5 اصل اساسی در چاپ

طراحی لوگو
طراحی لوگو

در دنیای دیجیتالی مانند دنیای ما، به راحتی می توان فکر کرد که چاپ دیگر وجود ندارد.

من اینجا هستم تا به شما بگویم، اینطور نیست. طراحی چاپ ممکن است در واقع یکی از بهترین اشکال طراحی باشد. این مبنایی است که طراحی بر آن ساخته شده است. چیزی ملموس به مردم می دهد تا روی آن نگه داشته شوند. این اجازه می دهد تا طرح شما به شکل سنتی برسد و چیزی تازه ایجاد کند. طراحی چاپ نمرده است.

امیدوارم اکنون شما را از ارزش طراحی چاپ متقاعد کرده ام. اما چگونه می توان یک طرح چاپی با کیفیت ایجاد کرد؟

1 | با رنگ آمیزی مناسب شروع کنید

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، رنگ آمیزی پادشاه است.

طراحی ست اداری
طراحی ست اداری

هنگام تهیه یک سند برای طراحی چاپ، حالت رنگ را روی CMYK تنظیم کنید. این مخفف از فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه است. مراقب باشید نرم افزار طراحی شما روی RGB که برای وب استفاده می شود تنظیم نشده باشد.

قدمت CMYK به ماشین چاپ برمی گردد که هر رنگ باید جداگانه اعمال شود. اکنون، چاپ کمی کارآمدتر است، اما به دلیل راه اندازی نرم افزار طراحی و چاپگرهای ما، استاندارد صنعتی همچنان بر اساس CMYK عمل می کند تا از رنگ مناسب استفاده شود.

2 | به یاد داشته باشید که Bleed اضافه کنید

هنگام راه‌اندازی صفحه، باید به یاد داشته باشید که یک bleed را نیز اضافه کنید.

Bleed زمانی است که به رنگ‌ها، تصاویر و متن‌های خود اجازه می‌دهید در سراسر صفحه پخش شوند. این تضمین می کند که پس از چاپ هیچ حاشیه سفید (یا حاشیه) در اطراف سند وجود ندارد. هنگامی که سند خود را صادر می کنید، به یاد داشته باشید که 1/4 اینچ فضا برای خونریزی خود اضافه کنید.

3 | گرید بندی را بیاموزید

هنگام یادگیری اصول طراحی، مهم است که گرید را یاد بگیرید.

طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی

گریدها اصول چیدمان طراحی شما هستند. هنگام شروع یک طراحی جدید، باید در مورد هر عنصر طراحی که باید در آن گنجانده شود فکر کنید. به عنوان مثال، لوگو، هدر، کپی بدنه، گرافیک، آدرس وب سایت و غیره.

قبل از شروع طراحی هر عنصر، باید در مورد چند گزینه چیدمان تصمیم بگیرید که به بهترین نحو طراحی شما را به نمایش بگذارند.

4 | به حروف فکر کنید

هنگام برداشتن اولین قدم های خود در طراحی چاپ، احتمالاً به اندازه حروف استاندارد بسیار متکی خواهید بود. اما، همانطور که در مهارت ها و خلاقیت خود رشد می کنید، می خواهید خارج از چارچوب فکر کنید. به معنای واقعی کلمه.

به جای ایجاد یک بروشور بر روی یک ورق کاغذ 8.5 در 11، یک مستطیل، از جمله قطعات متحرک را امتحان کنید، یا برش هایی اضافه کنید. خلاق باش! این به شما کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شوید. به علاوه، بخشی از آن عضله خلاق را نشان خواهد داد. برد – برد!

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ

5 | تقاضای کیفیت

آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت ترین کیفیت است.

هنگامی که محصول نهایی خود را صادر می کنید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که با کیفیت مطلوب چاپ می کنید. استاندارد چاپ 300 DPI است. گاهی اوقات می توانید با 150 DPI خلاص شوید، اما اگر مجبور نیستید با 150 DPI چاپ کنید، نباید این کار را انجام دهید.

انتخاب بهترین کیفیت بهترین وضوح را تضمین می کند. این بدان معنی است که هیچ تصویر تار، متنی که خوانا نیست، یا چاپ مجدد پرهزینه نیست.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا بسته بندی خلاقانه برای محصولات دارویی مهم است؟
نوشتهٔ بعدی
نکات طراحی آنلاین ست اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.