مسکات های معروف یا کاراکتر تبلیغاتی

مسکات یا طراحی کاراکتر تبلیغاتی ، شخصیتی است که یک طراح یا گرافیست به صورت مجازی آن را ایجاد می کند و برای ارتباط بهتر با مخاطبین و تاثیر گذاری بیشتر پیام برند از آن استفاده می کنند. هدف از خلق یک کاراکتر برای یک برند ، ارتقاء هویت سازمانی آن برند و یا ایجاد شرایطی برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب می باشد.

طراحی کاراکتر و مسکات

 

یک کمپانی یا برند ممکن است تا سالهای زیادی پس از آغاز فعالیتش تنها در یاد تعداد کمی از افراد ماندگار باشد و یا به گونه ای باشد که افراد از روی لوگوی آن برند و یا نام برند آن را بشناسند اما زمانی که کاراکتری برای این برند خلق شود ، مخاطبین با دیدن این کاراکتر آن برند را به خاطر می آورند و باعث اثر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب می شود . نکته دیگری که در طراحی مسکات وجود دارد این است که طنز نقش سازنده ای در ایجاد ارتباط سازنده با مخاطب دارد و اگر هوشمندانه و مبتکرانه مورد استفاده قرار گیرد باعث تعالی ، سازندگی و ماندگاری منبع خود خواهد شد .

چند نمونه از مسکات های معروف تبلیغاتی :

– بابا برقی :

بابابرقی شخصیتی است که به عنوان نمایندهٔ شرکت توانیر در برنامه ‌های تبلیغاتی و هشداردهندهٔ این شرکت حضور دارد . تبلیغات آهنگین بابا برقی آن‌ قدر در تلویزیون تکرار شد تا که الان پس از شنیدن نامش به یاد « صرفه‌جویی » در مصرف برق بیوفتیم .

– میمون موتوری چی توز :

یکی از معروف ترین و موفق ترین مسکات های تبلغاتی میمون چی توز است . مطمئناً شما بعد از شنیدن نام چی توز قبل از محصولات آن ، میمون معروف چی توز را به یاد خواهید آورد .

– کاراکتر معروف Tony the Tiger :

این مسکات برای Kellog’s Frosted Flakes طراحی شده است .
یکی از زمینه هایی که مسکات ها معروفیت زیادی در آن پیدا کرده اند ، ورزش است . مسکات های تیمی ، نه تنها می توانند به همراه تصویر حیوان یا انسان باشند ، بلکه این امکان وجود دارد که با موجودات فوق العاده ای ساخته شوند و تاثیر زیادی بر پیشرفت تیم و افزایش معروفیت آن داشته باشند .

– خرس قهوه ای ایران رادیاتور :

تقریبا شرکت ایران رادیاتور را همه ی مردم ایران می شناسند . شاید اطلاعات زیادی از این برند به یاد نداشته باشند اما با دیدن خرس قهوه ای یا همان نوه عمو یادگار نام این برند در ذهنشان نقش می بندد . ایجاد این کاراکتر برای شرکت ایران رادیاتور آن را تبدیل به یک شرکت ماندگار تبدیل کرده است .

مسکات های معروف

– برند KFC :

این لوگو مسکات برگرفته از شخصیت انسان است که تصویر به کار رفته شده در آن تصویر موسس کی اف است و همیشه یاد آور یک حس راحتی و انتقال دهنده شخصیتی دوست دار پخت ‌و‌پز و طعم‌ های جدید است . سمبل kfc برای مخاطبین و مردم یاد آور مرغ سوخاری های لذیذ است .

– مسکات Duracell :

مسکات دوراسل Duracell علاوه بر اروپا و آسیا در هرجای دیگر دنیا به نمادی برای توضیح کالایی متوقف نشدنی و بادوام تبدیل شده است .

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو به زبان انگلیسی
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو با اسم فارسی برای برند شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.