شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار تبلیغاتی چیست؟

شعارهای تبلیغاتی عبارات کوتاهی هستند که در کمپین های تبلیغاتی برای ایجاد تبلیغات و یکسان سازی استراتژی بازاریابی شرکت استفاده می شوند. این عبارات ممکن است برای جلب توجه به یک ویژگی متمایز محصول یا تقویت برند یک شرکت استفاده شوند. شعار تبلیغاتی یک عبارت کوتاه و جذاب است که به منظور جلب توجه مخاطبان و تبلیغ محصول یا خدمات در بازار استفاده می‌شود. این عبارت باید قصد دارد تا به طور مستقیم و فوری با مخاطبان ارتباط برقرار کند و نقطه قوت اصلی محصول یا خدمات را نمایش دهد. برای مثال، شعار تبلیغاتی «شادی می‌آید از پاکی کاردست‌های تان» برای محصول مایع ظرفشویی فرضتی می‌تواند بیانگر قدرت پاک کنندگی و خوشبو کنندگی این محصول باشد.

در ادامه، به بررسی مهمترین عوامل مؤثر در طراحی شعار تبلیغاتی می‌پردازیم:

۱. کوتاه و خلاصه بودن: شعار تبلیغاتی باید بسیار کوتاه و خلاصه باشد تا به راحتی به خاطر بسپاریم و توجه مخاطب را به خود جلب کند. چند کلمه کوتاه و قوی می‌تواند توانایی جلب توجه را داشته باشد.

۲. شمایل پذیری: شعار تبلیغاتی باید شمایل پذیر باشد و در ذهن مخاطب نشسته و با خود به یاد بماند. برای این منظور، می‌توان از اصطلاحات، کلمات شاعرانه، تصاویر شگفت انگیز و جذابی استفاده کرد.

۳. تمرکز بر نقطه قوت: شعار تبلیغاتی باید تمرکز بر نقطه قوت محصول یا خدمات داشته باشد. برای مثال، در شعار تبلیغاتی «ما همیشه در کنار شما هستیم» برای یک خدمات پشتیبانی، اهمیت ارائه پشتیبانی عالی برای مشتریان مورد تأکید قرار گرفته است.

۴. تکرار: برای افزایش اثربخشی شعار تبلیغاتی، تکرار آن بسیار مهم است. این کار باعث می‌شود که شعار بهتر در ذهن مخاطب نشسته و باعث افزایش آگاهی او از محصول یا خدمات شما شود.

۵. مناسبت با محصول: شعار تبلیغاتی باید با محصول یا خدمات شما مناسبت داشته باشد و با نام محصول و هویت شرکت شما هماهنگ باشد. هدف شما این است که شعار تبلیغاتی شما به خاطر ارتباطی که با محصول شما دارد، در ذهن مخاطب نشسته و باعث ایجاد اعتماد بین مخاطب و شما شود.

۶. استفاده از عبارت‌های عامیانه: در طراحی شعار تبلیغاتی می‌توانید از عبارت‌های عامیانه و مردمی استفاده کنید که باعث ایجاد ارتباط و احساس صمیمیت با مخاطب می‌شود. به عنوان مثال، شعار تبلیغاتی “تنها با یک بار کلیک، به دنیای رویایی خود بروید” برای یک بازی آنلاین، با استفاده از عبارات رایج و عامیانه، حس بیشتری از صمیمیت و دوستی را در ابتدای ارتباط با مخاطب به وجود می‌آورد.

در نهایت، باید توجه داشت که طراحی شعار تبلیغاتی نیاز به مطالعه بازار، فهم نیازها و مشکلات مخاطبان و تحلیل نیازهای آنها دارد. با توجه به این نکات و تکنیک‌ها، می‌توانید شعاری جذاب و موثر برای تبلیغ محصول یا خدمات خود طراحی کنید.

