موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

معنای موکاپ لوگو : شاید این سوال برای شما پیش بیاید که موکاپ لوگو دقیقا چیست؟ موکاپ نمایشی از طراحی شما در دنیای واقعی است که نشان می دهد در بیرون از صفحه نمایش طرح شما چگونه به نظر می رسد، به عنوان مثال لوگو شما در وب سایت ، کارت ویزیت، لوازم التحریر، روی یک لباس یا یک لیوان چگونه است .

به عنوان مثال طراح لوگو یک لوگو را طراحی میکند و میخواهد نتیجه اثر خود به صورت یک طرح که بر روی کاغذ چاپ می شود ببیند ، بهترین راه استفاده از یک موکاپ برای نمایش نتیجه نهایی است .
موکاپ معمولاً در فتوشاپ یا ایلاستریتور ایجاد می‌شوند تا روشی برای طراحی و درک نحوه عملکرد برند شما در پلتفرم‌ها یا محصولات ایجاد شود.

موکاپ یک مدل از یک طرح است که برای ارائه محصول یا اهداف دیگر استفاده می شود.
بسته به مهارت و زمان خودتان می توانید ساخت موکاپ را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی اختصاصی مانند Adobe Illustrator یا Photoshop انجام دهید ، اما گاهی اوقات ممکن است بهتر باشد از موکاپ های آماده استفاده کنید .
موکاپ لوگو این امکان را به طراح میدهد تا بتواند بر روی جزئیات طرح از جمله انتخاب رنگ ، سایز ، سبک نمایش و … تصمیم گیری کند.

موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

چرا از موکاپ استفاده کنیم؟

سازماندهی جزئیات پروژه : موکاپ ها می‌توانند به طراح کمک کنند تا قبل از اینکه طراحی نهایی به تایید برسد ، عناصر بصری را که با هم تداخل دارند کشف کند. سلسله مراتب بصری ، که تفاوت بین عناصر طراحی مانند فونت و رنگ را نشان می دهد ، باید در مرحله مدل سازی فرآیند طراحی تعیین شود.
با وجود عناصر بصری اصلاح ‌شده ‌تر موکاپ ها به ذینفعان اجازه می‌دهند تا در واقع جنبه بصری پروژه را بررسی کنند و باعث کمتر شدن مشکلات طراحی می شود .
یک موکاپ طراحی با کیفیت بالا است و زمانی که برای اولین بار طرح را با موکاپ به مشتری نمایش می دهید امکان تایید طرح شما با توجه به افزایش جذابیت طرح بیشتر است .

موارد تشکیل دهنده یک موکاپ عالی برای ارائه طرح

یک موکاپ موثر فقط یک طرح را سه بعدی نمی کند بلکه به یک طرح جان می بخشد. هنگامی که روی یک موکاپ کار می کنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

محصول را در عمل نشان دهید. مثلا اگر طراحی لوگو ما در زمینه طراحی لوگو قهوه است آن را بر روی یک لیوان قهوه نشان دهیم تا طراحی را به صورت کاملا طبیعی نشان دهد .
موکاپ را متمرکز نگه دارید: موکاپ نیز مانند قوانین طراحی دیگر نباید شلوغ به نظر برسد که باعث شود طرح با عناصر دیگر متضاد شود و حواس بیننده را پرت کند . درست است موکاپ شما نیز باید در عین سادگی طرح را بر روی محصول نشان دهد .
اگر از موکاپ های آماده استفاده می کنید در نظر داشته باشید که با رنگبندی لوگو و زمینه کاری طرح هماهنگ باشد .

موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
انواع فایل برای موکاپ ها :

فایل Adobe Illustrator اغلب برای طراحی لوگو و رسانه های چاپی استفاده می شوند که طراحی های برداری هستند.

SVG: یک فایل گرافیک برداری مقیاس پذیراست بدان معنی است که طراحی یا لوگوی وب سایت شما در هر اندازه صفحه نمایشی عالی به نظر می رسد و بی کیفیت نمی شود.

PSD : یک فایل فتوشاپ ، متشکل از لایه ها است شما از لایه ها برای چیدمان و ویرایش قسمت های مختلف یک طرح استفاده می کنید که یک تصویر مسطح نیست سپس طرح تمام شده را به عنوان یک تصویر مسطح، معمولاً PNG (اگر نیاز دارید پس‌زمینه شفاف باشد) ذخیره می‌کنید.

موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
موکاپ لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
PSD مخفف چیست؟

PSD که مخفف Photoshop Document است ، فرمت پیش فرضی است که فتوشاپ برای ذخیره داده ها استفاده می کند. PSD یک فایل اختصاصی است که به کاربر اجازه می دهد حتی پس از ذخیره شدن فایل بتوانید با لایه های باز و جداگانه تصاویر نیز کار کنید.

چگونه در فتوشاپ یک موکاپ بسازید؟

• یک موکاپ اصلی از ابتدا ایجاد کنید
• از Smart Objects برای اعمال طرح خود بر روی یک الگو استفاده کنید
• از اکشن فتوشاپ برای ساخت موکاپ سه بعدی استفاده کنید
• از یک وب سایت تولید کننده موکاپ استفاده کنید

برای سفارش لوگو موشن نیز با ما در ارتباط باشید

5/5 - (1 امتیاز)
,
نوشتهٔ پیشین
مهارت های طراحان موشن گرافیک
نوشتهٔ بعدی
اتود دستی لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.