انیمیشن سه بعدی

انیمیشن سه بعدی

مسیر تبدیل شدن به یک متخصص انیمیشن سه بعدی می تواند بسیار متفاوت از روش دو بعدی آن باشد. در واقع ، برای ایجاد انیمیشن سه بعدی نیازی به دانستن نحوه ترسیم ندارید. اکثر کارهای شما با استفاده از رایانه برای طراحی و کنترل شخصیت ها به همان شیوه ای است که شما یک عروسک خیمه شب بازی را حرکت می دهید. طراحی فقط یکی از چند روش برای زنده کردن یک شی یا شخصیت است.

آیا برای ساخت انیمیشن سه بعدی باید طراح حرفه ای باشیم  ؟

آیا انیماتورها باید نحوه طراحی را بدانند؟ این سوالاتی است که ممکن است قبلاً بارها شنیده باشید و اگر تازه وارد دنیای انیمیشن شده اید ، این چیزی است که احتمالاً چندین بار از  افراد شاغل در این حیطه  پرسیده اید. طراحی همیشه چیزی است که ارتباط نزدیکی با انیمیشن دارد.

در روزهای اولیه انیمیشن همه چیز دو بعدی بود ، بنابراین همه چیز باید با دست کشیده می شد. با پیشرفت های امروزه اکثر فیلم های متحرک اکنون با استفاده از انیمیشن سه بعدی ساخته می شوند.

آیا انیمیشن سه بعدی نیاز به مهارت طراحی دارد؟

اگر می خواهید وارد دنیای انیمیشن  مثل طراحی یک لوگو موشن شوید ، پاسخ بسیار ساده است: نیازی نیست که یک هنرمند بزرگ نقاشی باشید تا یک انیماتور عالی باشید.  بسیاری از انیماتورهای پیشگام بر این باور بودند که حرفه ای بودن در انیمیشن  در اولویت قرار دارد و دانستن اینکه چگونه می توان یک طراح بزرگ بود در رتبه دوم قرار گرفت.

یک محصول نهایی خوب در انیمیشن سازی سه بعدی  این نیست که آیا نقاشی آن برایتان زیباست یا خیر  ، بلکه به اینصورت  است که آیا به شکلی باورپذیر و سرگرم کننده  هست یا خیر . انیمیشن همیشه در زمینه متحرک سازی  بوده است نه نقاشی و طراحی …

اما اگر می خواهید انیمیشن دو بعدی را بیاموزید  دانستن نحوه طراحی بسیار حیاتی است ، اما حتی در این صورت نیز شما باید درک قوی از مبانی انیمیشن داشته باشید.

 

چه مهارتهای دیگری در انیمیشن سازی  کمک می کند؟

برای شروع ، انیماتورها مثل ساخت لوگوموشن  باید به جزئیات توجه زیادی داشته باشند. زنده کردن یک موضوع به گونه ای که باورپذیر و قابل ارتباط باشد یک فرآیند ساده نیست. همچنین ممکن است پروژه به پروژه متفاوت باشد زیرا هر شخصیت ویژگی های متفاوتی دارد.

همچنین اگر صبور و سخت کوش باشید و از اشتباه کردن نترسید برای پیشرفتتان مفید خواهد بود. انیمیشن سه بعدی مستلزم صرف زمان و تلاش است.

مهارت های ارتباطی خوب نیز الزامی است زیرا شما برای ایجاد محصول نهایی با چندین عضو تیم کار خواهید کرد. شما فقط باید چند ایده را توضیح دهید و با کارگردانان و اعضای جلوه های ویژه و تیم های نورپردازی ایده ها را مورد بحث قرار دهید و هماهنگ کنید.

در نهایت ، شما همچنین باید مهارت های رایانه ای خاصی از جمله برنامه نویسی و کد نویسی را بیاموزید. شما باید با فرآیندها و نرم افزارهای مورد استفاده برای دستکاری موضوعات آشنا باشید و یاد بگیرید که در صورت نیاز تنظیمات خلاقانه انجام دهید. در واقع ، مهارت های رایانه ای ممکن است مهمترین قسمت انیمیشن سه بعدی باشد.

در نهایت  در انیمیشن سه بعدی چه چیزی برای یادگیری مهم است ؟

به طور خلاصه ، اگر شما طراح و یا نقاش خوبی  نیستید ، نیازی نیست که احساس کنید نمی توانید یک انیماتور عالی باشید. انیمیشن به این معنی است که می دانیم چگونه می توان حرکتی باورپذیر و جذاب ایجاد کرد در حالی که  شخصیت ها حالت زنده بگیرند دانستن نحوه کشیدن تأثیر مستقیمی بر انیمیشن سه بعدی خواهد داشت.

اگر آمادگی یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک متخصص انیمیشن سه بعدی را دارید ، با ثبت نام در کلاسی که جنبه های اساسی بسیاری را پوشش می دهد شروع کنید. درک وسیعی از فرآیندها و مهارتهای مربوط به این نوع انیمیشن داشته باشید و با کسب تجربه وارد این حیطه کاری شوید و  استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری  انیمیشن سازی  را بیاموزید و با روند و نحوه کار برنامه ها آشنا شوید.

با ایجاد مجموعه ای از کارها و توسعه مهارت های خود ، به یادگیری ادامه دهید و به دنبال فرصت هایی برای کسب تجربه در زندگی واقعی باشید. همچنین یادگیری یک مهارت تخصصی مانند متحرک سازی صحنه های مبارزه یا حرکات حیوانات می تواند مفید باشد.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
طراحی سایت در کرج
نوشتهٔ بعدی
نکات مهم مربوط عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.