شعار تبلیغاتی چیست؟
شعار تبلیغاتی چیست؟

چگونه شعار خود را بسازیم ؟

برای ارائه یک شعار عالی ، فقط یک تکه کاغذ و یک خودکار بردارید و تمام ایده هایی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید . اما لازم نیست به یک گره در سر خود فکر کنید . ایده عالی گاهی اوقات از جهات کاملاً غیرمنتظره می آید . می توانید چند سوال در مورد کسب و کار خود بنویسید و به آنها پاسخ دهید .

  •  با طراحی لوگوی خود شروع کنید . شعار شما با لوگوی شما دست به دست می شود.
  •  آن را ساده و کوتاه نگه دارید : از 4 تا 6 کلمه استفاده کنید .
  •  فهرست کلمات مرتبط با کسب و کار خود را طوفان فکر کنید .
  •  از کلمات یا عبارات قدرتمند استفاده کنید .
  •  به اثر حافظه توجه کنید . آیا مشتریان شما حتی پس از چند روز شعار را به خاطر خواهند آورد ؟ آیا شعار شما به راحتی قابل یادآوری است ؟
  •  شعارهای خود را بیازمایید .
  •  فقط از زبان مثبت استفاده کنید . به ما بگویید که در چه چیزی خوب هستید .
  •  از ابزارهای زبانی استفاده کنید . قافیه یا همخوانی می تواند شعارها را به یاد ماندنی تر کند .
  •  اعتماد به نفس داشته باشید . یک شعار خوب بیانیه واضحی را بیان می کند و بر اهداف شرکت شما تاکید می کند .

آیا کسب و کارهای کوچک نیاز به شعار دارند ؟

شعار قطعاً برای مشاغل کوچک نیز ایده خوبی است ! از این گذشته، هدف تقلید از «بزرگ‌ها» نیست، بلکه در مورد توسعه شعار و برند معتبر خودتان است. با استفاده مداوم از شعار خود در ارتباطات خود ، این بخشی از هویت سازمانی شما می شود و به شناسایی کمک می کند در نتیجه، شرکت شما دارای ارزش شناسایی بالاتری خواهد شد. شعار شخصیت را نشان می دهد : نشان می دهد که چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند. نکته دیگر در ساخت شعار تبلیغاتی این است که به گروه مصرف کننده توجه داشته باشید. وقتی با تأثیر محصول خود همدلی می کنید ، باید به گروه مصرف کننده خود توجه داشته باشید .  برای مثال ، مصرف کنندگان مسن تر، رویکرد محترمانه را ارج می نهند.

هر نسلی زبان مخصوص به خود را دارد و تنها احساس می کند که با آن خطاب شده است. همچنین، کلماتی مانند “جذاب” یا “زیبا” برای نوجوانان معنای متفاوتی نسبت به سالمندان دارد. این بدان معناست که شما فقط مجبور نیستید خود را در احساسات دلخواه مشتریان خود قرار دهید . همچنین، سن گروه خریدار مربوطه را بررسی کنید. یک شعار باید فقط در چند کلمه اطلاعاتی در مورد تمام مزایا ارائه دهد و خرید را تشویق کند . او باید برند شما را انتخاب کند و در صورت امکان به محصول شما امتیاز فروش منحصر به فردی بدهد . به بیان دقیق ، یک شعار بسته بندی است که آنچه در داخل است را توصیف می کند.

و نکته آخر این است که توجه داشته باشید فقط شعار کافی نیست !

شما باید به شعاری که دارید عمل کنید تا اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. حال که متوجه اهمیت شعار تبلیغاتی شده اید اگر مایل به داشتن شعار تبلیغاتی مخصوص به برند خود هستید می توانید آن را به ما بسپارید. هنر برتر با در نظر گرفتن تمامی موارد مربوط به کسب و کار شما و در نظر گرفتن علایق شما یک شعار خاص برای شما خلق می کند . که در نتیجه استفاده از آن برای شما حس اعتماد به نفس  به دنبال خواهد داشت.

 

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی UI برای وب سایت و تاثیر در فروش
نوشتهٔ بعدی
نکات مهمی که درباره طراحی لیبل باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.