برنامه افتر افکت:

برنامه افتر افکت:

Adobe After Effects   نرم افزاری برای ایجاد موشن گرافیک و جلوه های ویژه است که در ویدئو ها ، محتوای آنلاین و ارائه ها استفاده می شود .

افتر افکت
افتر افکت

افتر افکت هم برای رایانه مک او اس و هم ویندوز در دسترس است. افتر افکت به طور گسترده ای برای ایجاد جلوه های ویژه در فیلم ، انیمیشن و ترکیب ویدئو استفاده می شود .

پروژه‌ هایی که با استفاده از افترافکت ایجاد می‌شوند را می ‌توان در تلویزیون ، وب و سایر نمایشگرها پخش کرد.

از افتر افکت می توان برای طراحی عناوین ، ایجاد شخصیت های کارتونی و انیمیشن استفاده کرد .

اگر چه می تواند همه این کارها را انجام دهد ، اما کاربرد آن مانند نرم افزار ویرایش ویدیو نیست . از این برنامه بهتر است برای اعمال افکت‌ های پس از ویرایش فیلم یا ایجاد انیمیشن و گرافیک حرکتی استفاده شود .

افتر افکت ابزاری است برای ایجاد موشن گرافیک های جذاب بصری ، که در هر رسانه ای ادغام می شود تا داستان ، تصویر و یا فیلم را بهبود بخشد .

برخی ویژگی های افتر افکت :

افتر افکت با ویژگی های مختلف برای پروژه های مختلف طراحی شده است . بسته به نوع  کاری که انجام می دهید ، برخی از گزینه ها ممکن است مفید تر از بقیه باشند .

– افتر افکت انیمیشن متنی حروف را با تایپوگرافی جنبشی زنده می کند . شما می توانید برای ساخت  لوگوهای متحرک ، حرکت را به متن سه بعدی اضافه کنید .

– از جلوه های از پیش تعیین شده برای ایجاد انیمیشن ها استفاده کنید . شما می توانید از چرخش ، سوایپ و اسلاید استفاده کنید .

– یکی از ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار افترافکت ، قابلیت ایجاد صحنه های باورنکردنی در فیلم ها می باشد  . شما می توانید صحنه های خلاقانه و باور نکردنی را با افتر افکت ایجاد کنید .

– در افتر افکت شما می توانید تقریباً هر چیزی را در هر فضایی متحرک کنید . می توانید در صحنه های ثابت ایجاد حرکت نمایید و صحنه های ثابت را به صورت متحرک جلوه دهید .

– نرم افزار افترافکت موجب تقویت مهارت ها و استعدادهای شما در زمینه ویرایش و تولید فیلم ها و آثار هنری گوناگون می گردد .

حداقل سیستم مورد نیاز برای افتر افکت

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که افتر افکت نسب به سایر برنامه‌ های گرافیکی و انیمیشن ‌سازی به بیشترین قدرت پردازش نیاز دارد .

به طور کلی در انتخاب سیستم مناسب برای افتر افکت باید دو فاکتور پردازنده و RAM را در اولویت قرار دهید . زیرا افتر افکت از حافظه زیادی استفاده می‌کند ؛ به خصوص برای ساخت و نمایش پیش‌ نمایش کامپوزیشن .

بنابر این حداقل سیستم مورد نیاز برای افتر افکت ، به یک پردازنده (CPU) 64 بیتی و حداقل یک RAM با مقدار ۱۶ گیگابایتی نیاز دارد (البته شرکت ادوبی مقدار حداقل را برای RAM مقدار ۳۲ گیگابایت توصیه می‌کند).

 انتخاب مقدار Ram مناسب به چند فاکتور بستگی دارد :

– کیفیت و نوع پروژه ‌هایی که قرار است روی آنها کار کنید . برای مثال ممکن است برخی پروژه ها ساده تر باشند اما برخی پیچیده تر و با کیفیت تر .

– تعداد برنامه‌ هایی که قرار است همزمان با افتر افکت باز باشند . اگر به صورت همزمان از چند برنامه در کنار افتر افکت استفاده کنید میزان درگیری رم شما بیشتر خواهد بود . اما اگر نیازی به استفاده همزمان از چند برنامه ندارید می توانید رم خود را آزاد تر نگه دارید .

– نوع پلاگین ‌هایی که استفاده می ‌کنید . برخی از پلاگین ها ممکن است سبک تر و برخی پیچیده تر باشند .

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی مجله و صفحه آرایی حرفه ای
نوشتهٔ بعدی
طراحی بسته بندی پسته برای صادرات محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.