اصول اصلی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

اصول اصلی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

اصول اصلی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی : عکاسی تبلیغاتی ، نوعی عکاسی چالش برانگیز است که به طور همزمان از چند فرم هنری مختلف بهره میگیرد. یک عکاس تبلیغاتی ، علاوه بر داشتن احساس قوی باید توانایی درک متقابل و درست از خواست ،ذائقه و نیاز کارفرمای خود را نیز داشته باشد. کار کردن با کسانی که کارشان تجارت و بازرگانی است و برای ارائه محصولات خود وسواس خاصی دارند، یکی دیگر از جنبههای مشکل این نوع از عکاسی است .

بدون شک یک عکاس تبلیغاتی با استعداد، سهم ویژهای در موفقیت تجاری کارفرمای خود ایفا خواهد کرد .

طراحی بسته بندی
طراحی لوگو

عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

وقتی به یک تبلیغ نگاه میکنید، اولین چیزی که توجه شما را جلب میکند چیست؟ آیا در وهلهی اول، به حرفها و نوشتهها نگاه میکنید؟ قطعا نه!

اگر شما مثل عموم مردم باشید ،اولین چیزی که توجه شما را در یک آگهی تبلیغاتی به خود جلب میکند ،تصویر و عکس موجود در آگهی خواهد بود. بیشتر اوقات یک عکس، سرنوشت آگهی تبلیغاتی را تعیین میکند و افراد با توجه به کیفیت و قابل توجه بودن تصویر، به سایر اجزاء تبلیغ نگاه و توجه میکنند .

استفاده از جنبههای گرافیکی مانند عکس در تبلیغات، باعث بالا رفتن شانس آگهی برای دیده شدن توسط مخاطب میشود. عکس تبلیغاتی ، به معنای گرفتن عکس از یک محصول یا خدمات به منظور معرفی و تبلیغ آن است .

البته عکس تبلیغاتی ، نباید تنها با کیفیت و فریبنده باشد ؛ بلکه باید چشمنواز، سرگرم کننده و جذاب نیز باشد. یک عکس تبلیغاتی نباید فقط توجه مشتری را جلب کند، بلکه باید بتواند مشتری را متقاعد کند که به این خدمات یا کالا نیاز دارد!

تنها چند روش محدود برای برداشت  یک عکس تبلیغی مناسب وجود دارد. عکس تبلیغاتی از کالاها را میتوان در حین استفاده و کاربرد آنها و یا بر روی یک زمینه خالی و سیاه برداشت. برای اضافه کردن جذابیت بصری و تحریک حس کنجکاوی مخاطب، ممکن است محصول را در یک موقعیت یا مکان غیر معمول نمایش دهیم .

عکاسی از خدمات نسبت به عکاسی از محصول، مقداری چالشیتر اما شدنی است! یک روش ساده این است که در تصویر، زندگی عادی بدون آن خدمات خاص را نشان دهید. مبالغه کردن هم یکی دیگر از راههای گرفتن عکس تبلیغاتی از خدمات است .

عکسهای تبلیغاتی ، عموما به منظور چاپ گرفته میشوند، به عنوان مثال، چاپ در روزنامه یا چاپ یک مجله تبلیغاتی، هرچند در فضای مجازی یا تلویزیون و مانند آن هم، از عکس تبلیغاتی استفاده میشود .

طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی

 یک عکاس تبلیغاتی چکار می کند؟

یک عکاس تبلیغاتی حرفهای، برای آنکه بتواند یک عکس تبلیغی مناسب بگیرد، باید بداند که به چه نوع عکسی نیاز دارد؟ چنین آگاهی و دانشی، مستلزم داشتن درک مناسب و یک گفتگوی کامل و واضح با کارفرما یا سفارش دهندهی عکس است .

در این گفتگو، کارفرما باید به صورت دقیق و شفاف، مشخص کند که به دنبال چه نوع عکسی است و میخواهد چه پیامی را از طریق عکس و تبلیغ خود به مخاطب منتقل کند. بعد از اینکه دو طرف به یک درک متقابل از تصویری که به دنبال آن هستند رسیدند، عکاس میتواند به فراهم سازی مقدمات برداشت عکس خود بپردازد .

