مهمترین نکات در عکاسی از محصولات غذایی

مهمترین نکات در عکاسی از محصولات غذایی

عکاسی از غذا چالشی است زیرا قطعات متحرک زیادی را شامل می شود . شما باید نور ، ترکیب بندی ، نوردهی و عناصر فنی که برای گرفتن نوردهی خوب لازم هستند را در نظر بگیرید . زیرا پس از مدتی غذا در بشقاب و یا ظرف خود ظاهر اولیه اش را از دست می دهد .

طراحی بسته بندی مهمترین نکات در عکاسی از محصولات غذایی
طراحی بسته بندی مهمترین نکات در عکاسی از محصولات غذایی

عکاسی صنعتی

از زمانی که گوشی ها پیشرفته شده است و تقریبا تمامی مردم از آنها استفاده می کنند بسیاری علاقه مند  به گرفتن عکس از غذا هستند و برای برخی به یک حرفه تبدیل شده است که به آن فودتو گرافی می گویند .

اما نکته اصلی اینجاست که عکاسی غذایی حرفه ای به بازاریابی حرفه شما کمک می کند و بازخوردهای لازم در فروش محصولات غذایی را به همراه دارد .

عکسهای تبلیغاتی غذا همچنین برای بخش زیادی از مردم جامعه که به غذا و خوراکی ها علاقه دارند همیشه جذاب است .

یک عکس تبلیغاتی موفق در بخش صنایع غذایی می تواند چنان تاثیری بر بازار هدف داشته باشه که برای مدت ها  برند در ذهن مردم باقی بماند .

موارد زیر برخی از اصول اساسی عکاسی از غذای خوب است که به گرفتن عکس های غذایی عالی به شما کمک خواهد کرد .

چند نکته آسان برای عکاسی از غذا

 – نور :

نور طبیعی روز بهترین نور را ارائه می دهد . ترکیب طبیعی نور و سایه ها عمق خوبی به تصویر می بخشد . فقط از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید زیرا معمولاً خیلی روشن است . در عوض ، می توانید در کنار پنجره ای که نور کمی فیلتر شده دارد  و فقط از یک نقطه مبدا به داخل جریان می یابد ، عکس بگیرید .

– پس زمینه آن را ساده نگه دارید :

شما می خواهید تمرکز روی غذا باشد و نه محیط اطراف آن . با این حال اگر پس زمینه سوژه غذایی شما شلوغ بود می توانید فوکوس را بر روی غذا تنظیم کنید و دور آن را مات کنید .

– به دنبال بهترین زاویه برای سوژه خود باشید:

برای ظروف آبکاری شده ، بهترین زاویه از بالا است زیرا نمای کاملی از سوژه ارائه می دهد .

سعی کنید نوشیدنی ها ، کیک ها و سایر مواد غذایی “بلند” را از زاویه کنار و یا بالا عکاسی کنید تا به خوبی نشان دهنده محتویات وظاهر نوشیدنی باشد . با این حال برای تمامی سوژه ها زاویه ای را پیدا کنید که نقاط نور را بهتر جذب می کنند .

در مورد گرفتن عکس های مداوم تردید نکنید . چندین عکسی که از زوایای مختلف می گیرید ، مطمئناً عکسی پیدا خواهید کرد که واقعاً خوشمزه به نظر می رسد. شما باید به گونه ای عکاسی  کنید که عکس های غذای شما واقعاً خوشمزه به نظر برسد.

– بهترین مکان قرار گیری سوژه در کادر را پیدا کنید :

انجام این کار باعث جلب توجه به اشکال و خطوط مختلف سوژه می شود. همچنین ، همیشه نیازی نیست که سوژه را در مرکز کادر قرار دهید . قرار دادن اشیاء را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک به بهترین شکل به زیباترین تصویر نهایی می رسد .

و در نهایت می توانید یک عنصر انسانی وارد کادر کنید .

بازو یا دست خود را در عکس قرار دهید تا نشان دهید که غذا فقط برای قدردانی بصری نیست بلکه برای رضایت کامل انسان است .

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو با اسم فارسی برای برند شخصی
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.