طراحی لوگو تصویری و اهمیت آن در فروش

طراحی لوگو تصویری و اهمیت آن در فروش

به طور کلی لوگو یک نمادی است که هویت یک برند را تشکیل می دهد.

طراحی لوگو می تواند ترکیبی از تصویر ، متن و یا اشکال مختلف باشد و به گونه های مختلف طراحی شود .

یکی از گونه های رایج لوگو ، لوگوی تصویری است . لوگو تصویری یا لوگو نمادین نوع فعالیت و محصولات شرکت را در قالب تصویر مربوط به حوزه فعالیت شما به مخاطب معرفی می کند .

طراحی لوگو تصویری
طراحی لوگو تصویری

بنابر این لوگو ی تصویری باید به گونه ای طراحی شود تا مخاطب به راحتی آن را دریابد ، به راحتی بتواند حوزه فعالیتی شما را تشخیص دهد و بتواند با آن ارتباط برقرار کند .

نکته ای که وجود دارد این است که لوگوی تصویری هرچه ساده تر باشد بهتر و سریع تر در ذهن مخاطب هک می شود .

به چه دلیل لوگوی تصویری را انتخاب کنیم ؟

لوگوی تصویری به مراتب بهتر از لوگوی متنی می تواند ایده ها و محصولات برند را معرفی کند و به تصویر بکشد .

چند نمونه از لوگو های معروف خارجی مانند (فایر فاکس ، یوتیوب ، اپل و … ) را در نظر بگیرید ; این لوگو ها با استفاده از طراحی بدون به کار گرفتن متن ، هویت برند خود را معرفی می کنند .

مهمترین نکته برای طراحی لوگو این است که با مخاطب ارتباط برقرار کند . استفاده از لوگوی تصویری به گونه ای است که حتی افراد با زبانی متفاوت نیز متوجه هویت شما خواهند شد و به راحتی لوگو شما را در ذهن می سپارند .

انواع لوگو تصویری

– لوگو سمبلیک

لوگوی سمبلیک لوگویی است که برای طراحی آن از برخی نماد های خاص و مرتبط استفاده می کنند . به عنوان مثال استفاده از یک بشقاب و یا قاشق و چنگال می تواند نماد مناسبی برای لوگوی یک رستوران باشد.

– لوگو برگرفته از تصاویر واقعی

یکی از رایج ترین انواع لوگوی تصویری این دسته از لوگو می باشد ، برای خلق این لوگو ها شما می توانید از عناصر و تصاویر دنیای طبیعی مثل گیاهان ، گل ها ، حیوانات ، سبزیجات و .. برای طراحی لوگوی تصویری استفاده کنید .

– لوگو انتزاعی

لوگو انتزاعی از دیگر انواع رایج و جذاب لوگوهای تصویری محسوب می‌ شود که در طراحی آن به از به جای استفاده از نمادهای مستقیم از نمادهای غیر مستقیم یا انتزاعی استفاده می‌شود .

در طراحی لوگو های انتزاعی از خط ها و رنگ های مختلف استفاده می شود و حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد می کند .

-لوگو مسکات

لوگو مسکات نیز یکی دیگر از سبک‌های طراحی لوگو تصویری است که برای طراحی آن از شخصیت‌های تخیلی و یا انسان های واقعی  به گونه های مختلف گرافیکی استفاده می‌شود . برای مثال لوگوی شرکت چیتوز که از میمون سوار بر موتور برای لوگوی خود استفاده کرده است نمونه ی لوگوی مسکات هستند .

مزایای لوگوی تصویری

معمولاً لوگوهای غیر لوگوی تصویری برای استفاده در بخش‌هایی مثل بخش‌های اداری ، تبلیغاتی و انواع پوستر و بنرها نیاز به ویرایش دارند؛ اما لوگو تصویری کاملاً با این موارد سازگاری دارد و از آن می‌ توان در هرجایی استفاده کرد .

طراحی لوگو تصویری
طراحی لوگو تصویری

لوگو تصویری شما به عنوان نماد اختصاصی و منحصر به فرد برندتان در نظر گرفته می‌شود . این لوگو به نوعی شناسنامه کسب و کارتان است و موجب ایجاد تمایز آن با رقبایتان خواهد شد .

از دیگر ویژگی‌های لوگوی تصویری بین المللی بودن آن است ، با استفاده از لوگوی تصویری می ‌توانید از آن در هر کشوری استفاده کنید و دیگر نیازی به تغییر برند برای معرفی در کشورهای دیگر نخواهید داشت . زیرا به راحتی با دیدن تصویر لوگوی شما متوجه نوع فعالیتتان خواهند شد .

و در آخر لوگو تصویری برای انواع کسب و کارها مناسب خواهد بود و محدودیت ندارد زیرا استفاده از یک تصویر به راحتی می ‌تواند نام برند و یا هدف یک سازمان را به نمایش بگذارد .

5/5 - (1 امتیاز)
, ,
نوشتهٔ پیشین
مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات
نوشتهٔ بعدی
چگونه طراحی صحیح لوگو می تواند فروش را افزایش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.