مقدمات کار شامل فراهم سازی کالا و محصول توسط کارفرما و تولید کننده و همینطور تعیین محل عکاسی به وسیله عکاس است. بسته به نوع کالایی که قرار است تصویر آن توسط عکاس گرفته شود، محل عکاسی متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات مکان مناسب، یک فضای داخلی و گاهی یک مکان بیرونی یا فضای باز  خواهد بود .

تعیین محل عکاسی، همانطور که گفته شد به عهده و نظر عکاس است که با توجه به دانش و تجربه خود این تصمیم را میگیرد .

ممکن است از افراد مدل هم در یک عکس تبلیغاتی استفاده کنیم. مثلا مدل ممکن است در حال استفاده یا نگه داشتن کالای تبلیغی مورد نظر باشد. در مورد عکس از خدمات، معمولا خود سفارش دهنده و همکارانش سوژه عکس قرار میگیرند .

به محض فراهم شدن مقدمات کار، عکاس اقدام به برداشت چند تصویر اولیه از سوژه  و در حالتهای مختلف میکند. متداول نیست که یک عکاس حرفهای، صد یا دویست عکس در یک حالت از یک سوژه برداشت کند. تنها تعداد معدودی از عکسها به درد بخور خواهند بود و بقیه دارای مشکل و بدون استفاده هستند .

مرحله بعد، روتوش و انجام کارهای گرافیکی روی عکسهای برداشت شده و به طور کلی ویرایش آنهاست .

استفاده از افکتهای ویژه با کمک نرمافزار، از جمله کارهایی است که معمولا عکاس بر روی تصویر انجام میدهد. مثلا اگر یک لکه بر روی یک لیوان آب سیب باشد، به شدت از جذابیت کالا کم خواهد کرد. در اینجا لازم است عکاس با استفاده از نرمافزار، اثر لکه را از بین میبرد تا حس طراوت یک سیب تازه را به مخاطب القا کند .

طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی

یک عکاس تبلیغاتی به چه دانش هایی نیاز دارد؟

صنعت تبلیغات، به شدت رقابتی است و موفقیت در این رشته، نیاز به برخی دانشها و اطلاعات ضروری دارد. داشتن یک مدرک تخصصی و گذراندن دورههای ویژه، یکی از ضروریات کار یک عکاس حرفهای تبلیغاتی است. وجود شم روانشناسی، اطلاعاتی راجع به بازاریابی و همچنین درک فرهنگی، از جمله چیزهایی است که برای موفقیت نیاز دارید. همچنین اصول حرفهای عکاسی را هم نباید فراموش کنید!

شناخت رنگ، نور، افکت، نرم افزار، فهم زیباشناختی و جلوههای بصری را هم باید کسب کنید تا یک عکاس تبلیغاتی موفق شوید و البته سهم استعداد، هوش و تجربه را نیز نباید نادیده گرفت .

  • رزولوشن بالا یکی از مهمترین نکات عکاسی تبلیغاتی است .

یکی از مهمترین نکات در عکاسی تبلیغاتی استفاده از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده کنید. این کار باعث جلب توجه بیننده و درگیر شدن او با جزییات محصول میشود که این موضوع، شانس شما را برای قانع کردن مخاطب و تبدیل او به یک مشتری را افزایش خواهد داد .

  • از روانشناسی رنگ در عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید .

هر رنگ ،یک پیام منحصربهفرد در درون خود دارد که شما به عنوان کسی که قرار است عکس تبلیغاتیبگیرد، باید تا حدودی با آن آشنا باشید. با کمک روانشناسی رنگها و آشنایی با تاثیری که هر رنگ بر ذهن و روح مخاطب دارد، میتوانید در متقاعد کردن مشتری برای خرید از طریق تصویر، موفقتر باشید .

در واقع لازم است بدانید با استفاده از یک ترکیب رنگی و تاثیر آن بر بیننده، چطور باید او را جذب عکس خود کنید. به عنوان مثال زرد به معنای لذت، انرژی، احتیاط و مواردی این چنین است. در حالیکه رنگ سبز برای بیننده به معنای زندگی، رشد، ایمنی و یا پول است. ازین تاثیرات در عکاسی استفاده کنید!

