چرا بسته بندی خلاقانه برای محصولات دارویی مهم است؟

چرا بسته بندی خلاقانه برای محصولات دارویی مهم است؟

الف) فروش- بسته بندی خلاقانه قطعاً فروش محصولات بهداشتی را افزایش می دهد زیرا مشتریان بیشتری جذب آن می شوند. مردم عموماً جذب محصولاتی می شوند که ظاهر خوبی دارند و باعث می شود مشتریان فکر کنند که شرکت محصولات با کیفیت عالی خواهد داشت.

چرا بسته بندی خلاقانه برای محصولات دارویی مهم است؟
چرا بسته بندی خلاقانه برای محصولات دارویی مهم است؟

ب) عامل تبلیغات- همانطور که در بالا توضیح داده شد طراحی بسته بندی محصولات پزشکی یک عامل مهم است، داشتن بسته بندی نوآورانه یا متفاوت باعث می شود تبلیغات برای محصول بسیار بهینه تر شود.

ج) سهم بازار- هر شرکتی می خواهد سهم بازار بیشتری داشته باشد. زمانی که یک محصول بهداشتی در مقایسه با سایر محصولات هم ژانر فروش خوبی داشته باشد و آنگاه محصول پرفروش از مزیت داشتن سهم بازار بیشتر برخوردار خواهد بود که در دراز مدت بر حسن نیت شرکت تأثیر می گذارد.

بسته بندی مراقبت های بهداشتی

وقتی یک خانه با طراحی زیبا را می بینیم، عناصر زیادی در مهندسی معماری آن وجود دارد. بسیاری از ارزش‌های کاربردی، اما ظاهر زیبایی‌شناختی مورد توجه قرار می‌گیرند، همان طور که معماری طراحی بسته‌بندی مورد توجه قرار می‌گیرد. وقتی به طراحی بسته‌بندی دارو نگاه می‌کنیم، بسیار مهم است که مطمئن شویم بسته‌بندی اطلاعات اصلی خود مانند جزئیات دارو را به روشی نوآورانه به اشتراک می‌گذارد.

طراحی بسته بندی تنها با یک نگاه بصری چند ثانیه ای باید بتواند هدف و کاربرد آن را به تصویر بکشد. این امر در کنار بیماران باعث صرفه جویی در وقت و انرژی پزشکان، پرستاران و شیمیدان می شود.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، حدود 50 درصد از بیماران مبتلا به بیماری مزمن از درک دوز دارو ناتوان هستند، بنابراین طراحی بسته بندی موثر در بخش مراقبت های بهداشتی به این بیماران کمک می کند تا نگرانی های خود را کاهش دهند.

امروزه بیماران در وضعیت آسیب پذیری قرار دارند و با امید به اشعه و حمایت به پزشک مراجعه می کنند، بنابراین در چنین محیطی طراحی بسته بندی نقش بسزایی دارد. این باید شامل پذیرایی نه تنها ارزش عقلانی بلکه عاطفی نیز باشد.

با افزایش فروش آنلاین، بازاریابی مستقیم به مصرف کننده ظاهر بسته بندی های دارویی را بیش از هر زمان دیگری حیاتی کرده است.

بسته بندی با قابلیت کشتیرانی آسان کافی نیست، زیرا ظاهر بالینی آنها می تواند ناخوشایند باشد و یک گسست اساسی بین شرکت، برند و بیمار ایجاد کند. شرکت‌های داروسازی باید با انجام موارد زیر به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط حمایتی برقرار کنند.

مطالعه موردی موفق طراحی بسته بندی دارویی را بررسی کنید

وقتی صحبت از سلامتی است، همه ما بسیار مشتاق هستیم و اطمینان حاصل می کنیم که کیفیت محصول خریداری و استفاده می شود. بهداشت دست چیزی است که به طور گسترده پذیرفته شده است که حیاتی ترین فعالیتی است که گسترش عفونت را کاهش می دهد.

از این رو هنگامی که از بازار بازدید می کنیم و مواد ضدعفونی کننده دست را بررسی می کنیم یا می شوییم، بسیاری از محصولات را که در قفسه ها یا در فروشگاه داروسازی یا هر هایپرمارکتی هستند، تحویل می گیریم. اما تعداد کمی از محصولات جذاب هستند و ما در نهایت آنها را خریداری می کنیم. تعجب می کنم که چرا آن محصولات شما را بیشتر به خود جذب کرده اند، “طراحی بسته بندی” آن است.

طراحی بسته‌بندی ضدعفونی کننده دست

بسته به نوع ضدعفونی کننده، طراحی بسته بندی بستگی دارد. این می تواند مبتنی بر الکل یا غیر الکل باشد. موضوع کلی و احساس طراحی بسته بندی باید قابل دسترس باشد و خیلی دارویی نباشد. ضدعفونی کننده دست به بسته بندی نیاز دارد که از خلوص آن محافظت کند و در عین حال استفاده را برای مشتریان جذاب و ساده کند.

