فرایند ایجاد موشن گرافیک

فرایند ایجاد موشن گرافیک

فرایند ایجاد موشن گرافیک چند وجهی است ، اما هر مرحله یک هدف کلیدی دارد که به یک محصول نهایی موفق کمک می کند. در اینجا چیزی است که انتظار می رود.

فرایند ایجاد موشن گرافیک

شروع

هر پروژه خلاقانه مثل لوگو موشن  باید با یک جلسه شروع آغاز شود که می تواند به صورت تلفنی ، ویدئویی یا حضوری انجام شود. شروع یک گام غیرقابل جایگزین برای حصول اطمینان از این است که مشتری و فروشنده ، رئیس بخش و تیم داخلی ، یا هر کس که در کار مشغول است ، اهداف اصلی را برای رسیدن به نتیجه  مورد بحث قرار می دهد.

جمع آوری اطلاعات در طول این جلسه به زمان بیشتری نیاز دارد تا از طریق ایمیل جمع آوری شود. پس از آن کنفرانس تصویری و ارتباط تلفنی دنبال می شود. بنابراین برنامه ریزی کنید تا حداقل یک تماس تلفنی برقرار کنید ، اگر گپ تصویری یا ملاقات حضوری برای شروع شما امکان پذیر نیست.

فیلمنامه نویسی و کارگردانی

اولین حرکت  در تولید ویدئو ، لوگوموشن و فیلمنامه جهت صحنه بسیار مهم است – و به هم وابسته هستند. ابتدا چند تعریف سریع : از آنجا که محتوا و خط داستانی ستون فقرات هر ویدئو یا موشن گرافیکی هستند ، بهتر است فیلمنامه نویسی و کارگردانی صحنه یک فرایند بسیار مشارکتی باشد.
پس از تأیید فیلمنامه و کارگردانی صحنه ، تیم به سمت داستان نویسی حرکت می کند . در این مرحله ، فیلمنامه و کارگردانی صحنه با طرح هایی ترکیب می شود که به زنده شدن آنها کمک می کند.

بسته به عوامل متعددی از جمله بودجه ، زمان بندی و روند تولید انتخاب شده ، پیچیدگی طرح ها ممکن است متفاوت باشد.

اثر هنری

به طور کلی توسعه اثر هنری برای یک موشن گرافیک نسبت به سایر مراحل قبلی به تنهایی زمان بر است. تمام تجدید نظرها و تأییدها تا این مرحله – در مورد فیلمنامه ، کارگردانی صحنه ، طرح ها و جهت هنری – اطمینان حاصل کرده است که پروژه در مسیر درستی قرار دارد. همراه با  هم ، آنها به نشانه ای اضافه می شوند که تیم می تواند زمان قابل توجهی را برای تولید اختصاص دهد.

 

صداگذاری

تصاویر بصری تنها جزء ویدیوی شما نیستند. فیلمنامه ای که در ابتدای فرآیند تولید تدوین می شود ، اغلب شامل صداگذاری است که  همیشه صادق نیست-اگر ویدیوی شما برای مشاهده در حالت بیصدا تهیه می شود ، ممکن است کلمات به جای متن روی صفحه نمایش داده شوند. اما اگر موشن گرافیک شما طوری طراحی شده است که صدا را افزایش دهد ، صدای ضبط شده ممکن است 1 جزء صدا در ویدیوی شما باشد.

انتخاب هنرمند صوتی مناسب برای تکمیل لحن کلی ویدئوی شما بسیار مهم است. صداگذاری باید برای مخاطب مورد نظر شما جذاب باشد و باید با جهت هنری – که متناسب با آن مخاطب بود مطابقت داشته باشد. آیا روایت داستان شما باید حرفه ای باشد یا  و هیجان انگیز؟ آیا باید صدای جوان پسند یا صدای بالغ را انتخاب کنید؟ و سوالاتی از این قبیل

انیمیشن

مرحله انیمیشن آخرین مرحله در طراحی بصری موشن گرافیک شما است. در این مرحله ، شما از فیلمنامه ، جهت صحنه ، جهت هنری و آثار هنری اطمینان دارید و برای اتمام کار هیجان زده هستید.

از جمله عناصر متداول درخواست شده برای گرافیک متحرک ، انیمیشن شخصیت است. برخی از سبک های تصویرسازی برای انیمیشن شخصیت مناسب است ، اما برخی دیگر مناسب نیستند – بنابراین اگر قرار است شخصیت های متحرک را وارد کنید باید در همان اوایل تصمیم گیری شود. تیم تولیدی شما باید گزینه های مربوط به این مورد را در راهنمای سبک و/یا مرحله استوری بورد با شما در میان بگذارد مثل همان  شروع آثار هنری. حرکت از سبکی که از انیمیشن شخصیتی پشتیبانی نمی کند به سبکی که از آن پشتیبانی می کند قطعا اگر تا مرحله آثار هنری یا بعد درخواست نشود ، بودجه را افزایش می دهد. باز هم ، تیمی که با آن کار می کنید باید همه این موارد را با شما در مراحل اولیه و/یا فیلمنامه نویسی مورد بحث قرار دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اهمیت موشن گرافیک
نوشتهٔ بعدی
طراح موشن گرافیک کیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.