  • حتما لوگوی محصول را نشان دهید.

البته برخی سایتها از نشان دادن لوگویی به جز لوگوی خودشان جلوگیری میکنند، اما اگر برای صفحه شخصی خود که مخصوص تبلیغ محصولات شماست عکس میگیرید، حتما مطمئن شوید لوگو در عکس دیده میشود. این کار باعث میشود مشتری کالا را با برندهای دیگر اشتباه نگیرد .

  • قانون سهتایی یکی از نکات عکاسی تبلیغاتی است

یکی از مهمترین نکات در عکاسی تبلیغاتی ، به کارگیری قانون سهتایی است. این قانون عکاسی ،  به طور خلاصه این گونه است که باید با کمک چند خط فرضی، کادر تصویر خود را به ۹ خانهی مربعی ۳ در ۳ تقسیم کنید. حالا دقت کنید که سوژه یا کالای شما، باید به جای قرار گرفتن در مرکز کادر، بر روی خطوط فرضی و نقطه تلاقی یک خط عمودی و یک خط افقی قرار بگیرد. به بیان دیگر، سوژه را کمی خارج از مرکز کادر قرار داده و عکس بگیرید .

  • ابعاد واقعی کالا را برای بیننده مشخص کنید.

یکی از چالشهای عکسهای تبلیغی ، نشان دادن ابعاد و اندازه واقعی محصول است. گاهی ابعاد کالا را لازم است در مقایسه با یک آیتم دیگر که برای مخاطب آشناست، معرفی کنید. به عنوان نمونه، ابعاد یک کالا را میتوانید در مقایسه با یک دست نشان دهید. با نشان دادن یک دست در تصویر، مشتری متوجه میشود که این محصول چقدر از یک کف دست بزرگتر یا کوچکتر است و بهتر میتواند در مورد انتخاب و خرید کالا تصمیم بگیرد .

  • از پایه استفاده کنید .

یک طراحی مناسب برای عکاسی در نظر داشته باشید و سپس یک پایه مناسب برای محصول خود انتخاب کنید. ممکن است برخی کالاها به استند و پایه نیاز داشته باشند در حالی که یک جواهر را میتوانید روی سردیس یک مانکن قرار داده و عکس بگیرید .

رسالت عکس، نشان دادن جزییات و جذابیتهای کالا و در نهایت، کمک به فروش آن است. در نتیجه، ضمن اینکه یک پایه و محل متناسب برای محصول انتخاب میکنید مراقب باشید، حواس بیننده را از سوژه اصلی ،به پایه و محل قرار گرفتن محصول منحرف نکنید .

  • طراحی بسته بندی در تهران و اصفهان
    طراحی بسته بندی در تهران و اصفهان

    تعادل در نورپردازی طبیعی و مصنوعی، نکات عکاسی تبلیغاتی که نباید فراموش کنید

یکی دیگر از مهمترین نکات در عکاسی تبلیغاتی استفاده از هر دو نوع نور ممکن است ؛ اما برای هر تصویر یک گزینه را انتخاب کنید. این موضوع به شرایط محیط، نوع کالا و موارد دیگر بستگی دارد اما نهایتا باید تصمیم بگیرید که از کالا در زیر نور طبیعی عکس میگیرید یا میخواهید از نور پردازی استفاده کنید .

استفاده همزمان از هر دو شیوه، مشتری شما را در انتخاب با مشکل مواجهه خواهد کرد .

  • کالا را در برابر یک سطح آیینهایی قرار دهید .

قرار دان محصول در برابر یا روی یک سطح منعکسکننده نور، باعث میشود عمق بیشتری در تصویر ایجاد شود که عکس را جذابتر خواهد کرد. البته از اینکه یک آینه تنها روبروی کالا بگذارید اجتناب کنید، بلکه با کمی خلاقیت، یک سطح انعکاسی دیگر انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک میز آینهایی یا حتی آب را درتصویر قرار دهید .

البته باید در مورد انعکاس نور هم مراقب باشید که تصویر خراب نشود .