طراحی بسته‌بندی ضدعفونی‌کننده باید اعتماد، وعده برند را تقویت کند، باید برای استفاده تجاری و خرده‌فروشی ساده و نوآورانه باشد. بطری های عمده شفاف هستند. از این رو رنگ بسته بندی باید ظریف و ملایم باشد که می تواند با پس زمینه همخوانی داشته باشد. حتی عطرهای بسته بندی که می تواند لیمویی، اسطوخودوس بسته به نوع تصاویر، رنگ ها درج می شود. این باید سبک وزن باشد و در عین حال ساخته شده و محکم باشد و آنها را برای گسترش تجارت الکترونیک ایده آل کند. اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند تقریباً 99٪ از آنچه در داخل است پخش کنند، بنابراین آخرین قطره محصول به راحتی و با آشفتگی کمتری توزیع می شود. اطلاعاتی مانند دستورالعمل استفاده، مواد تشکیل دهنده، دمایی که باید حفظ شود، اطلاعات BPA/الکل، درصد ظرفیت کشتن میکروب، و برچسب باید ذکر شود. محصولات ضدعفونی کننده دست کیسه ای نیز به دلیل استفاده از کیسه های راحت، قابل حمل و مقرون به صرفه که عمدتاً در صنایع تجاری استفاده می شوند، مورد تقاضا هستند.

شستشوی دستی به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی بطری شستشوی دستی با دیسپنسر و دیگری بسته‌بندی مجدد آن.

طعم ها در طراحی بسته بندی محصولات شستشوی دستی نقش بسیار مهمی دارند. بر اساس طعم هایی که می تواند چوب صندل، لیمو، توت فرنگی، اسطوخودوس باشد، بسیاری دیگر گرافیک، محتوا، رنگ و احساس در بسته بندی اضافه می شود. تصاویری مانند گل، گلبرگ، میوه به صورت وکتور یا محصول واقعی روی بسته بندی موجود است.

هر شستشوی دست ارزش خود را دارد که بسته به مواد، استفاده، نگهداری، می تواند ضد عفونی کننده، جراحی یا منظم باشد. اطلاعات در طراحی بسته بندی ذکر شده است. مطمئن شوید که طراحی بسته بندی باید جنبه سازگاری با پوست را تداعی کند. این می تواند یک عامل مرطوب کننده باشد که مخاطبان زن محور را مجذوب خود کند. لوگوی برند و شعار معنی دار همیشه باعث می شود که مردم محصول شما را انتخاب کنند، زیرا از طریق برچسب، پیام برند شما با مخاطبان ارتباط برقرار می کند.

چرا بسته بندی خلاقانه برای محصولات دارویی مهم است؟
طراحی لوگو

طراحی بسته بندی داروها

طبق آزمایش انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا، 75 درصد از بیماران داروهای خود را طبق دستور مصرف نمی کنند. که منجر به هزینه پایین پایبندی پزشکی به مبلغ 300 میلیارد دلار در سال در ویزیت های اضافی پزشک، ویزیت های اورژانسی و بستری شدن در بیمارستان می شود.

به تصویر کشیدن شکاف بین طراحی بسته بندی دارویی و ارتباط آن با گروه هدف مورد نیاز.

تأثیر بصری همیشه بالاتر از متن است، بنابراین شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که دستورالعمل های کامل را در قالب تصویری نشان می دهند تا به راحتی قابل درک باشد. همچنین، در وقت پرستاران صرفه جویی کنید زیرا آنها به راحتی می توانند فرآیند را درک کرده و آن را اجرا کنند.

طراحی عملی انواع محصول را به سرعت و به آسانی نشان می‌دهد، و نمایش نمادین به ایجاد تجربه جامع‌تر و انسان‌محورتر برای بیمار کمک می‌کند. کمک به درک بهتر محصول و همچنین استفاده از تفاوت های برند در نقطه تعامل.

شمایل نگاری به نمایش موثر دستورالعمل های دوز کمک می کند.

در زیر یک نمونه آورده شده است، این بسته بندی با جزئیات ذکر شده در روز انجام می شود تا بیمار در مورد اطلاعات دوز زمان و کدام دارویی که باید مصرف کند شفافیت داشته باشد. این یک روش آسان و در عین حال خلاقانه برای بسته بندی است که به عنوان یک موهبت برای بیماران مسن و بیماری مزمن عمل می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
مهارت های طراح تبلیغات
نوشتهٔ بعدی
5 اصل اساسی در چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.