سفارش تولید محتوا

فرآیند تولید محتوای 7 مرحله ای اثبات شده ما
با این راهنمای 7 مرحله ای برای توسعه محتوا، تلاش های بازاریابی محتوا و توسعه محتوا خود را راه اندازی کنید. از وبلاگ نویسی گرفته تا تبلیغ، شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

جینی مک کورمیک
فرآیند توسعه محتوا
فهرست مطالب
توسعه محتوا چیست؟
1. جمع آوری اطلاعات
2. تجزیه و تحلیل موضوع وبلاگ
3. استراتژی کنید
4. بنویسید
5. بهینه سازی و انتشار
6. تبلیغ کنید
7. مرور و تکرار
نسخه اصلی این پست توسط Darin Evangelista در سال 2019 نوشته شده است. این مقاله از آن زمان توسط سایر اعضای تیم اینتر با محتوای جدیدتر و تاکتیک های به روز به روز شده است.
شاید شنیده باشید که «محتوا پادشاه است». شاید حتی نام بازاریابی درونگرا را شنیده باشید .

اما همه اینها اصلاً به چه معناست؟

شما آگاه هستید که وقتی صحبت از نحوه تصمیم گیری افراد برای خرید می شود، تغییر در راه است. اصالت همه چیز است.

مردم نمی خواهند به آنها فروخته شود. آنها از دروغ های وعده داده شده و آشکار بیش از حد متورم هستند. آنها می خواهند تحقیقات خود را انجام دهند و تصمیم آگاهانه خود را بگیرند.

بنابراین، چگونه در مرحله تصمیم‌گیری با افراد بالقوه خجالتی ارتباط برقرار می‌کنید؟

هنگامی که آنها در جستجوی محتوایی هستند، محتوایی را که در جستجوی آن هستند به آنها ارائه می دهید. این به ناشران اجازه می دهد تا مکالمه فروش را کنترل کنند تا خوانندگان به جای رقیب شما از شما خرید کنند.

یکی از موثرترین راه ها برای کنترل مکالمه فروش از طریق توسعه محتوا است .

این مقاله اصول اولیه توسعه محتوا را توضیح می‌دهد، سپس به استراتژی بازاریابی محتوای ۷ مرحله‌ای اثبات شده اینتر می‌پردازد.

توسعه محتوا چیست؟
توسعه محتوا فرآیند ایجاد محتوا برای یک وب سایت از ابتدا تا انتها است. ممکن است نام توسعه دهندگان محتوا را نیز شنیده باشید. اصطلاح «توسعه‌دهنده محتوا» همچنین برای اشاره به توسعه‌دهندگان وب استفاده می‌شود، اما در این مقاله، ما صرفاً بر توسعه محتوا تمرکز می‌کنیم – نه طراحی یا برنامه‌نویسی.

توسعه محتوا شامل:

استراتژی
نوشتن
بهینه سازی (SEO)
انتشار
ترویج
توسعه محتوا با بازاریابی محتوا قابل تعویض است .

محتوای وب می تواند هر چیزی باشد، از پست های وبلاگ گرفته تا اینفوگرافیک و ویدیو.

برخی از آژانس ها و تولیدکنندگان محتوای آنلاین تنها یک یا دو مرحله از فرآیند بازاریابی محتوا را انجام می دهند. به عنوان مثال، آنها نوشتن را مدیریت می کنند، اما استراتژی، انتشار یا تبلیغ نمی کنند.

با این حال، یک استراتژی توسعه محتوای موثر بسیار بیشتر از نوشتن یا صرفا سئو است.

محتوای خوب فقط می‌تواند شما را به این نتیجه برساند – بدون استراتژی درست یا با روش‌های تبلیغاتی اشتباه، هیچ‌کس نمی‌تواند صفحه وب‌ای را که هفته‌ها برای توسعه آن صرف کرده‌اید ببیند. در اینتر، ما یک راه حل توسعه محتوای کلیدی را ارائه می دهیم که بر محتوای وبلاگ طولانی مدت متمرکز است که برای افزایش ترافیک جستجو طراحی شده است.

کار سختی است، اما مزایای بازاریابی محتوا غیرقابل انکار است.

اگر به دنبال یک راه حل DIY برای بازاریابی محتوا هستید، در اینجا نگاهی به فرآیند هفت مرحله ای ما برای توسعه محتوا داریم .

1. جمع آوری اطلاعات
اولین قدم در توسعه محتوا همیشه جمع آوری اطلاعات تا حد امکان است.

وقتی با شرکت‌ها کار می‌کنیم، اطلاعاتی را در موارد زیر جمع‌آوری می‌کنیم:

جمعیت شناسی را هدف قرار دهید
رقبای کلیدی
عملکرد سایت در گذشته
اهداف سایت
سایر اطلاعات منحصر به فرد برای مشتری
ما به نوعی دیوانه ی داده هستیم، بنابراین هر چه اطلاعات و آمار بیشتر باشد، بهتر است.

گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو ابزارهای عالی برای مشاهده داده های موجود در سایت هستند. SEMRush ابزار اصلی ما برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است. و وقتی صحبت از تحلیل بک لینک به میان می آید، شکست دادن Ahrefs سخت است. Moz ابزار مفید دیگری برای بررسی اعتبار دامنه است.

ما همچنین سوالاتی در مورد صدای برند، اهداف بازاریابی، انتظارات و موارد دیگر می‌پرسیم.

دلیل جمع‌آوری اطلاعات بسیار این است که بتوانیم براساس داده‌ها در مورد موضوعاتی که پوشش دهیم تصمیم‌گیری کنیم.

2. تجزیه و تحلیل موضوع وبلاگ
نوزادی که در طول فرآیند تولید محتوا، تجزیه و تحلیل می کند.
منبع

هنگامی که تا حد امکان اطلاعات را جمع آوری کردیم، زمان آن فرا رسیده است که آن را به اطلاعات قابل اجرا تقسیم کنیم.

یکی از مفیدترین اطلاعاتی که باید به آن نگاه کرد، عملکرد رقیب است. ما نگاه می کنیم که چه صفحاتی در سایت رقیب بیشترین ترافیک را دارند. ما به نمایه بک لینک ، طول و کیفیت آن صفحات نگاه می کنیم و تعیین می کنیم که آیا می توانیم از رقبا برتری داشته باشیم یا خیر.

اسکرین شات ابزار کاوشگر محتوا در Ahrefs.

در مثال بالا، “site:thebalance.com” را به کاوشگر محتوای Ahref متصل کردیم تا صفحات با عملکرد برتر آنها را ببینیم.

متوجه خواهید شد که محتوای برتر 943 کلمه است که آنقدرها هم طولانی نیست (بر اساس استانداردهای ما). اما رتبه دامنه 89 (از 100) است و 614 دامنه به این صفحه لینک می دهند که رتبه آن را بسیار سخت می کند. اگر می‌خواستیم از thebalance.com پیشی بگیریم، به دنبال فرصت‌های دیگری بودیم.

از آنجا، ما از چندین روش دیگر برای یافتن موضوعات اضافی برای نوشتن استفاده می کنیم:

تحقیق کلیدواژه راه حل محور
تجزیه و تحلیل موضوع رقیب غیر مستقیم
تجزیه و تحلیل موضوع Quora
تیم ما در مواردی که به عنوان محتوای برتر قیف از آن یاد می کنیم تخصص دارد. با این حال، انواع دیگری از محتوا وجود دارد که ما کسب‌وکارها را تشویق می‌کنیم درباره‌شان بنویسند.

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی که می‌توانند مقالات مرتبط را بسازند، تهیه کردیم، آنها را به صفحه‌گسترده وصل می‌کنیم تا آنها را بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم. ما یک “امتیاز کلمه کلیدی” را بر اساس عوامل مختلف اختصاص می دهیم. این باعث می شود مرحله 3 روند بسیار سریعتر شود.

اسکرین شات از صفحات گوگل با معیارهای کلیدواژه.

3. استراتژی کنید
در طول مرحله استراتژی بازاریابی محتوا، ما استراتژی محتوا و تقویم تحریریه را ایجاد می کنیم.

تحویل دقیق بسته به صنعت مشتری و اهداف رشد متفاوت است. با این حال، انتخاب پیش فرض ما نوشتن دو یا چند مقاله 2000 کلمه ای برای هر مشتری در هر ماه است.

رقابت و حجم جستجو از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است و هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی سیستم خاص خود را برای تعیین رقابت دارد. به عنوان نقطه شروع، ما به دنبال کلمات کلیدی هستیم که بیش از 50 جستجو در ماه دریافت می کنند و نمره دشواری کلمه کلیدی Ahrefs 0-10 دارند.

آیا به راحتی می توانید ده ها موضوع وبلاگ را پیدا کنید؟ آن را به بیش از 100 جستجو در ماه و نمره دشواری کلمه کلیدی 0-5 کاهش دهید.

چه چیزی می تواند حجم جستجوی خوب و رقابت کم در نظر گرفته شود؟ واقعاً در صنعت شما متفاوت است. برای صنایع کوچک، حجم جستجوی 500 عالی است. اگر ماهی بزرگتری برای سرخ کردن دارید، به دنبال عبارت هایی با بیش از 2000 جستجوی ماهانه باشید.

با آن موضوعات شروع کنید و برای ایجاد نمایه بک لینک و اعتبار دامنه خود کار کنید.

هنگامی که یک نمایه بک لینک مناسب ایجاد کردید، می توانید کلمات کلیدی با ارزش بالاتر را هدف قرار دهید (اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند تحقیق کلمه کلیدی ما در اینجا).

بسته به اهداف مشتری، ممکن است تصمیم بگیریم روی یک کمپین لینک سازی کار کنیم تا تأثیر محتوای خود را به حداکثر برسانیم.