  • چطور یک عکس تبلیغاتی، روح و روان مخاطب را درگیر می کند؟

عکاسی و تبلیغات، رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در واقع بیش از یک قرن است که صنعت تبلیغات از تصویر برای ارتباط با مخاطب بهره میگیرد. تا زمانی که تصویر به گونهای اصیل حرف بزند و بر جنبهها و احساسات انسانی ما تاثیر بگذارد، میتواند نقش اصلی را در تبلیغ و معرفی محصولات بازی کند؛ همانطور که عکسهای آرشیوی برای بیش از ۱۰۰ سال است این نقش را به عهده دارند .

خوشبخاته ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم، که دست ما را برای بازی کردن با احساس مخاطب از طریق عکسهای دیجیتالی باز کرده است. زمانی که فرم و محتوا در یک عکس به طرز منسجمی، هماهنگ و ترکیب میشوند، بیان صریح تصویر، بهترین ابزار برای تبلیغ و معرفی یک کالا یا خدمات خواهد بود .

یک عکس چه به صورت دیجیتالی و در فضای مجازی و چه برای چاپ گرفته شده باشد، باید لحظهای خاص و منحصربفرد را ثبت کند که راوی یک داستان و منتقل کننده یک پیام باشد؛ پیامی که در ضمیر و ذات محصول نهفته است یا کاری که آن محصول یا خدمات، قرار است برای مشتری انجام دهد. تصاویر دیجیتالی امکانات بیشتری برای اغراق در برخی ویژگیهای سوژه را فراهم میکنند؛ هر چند همیشه بهتر است عکس ریشه در واقعیتهایی داشته باشد که مخاطب با آن ارتباط دارد و آن را تجربه کرده است. در واقع، عکاسی تبلیغاتی با بهره گرفتن از تجربیات زودگذر یا ماندگار مخاطب، سعی میکند این تجربههای شخصی و تاریخی را برای تبلیغ و معرفی یک برند یا کالای خاص به خدمت بگیرد .

در عکس زیر یک تلاش ناموفق تبلیغی از شرکت تویوتا به نمایش گذاشته شده است. طراح قصد داشته برای معرفی و تبلیغ مدل آوالون جدید تویوتا، یک پیام عشق اثیری را به مخاطب منتقل کند اما متاسفانه به جای یک تبلیغ جذاب و دعوت کننده، احساسی که به مخاطب میرسد این است که خودروی بیچاره طعمه یک هیولای دودی شده است .

 یک نگاه گذرا به پشت پرده روانی عکاسی تبلیغاتی

با وجود آنکه پیشرفت فناوری باعث بهینه شدن و ورود ابزارهای قدرتمندتری در عرصه عکاسی تبلیغاتی شده است، اما المانهایی که در پس زمینه این نوع عکاسی بوده است همچنان کاربردی و بدون تغییر باقی مانده است. با اینکه نحوه ارتباط با مخاطب، نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده است اما این ارتباط هنوز به عنوان یک موضوع مهم و مقدس برای تیمهای تبلیغاتی پا بر جاست، تا از طریق این ارتباط یک تصویر ماندگار از برندهای تجاری خاص در ذهن مشتری ایجاد کنند .

در تبلیغات مدرن، از اصول روانشناسی برای درک عمیقتری از مصرف کننده، استفاده گرفته میشود. اصول روانشناسی گشتالت که از قدرت ادراک و تاثیرات آن بر رفتارهای انسانی صحبت میکند، روشی فوقالعاده مفید برای تبلیغ کنندگان ارائه میدهد .

عکاسی تبلیغاتی ، یکی از ابزارهای نشان دهنده قدرت اصول روانشناسی گشتالت است. تصویر در اینجا ،راوی یک داستان بر اساس تجربیات شخصی مخاطب است. بر اساس اصول روانشناسی گشتالت، شما از یک مفهوم کلی چیزی را دریافت میکنید که لزوما به اجزاء آن مرتبط نیست! مثلا شما اگر تعداد زیادی عکس را با سرعت زیاد به حرکت در بیاورید، یک موجود زنده در حال حرکت خلق میکنید که همان شیوه انیمیشنسازی است، اما این موجود متحرک، الزاما با اجزای خود که همان تصاویر تنهای بی جان هستند؛ در ارتباط نیست .

