سفید به طراحی تعادل می بخشد و از احساس غرق شدن اطلاعات و گرافیک در خوانندگان جلوگیری می کند.

نتایج را بررسی کنید
بعد از اینکه کاتالوگ شما چاپ شد و برای مشتریان ارسال شد ، بسیار مهم است که بررسی کنید که طرح چقدر موثر بوده است. توجه به اینکه چه محصولاتی از کاتالوگ بیشتر یا کم فروخته می شوند یا کدام ویژگیهای کاتالوگ پاسخ قابل توجهی از مشتریان را به خود جلب می کند ، به طور کلی نشان دهنده اثربخشی کاتالوگ است. و اگر هر نوع کوپن یا کد تخفیف را درج کرده اید ، می توانید به راحتی موفقیت فروش محصولات خاص را بر سایرین اندازه گیری کنید. همیشه بررسی اثربخشی هر قطعه بازاریابی برای ایجاد تغییرات و تغییرات در آینده بسیار مهم است.

 

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو متحرک
نوشتهٔ بعدی
طراحی سایت در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.