مطالب مرتبط: آیا باید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید تا کسب و کار خود را افزایش دهید؟

4. بنویسید
مرحله نوشتن کاملاً خود توضیحی است. اینجا جایی است که می‌توانید بیشترین محتوای ممکن را بنویسید.

اگر می خواهید رتبه خوبی کسب کنید، باید محتوای شما بهتر از هر نتیجه دیگری در صفحه اول گوگل باشد.

یعنی هر چه طولانی تر، بهتر. محتوای طولانی تر رتبه بهتری دارد و بک لینک های بیشتری را جذب می کند، احتمالاً به این دلیل که آموزنده تر است و موضوعات مرتبط بیشتری را پوشش می دهد.

نمودار از backlinko نشان می دهد که محتوای طولانی تر عملکرد بهتری دارد.
نمودار از مطالعه محتوای Backlinko

سعی کنید در مرحله نوشتن روی کلمات کلیدی یا دیگر نشانه های رتبه بندی تمرکز نکنید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید مردم قبل از هر چیز مطالب را بخوانند و از آن لذت ببرند. موتورهای جستجو باید در طول فرآیند نوشتن یک فکر بعدی باشند.

خود را به جای خواننده قرار دهید. به این فکر کنید که چرا آنها یک موضوع را جستجو می کنند و در پاسخ به آن عبارت جستجو می خواهند چه چیزی بخوانند. سپس محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید که هدف جستجو را برآورده کند و خواننده را به اشتراک گذاری ترغیب کند.

اگر در وبلاگ نویسی تازه کار هستید، این راهنمای نحوه نوشتن اولین پست وبلاگ خود را بخوانید .

5. بهینه سازی و انتشار
پس از اتمام مرحله نگارش، به سمت بهینه سازی و انتشار موتور جستجو می رویم.

اینجاست که مواردی مانند خوانایی، تعداد کلمات، کلمات کلیدی مرتبط و موارد دیگر را در نظر می گیریم تا محتوا را برای موتورهای جستجو (و مردم!) جذاب تر کنیم.

اگر واقعاً می‌خواهید از سوراخ خرگوش پایین بروید، درباره TF-IDF ، یکی از روش‌های بهینه‌سازی مورد علاقه ما ، بیاموزید . پیچیده به نظر می رسد. و هست. اما در کمک به Google در تشخیص اینکه آیا شما تمام موضوعات مرتبط در محتوای خود را پوشش می دهید یا خیر، بسیار موثر است.

در طول مرحله بهینه‌سازی و انتشار، ما همچنین تگ‌های عنوان و توضیحات متا را طراحی خواهیم کرد تا نرخ کلیک را افزایش دهیم.

برای نکات بهینه‌سازی فوق‌العاده عملی بیشتر، این فهرست از تکنیک‌های سئو را برای افزایش رتبه‌بندی بررسی کنید .

6. تبلیغ کنید
صدها راه برای تبلیغ محتوای با کیفیت وجود دارد، اما واضح ترین آنها رسانه های اجتماعی هستند. همچنین می‌توانید پلتفرم‌های بازنشر را در نظر بگیرید، و اطلاع رسانی ایمیل خوب را فراموش نکنید.

دلیل تبلیغات فقط جلب توجه بیشتر به مقاله نیست. همچنین می تواند منجر به بک لینک های بیشتر شود که به خوبی طلا در صنعت سئو هستند.

گفته می شود، هرگز برای بک لینک ها هزینه نکنید . ارزشش را ندارد، و شما با یک پنالتی گوگل ضربه خواهید خورد .

7. مرور و تکرار
توسعه محتوا هرگز “انجام نمی شود.” این یک روند مداوم است که به محض پایان شروع می شود. به همین دلیل است که ما تلاش های بازاریابی محتوای خود را برای هر وب سایت به صورت ماهانه بررسی می کنیم.

اگر تلاش‌های ما مؤثر باشد، همین مسیر را برای محتوای آینده ادامه خواهیم داد. اگر نتیجه ای ندیدیم، وقت آن رسیده است که به یک استراتژی توسعه محتوای جدید بپردازیم.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تجزیه و تحلیل کنید، این راهنمای برای تجزیه و تحلیل استراتژی بازاریابی شما باید مفید باشد.

فرآیند تولید محتوا هرگز به پایان نمی رسد.

اساساً، در طول این مرحله، زمان آن رسیده است که در مورد اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مؤثر نیست فکر کنیم و ما را به مرحله “جمع آوری اطلاعات” فرآیند بازگردانیم.

نکته اصلی در اینجا این است که بهترین فرآیند تولید محتوا پیوسته و همیشه در حال تغییر است. این کاری نیست که بتوانید یک بار انجام دهید و بگویید تمام شده است.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
بیان احساسات در کاراکتر انیمیشن
نوشتهٔ بعدی
خدمات طراحی سایت و پشتیبانی حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.