در واقع، ذهن ما دادههای بصری را به صورت غیر خطی و خلاق دریافت و تفسیر میکند. در ابتدا یک کلیت از تصویر را برداشت کرده و بعد بر روی اجزا ساده و آشنا که حاصل تجربیات شخص است، تمرکز میکند .

   عکاسی تبلیغاتی و تخصصی از غذا

دیدن عکسهای جذاب و خوش رنگ و جذاب از غذا و محصولات خوراکی باعث تحریک اشتهای مشتری و مخاطب میشه و اون رو به سفارش غذاهای خوش رنگ و لعاب و خرید محصولات بیشتر ترغیب میکنه .

وقتی شما توی صفحه اینستاگرام یا منو رستوران، کافه، کافی شاپ یا فروشگاه خودتون از عکسهای جذاب و واقعی خوردنیهای مجموعهتون استفاده میکنید، مشتری رو ترغیب میکنید که از شما خرید کنه و به سراغ رقبای شما نره .

از طرف دیگه، داشتن عکسهای منحصر به فرد که توی اون از المانها و لوگو برندتون استفاده شده باشه ،باعث ماندگاری برند شما توی ذهن مخاطب میشه؛ اجازه بدین این مورد رو با مثال براتون توضیح بدیم ،سیب زمینی سرخ شده رو توی یک پاکت مقوایی قرمز با یک علامت M تصور کنید، این سیب زمینی سرخ شده مال کدوم رستوران میتونه باشه؟ قطعا مک دونالد؛ حالا سوال اصلی اینجاست، ما توی ایران نمایندگی مک دونالد داریم؟ قطعا نه؛ پس چی باعث شد تا انقدر سریع برند این محصول رو تشخیص بدیم؟  عکسهایی که از این محصول تا حالا دیدیم. موارد مشابه زیادی رو توی این زمینه از برندهایی مثل استارباکس یا KFC یا سایر رستورانهای بزرگ میتونیم براتون مثال بزنیم که نشون دهنده اهمیت عکاسی تخصصی از محصول باشه اما به همین یک مورد بسنده میکنیم .

  • عکاسی تبلیغاتی از محصول

داشتن یک پیج اینستاگرام با عکس واقعی از محصولاتی که ارائه میکنید، داشتن یک کاتالوگ دیجیتال یا چاپ شده جذاب یا بنرهای تبلیغاتی که با محصولاتی که ارائه میکنید طراحی شدن، به خوبی میتونه مشتری شما رو به سمت شما هدایت کنه و اون رو به خرید از شما ترغیب میکنه .

  • عکاسی معماری و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل و ارائه محصولات مرتبط با اون مثل سازههای چوبی، معمولا هزینه بالایی داره و به علت زمانبر بودن اعمال این تغییرات توی خونه، مشتری همیشه سعی میکنه با وسواس زیادی یک مجموعه رو برای دریافت خدمات انتخاب کنه .

از طرف دیگه فروشنده و صاحب کسب و کارها توی این زمینه، نمیتونن دست مشتری رو بگیرن و با خودشون سر پروژههای قبلی ببرن تا نمونه کار خودشون رو به مشتری نشون بدن. تلفیق این دو موضوع با هم باعث میشه تا تهیه عکس با کیفیت که به صورت همزمان هنر، تخصص و کیفیت خدمات ارائه شده توی این زمینه رو نشون بده، تبدیل به یک موضوع مهم و حیاتی بشه .

  • عکس هوایی

عکس هوایی، عکسی هست که از ارتفاع نسبتا بالا نسبت به سطح زمین و با دستگاه کوادکوپتر تهیه میشه .

کاربرد عکس هوایی معمولا توی پروژههای عمرانی و برای بررسی جزئیات محل اجرای پروژه است؛ اما توی پروژههای محیط زیست، صنعتی و ساخت تیزر هم از اون استفاده میشه .

توی عکاسی هوایی در نظر گرفتن جزئیات خیلی مهمه و عکسی که تهیه میشه باید انقدر با کیفیت باشه که مواردی مثل وجود یک دستانداز روی زمین رو هم به خوبی نشون بده .

  • عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات به فرآیندی میگیم که طی اون عکاس تصاویر زیادی از طرفین محصول میگیره و در نهایت یک عکس کامل به صورت ۳۶۰ درجه طراحی و تولید میشه .

کلیه تصاویر گرفته شده از محصولات با استفاده از تجهیزات تخصصی و چرخش دوربین حول یک یا چند محور انجام میگیره .

در عکاسی ۳۶۰ درجه از کالا، تصاویر به نحوی ویرایش و یکپارچه میشن که مشتری به راحتی با کالا در تعامل باشه و بتونه محصول رو از زوایای مختلف مشاهده کنه و با زوم کردن جزئیات بیشتری از محصول رو مشاهده کنه.به عنوان مثال برای عکاسی تبلیغاتی محصولاتی که تغییر شکل دارن و یا میتونن ظاهر و رنگ بندی مختلفی داشته باشن و یا نیازه طرفین اون دیده بشه از عکاسی ۳۶۰ درجه استفاده می کنن .

  • تور مجازی

تور مجازی یک تصویر یا ویدئو است که تمامی زوایای یک محیط مثل داخل آپارتمان، استخر، کتابخونه یا سالن ورزشی رو به مخاطب نشون میده. این تصاویر بیشتر به عنوان نمونه کار برای شرکتهای دکوراسیون داخلی و معماری و مشاوران املاک و برای ارائه گزارش پایان پروژه یا نمایش محیط به مشتری کاربرد داره .

عکاسی از کارخانه و محیط صنعتی

ممکنه شما به عنوان صاحب یک کارخانه یا کارگاه دوست داشته باشین از عکسهای محیط کارتون برای برند سازی و افزایش اعتماد مشتری خودتون استفاده کنید. برای این نوع عکاسی، نمایش وسعت، چیدمان و رنگ بندی محیط بسیار مهم و تاثیر گذار محسوب میشه .

  • تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی سبکی از عکاسی است که، از خود محصول و بدون وسایل دیگر تصویر برداری می شود .

این سبک از عکاسی بیشتر برای عکاسی از محصول برای قرار دادن در سایت های فروش آنلاین و کاتالوگ های تبلیغاتی استفاده می شود که هدف اصلی آن نشان دادن محصول و اجزا و ابعاد و کیفیت آن است .

عکاسی تبلیغاتی گرچه شاخه ای از عکاسی صنعتی است اما پر زرق و برق تر و دارای جذابیت بالایی است که در مخاطب ایجاد انگیزه و علاقه برای خرید محصول کند. تصاویر تبلیغاتی بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساس هستند. به نسبت عکاسی صنعتی این نوع عکاسی دارای جنبهی عکاسی تبلیغاتی بیشتری هستند .

  • انواع مختلف عکاسی تبلیغاتی

عکاسی در زمینه ی سفید: در این نوع از عکاسی محصول بدون هیچ وسیله ای دیگر و به تنهایی در زمینه ای سفید قرار می گیرد . به دلیل فوکوس زیاد بر روی محصول نورپردازی در این نوع از عکاسی بسیار مهم و حائز اهمیت است .

عکاسی دکوراتیو: در این شیوه ی تبلیغاتی محصول با اجزای دیگر طراحی می شوند و در کادری مشخص قرار می گیرند. طراحی دکوری خاص و جذاب ،ضمن دقت در نکات عکاسی استاندارد، می تواند به نتیجه ی کار کمک شایانی کند .

عکاسی فتومونتاژ: در این سبک از عکاسی ،اجزای درونی محصول تصویر برداری می شوند و در آخر و با استفاده از برنامه ی ادیت عکس در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در این روش شخص عکاس باید مهارت استفاده از برنامه ی اصولی را داشته باشد .

عکاسی ماکرو: این سبک برای اشیای گران قیمت و ارزشمند و همچنین برای محصولاتی که دارای جزئیات و نکات کوچکی هستند، که نیاز است مخاطب به خوبی به آن ها توجه کند، استفاده می شوند. برای استفاده از این سبک نیاز به لنز های قوی و حرفه ای دارید .

 

Rate this post
, , ,
نوشتهٔ پیشین
تاریخچه برند نایک
نوشتهٔ بعدی
کاربرد طراحی گرافيك محيطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.