بیان احساسات در کاراکتر انیمیشن

بیان احساسات در کاراکتر انیمیشن

بیان احساسات در کاراکتر انیمیشن : چگونه احساسات کاراکتر را در انیمیشن بیان کنیم؟ چرا احساس مهم است؟ 7 احساس اصلی چیست؟ چگونه از حالات صورت و حرکات بدن برای بیان بیشتر شخصیت ها استفاده کنیم؟
ایجاد احساسات طبیعی و باورپذیر برای ساخت انیمیشن قابل باور ضروری است. احساسات متحرک خوب می تواند درام زیادی به صحنه اضافه کند و باعث ایجاد علاقه در افرادی شود که فیلم انیمیشن را تماشا می کنند.

نشان دادن احساسات یکی از صاول کلیدی برای نشان دادن شخصیت کارتونی است. مهم این است که بگوییم شخصیت ما منحصر به فرد است و تاریخ و نگرش خاص خود را دارد.

بیان احساسات در کاراکتر انیمیشن

بیان احساسات جهانی درانیمیشن

یکی از راه‌های انتقال احساسات در انیمیشن و لوگو موشن ، اطمینان از ایجاد یک شخصیت متفکر است. مهم است که این ایده را منتقل کنیم که افکار شخصیت انیمیشن ، اقدامات و حرکات دورتر او را تحریک می کند. از اصل پیش بینی انیمیشن های کارتونی کلاسیک می توان برای ایجاد انیمیشن های باورپذیر و احساسی به صورت دو بعدی و همچنین در یک محیط سه بعدی استفاده کرد .

ایجاد آمادگی های حرکتی چشم و سر قبل از ایجاد حرکت بدن بسیار مهم است.  چشم ها باید ابتدا حرکت کنند زیرا آنها مسئول حرکت آینده بدن هستند و دریچه ای به روح ، افکار و احساسات شخصیت هستند. بعد حرکت سر است . اگر این اصل انیمیشن اجرا نشود و بدن جلوتر از سر و چشم حرکت کند ، عمل به نظر نمی رسد که توسط شخصیت آغاز شده است ، بلکه توسط نیروی دیگری آغاز شده است و با افکار اولیه شخصیت مخالف است. ایجاد شخصیت متفکر اولین قدم برای جان بخشیدن به شخصیت است .

حالات چهره موثرترین راه برای انتقال احساسات خاص است. صورت ما شامل 43 عضله است و در واقع می تواند بیش از 10000 حالت بیان کند. قسمت هایی از صورت که عمدتاً در بیان احساسات نقش دارند عبارتند از چشم، ابرو، پلک و دهان.

چشم ها

مطالعات نشان می دهد که اندازه مردمک تحت تأثیر احساسات ما قرار می گیرد . در واقع تحقیقاتی وجود دارد که تغییر قطر مردمک را به عنوان سیگنالی برای تشخیص دقیق احساسات توسط سیستم های تعامل انسان و کامپیوتر بررسی می کند . این باعث می‌شود که دانش‌آموزان ابزاری شگفت‌انگیز برای انیماتورها برای بیان یا تأکید بر احساسات شخصیت‌هایشان باشند. تغییر در اندازه مردمک های شخصیت به بیان بسیاری از احساسات مختلف کمک می کند. آنها هماهنگ با نور، درد، تمرکز، لمس و البته احساسات تغییر می کنند.

بزرگ شدن مردمک ها با هیجان و درگیری ارتباط برقرار می کنند. از سوی دیگر، دانش‌آموزان کوچک‌تر به نشان دادن اینکه شخصیت یک احساس منفی را تجربه می‌کند یا از نظر احساسی از موقعیت فاصله گرفته است، کمک می‌کند.

مردمک های کوچک در مقابل مردمک های بزرگ شده در انیمیشن

ما همچنین می توانیم شکل مردمک ها را در طول انیمیشن خود تغییر دهیم. دادن اشکال کمی بیضوی به مردمک ها می تواند به نشان دادن جایی که شخصیت به دنبال آن است کمک کند. این می تواند به ویژه برای شخصیت هایی که پلک یا کره چشم ندارند مفید باشد.

جهتی که شخصیت به آن نگاه می کند می تواند کاملاً احساس ارتباط را دوباره تعریف کند. چشم‌ها می‌توانند احساساتی را که با حرکات بدن ما ترجمه می‌شوند کامل کنند یا در واقع عکس آن را انجام دهند و با این کار تضاد بین حالت عاطفی و فیزیکی شخصیت را نشان دهند.

پلک ها

مردمک ها معمولاً طوری قرار می گیرند که پلک ها را لمس کنند. احاطه کردن مردمک ها با رنگ سفید دور اطراف راهی برای انتقال یک احساس بسیار قوی مانند شوکه شدن، ترسیدن، شگفت زده شدن یا شاید دیوانه شدن است.

موقعیت و احساسات دانش آموزان در انیمیشن
از پلک ها برای پلک زدن استفاده می شود. روشی که ما پلک می زنیم می تواند احساسات مختلفی را منتقل کند. سرعت باز و بسته شدن چشم‌هایمان بسته به اینکه در حال حاضر بیدار می‌شویم، خواب‌آلود، احساس عشق، مشکل در درک چیزی یا در واقع تلاش برای جلب توجه کسی، تغییر می‌کند.

برای ایجاد چشم‌های واقعی‌تر و زنده‌تر، مهم است که به یاد داشته باشید که سطح آنها همیشه مرطوب است و نور را منعکس می‌کند و مهم است که آن را در مواد سطح چشم یا طراحی چشم ارائه دهید.

ابرو

ابروها همچنین نقش مهمی در برقراری ارتباط و بیان احساسات دارند. ابروها می توانند خشم، غم، ترس و طیف وسیعی از احساسات را بیان کنند.

حرکات ابرو و احساسات در انیمیشن
ابروهای برافراشته اغلب نماد تعجب و حیرت و همچنین عدم اطمینان و سردرگمی است.

اگر فقط یک ابرو بالا انداخته شود، معمولاً نشانه شک و تردید است.

ابروهای پایین نشان دهنده فریب یا آزار هستند.

حرکت ابروها به سمت بالا و پایین زمانی اتفاق می افتد که متوجه کسی یا چیزی می شویم.

دهان

ناحیه دهان نقش بسیار مهمی در انتقال احساسات دارد. وقتی صحبت از احساسات اصلی می شود، به ویژه در ابراز شادی و انزجار ضروری است. (ناحیه چشم وزن بیشتری در ابراز خشم، ترس، اندوه و تعجب دارد).

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
استفاده از انیمیشن در وب سایت
نوشتهٔ بعدی
سفارش تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.