مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات

مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات

مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات : یکی از اصولی که در کسب و کار های طلا و جواهر باید به آن توجه شود ، طراحی لوگوی خاص و منحصر به فرد برای آن است .

فرایند طراحی لوگوی مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات
مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات

لوگو ها باید به صورتی طراحی شوند که در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند و همچنین باید خلاقانه و مرتبط با جواهرات باشند . در کنار این موارد ، ظرافت در طراحی به کار گرفته شود زیرا نشان دهنده ظرافت و دقت کار شماست .

طراحی لوگو برای جواهرات باید کاملا مرتبط موضوع اصلی کار باشد و نباید به گونه ای باشد که اجرای کلی کسب و کار را بیان نکند . و همچنین باید به گونه ای باشد که در نگاه اول در ذهن مخاطب هک شود.

اصول طراحی لوگو جواهرات چیست ؟

– مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید :

اول اینکه مشتری ایده آل شما کیست و چه چیزی برای آنها اهمیت دارد ؟ دانستن اینکه می خواهید روی چه کسی تأثیر بگذارید برای ایجاد یک لوگوی مرتبط مهم است . مشتریان برای شما چه ارزشی قائل هستند ؟

قبل طراحی لوگو باید بدانید بیشتر چه قشری از انسان ها مخاطبان شما قرار می گیرند . در خصوص طلا و جواهر بیشتر خانم ها مخاطب قرار می گیرند . سعی کنید ظرافت و جذابیت را در لوگو بسیار به کار بگیرید.

– استفاده از چیزی که شما را خاص می کند :

حتما در برند خود از چیزی استفاده می کنید که شما را منحصر به فرد می کند . می توانید از آن در طراحی لوگو استفاده کنید . لوگوی شما باید شما را متمایز کند ، قابل تشخیص باشد و اجازه ندهد با برند دیگری اشتباه گرفته شوید .

مثلا  اگر جواهراتی دارای الماس را می فروشید ، لوگو شما باید این زمینه کاری را به مخاطبین تان معرفی کند .

قیمت طراحی لوگو
مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات

– سادگی را در نظر بگیرید :

سادگی در طراحی باید همیشه در اولویت باشد . یک لوگوی ساده و کارآمد قدرت را منتقل می کند ، اطمینان را به مخاطب ارائه می دهد و به یاد ماندنی تر است . لوگوهای بیش از حد پیچیده حرفه ای بودن یا اعتماد به نفس را منتقل نمی کنند و اغلب باعث سردرگمی مخاطب می شوند .  لوگو باید بر اساس طراحی مد روز باشد تا بتواند نسل جدیدی از مشتریان را جذب کند .

– توجه در انتخاب رنگ :

اول ، آنچه برای شما جذاب است ممکن است برای مخاطب مورد نظر شما جذاب نباشد . و دوم ، رنگ ها احساسات خاصی را منتقل می کنند . به آنچه مخاطبان شما از برند شما نیاز دارند فکر کنید . رنگ زرد اشتیاق و شادی را می تاباند ، قرمز با جوانی و هیجان همراه است و آبی نشان دهنده اعتماد ، قدرت و قابل اعتماد بودن است .

– توجه به سایز لوگو :

لوگوها باید به گونه ای طراحی شوند که در سایز بزرگ (مثال تابلو ها ) یا بسیار بسیار کوچک ( مانند قلم ) در عین حال یکپارچگی خود را حفظ کنند . رنگ پس ‌زمینه ممکن است تغییر کند و همراه با اندازه ، آرم‌ها باید به اندازه کافی همه کاره باشند تا بتوانند در همه حالات ظاهر شوند. هنگام طراحی لوگو ، همه کاره بودن را در نظر داشته باشید .

– استفاده از فونت مناسب :

فونت های نستعلیق لوکس به نظر می رسند . به همین دلیل است که فونت های نستعلیق گزینه اصلی در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات هستند . این فونت ها حس تجمل را به مخاطب منتقل می کند . اما گاهی اوقات ، با فونت های خطاطی مینیمالیستی و مدرنی روبرو می شوید که می تواند به طرز بسیار زیبایی در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما استفاده شود .

 

5/5 - (2 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو برای برندهای آرایشی و بهداشتی
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو تصویری و اهمیت آن در فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.