اهمیت طراحی لوگو و آرم و تاثیر طراحی لوگو در برند شدن

اهمیت طراحی لوگو و آرم و تاثیر طراحی لوگو در برند شدن

اهمیت طراحی لوگو و آرم

اهمیت طراحی لوگو و آرم
اهمیت طراحی لوگو و آرم

اهمیت طراحی لوگو و آرم : به طور معمول ، یک لوگو نام و هدف یک شرکت را از طریق جزئیات بصری مانند اشکال ، متون و تصاویر نشان می دهد . در بیشتر موارد ، یک طراحی لوگوی خوب همه این عناصر را به طور کلی در بر می گیرد .

در واقع ، لوگو اولین چیزی است که مصرف کنندگان به آن توجه می کنند و یک لوگو با طراحی خوب می تواند برای مدت طولانی علاقه و توجه آنها را به کسب و کار شما حفظ کند .

لوگوی شما مانند یک پیغام ارتباطی است که مخاطب آن را می بیند .

اساساً ، از طریق لوگو، مشتریان شروع به شناسایی یک تجارت می کنند. به عنوان مثال ، 94 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان  ، برند کوکاکولا را تنها با نگاه کردن به لوگوی آن می شناسند .

نکته بعدی این است که داشتن لوگو شما را از سایر رقبا متمایز می کند .

ممکن است کسب و کارهایی مشابه شما باشند که یا لوگویی نداشته باشند و یا لوگوی با مفهوم و جذابی نداشته باشند ، شما با خلق لوگوی منحصر به فرد برای خود ، نسبت به سایر رقبا متمایز می شوید .

چگونه لوگوها بر برند شما تأثیر می گذارند ؟

برداشت های اولیه از لوگو تأثیر بسیار مهمی بر مشتریان شما می گذارد. مصرف کنندگان بر اساس اولین برداشت ها از شما و محصول / خدمتتان قضاوت سریع می کنند . آنها تا حدی بر اساس حرفه ای بودن شما ، قضاوت سریعی در مورد اینکه آیا با شما تجارت کنند یا خیر، انجام می دهند . اگر مشتریان در ابتدا به شما اعتماد نداشته باشند ، صرف نظر از اینکه واقعا چقدر واجد شرایط هستید ، ادامه می دهند و با شخص دیگری تجارت می کنند.

اهمیت طراحی لوگو و آرم
اهمیت طراحی لوگو و آرم

داشتن یک لوگوی تاثیرگذار که شما را در بر می گیرد و آنچه را که برای آن ایستاده اید در بر می گیرد ، بخش مهمی از فرآیند برند سازی است. لوگو شما باید در تمام ارائه های رسانه ای شما تکرار شود.

چرا داشتن یک لوگوی خوب ضروری است :

به یاد ماندنی تر بودن

چهل درصد مردم آنچه را که می بینند بهتر از آنچه می شنوند یا می خوانند به یاد می آورند . بنابراین ، داشتن گرافیک مرتبط با کسب و کار شما ، و ثابت نگه داشتن این گرافیک ها ، باعث می شود زمانی که مشتریان  به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند ، سریع تر به خاطرشان بیایید .

جذب مشتریان جدید

یک لوگوی به یاد ماندنی و الهام بخش می تواند مشتریان را برانگیزد تا با شما تجارت کنند یا در زمان مناسب شما را به خاطر بسپارند . یک لوگوی قدرتمند می تواند تاثیری ماندگار بر جای بگذارد و به نمادی تبدیل شود که دیگران با آن ارتباط برقرار می کنند . لوگوی شما تصویر و برندی بزرگتر از هویت فردی شما می سازد.

حفظ مشتریان وفادار

رقبا همیشه سعی می کنند مشتریان شما را وسوسه کنند . اگر برند و لوگوی شما محکم و معنادار باشد ، مشتریان شما به ترک شما فکر نخواهند کرد . این کار اعتماد به نفس شما را تقویت می کند ، بنابراین هر چه زودتر یک لوگو ایجاد کنید .

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
اصول و مبانی طراحی سایت
نوشتهٔ بعدی
طراحی شخصیت انیمیشن و کاراکتر تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.