طراحی شخصیت و کاراکتر چیست؟

طراحی شخصیت و کاراکتر چیست؟

در هنرهای تجسمی ، طراحی شخصیت ، خلق کامل زیبایی شناسی ، شخصیت ، رفتار و ظاهر بصری کلی شخصیت است . طراحان شخصیت ، شخصیت ها و طراحی کارکتر را به عنوان وسیله ای برای داستان سرایی خلق می کنند . این بدان معناست که هر جنبه ای از یک شخصیت مانند شکل ها ، پالت های رنگی و جزئیات به دلیل خاصی انتخاب می شود .

برای خلق شخصیت های کارتونی ، چه شخصیت های کتاب ، شخصیت های بازی های ویدیویی ، هنرمندان یک مفهوم طراحی کاراکتر ایجاد می کنند تا از طریق ظاهر شخصیت ، تاریخچه و شخصیت ، یک کاراکتر را کشف کنند . طراحی عالی شخصیت ها باعث می شود شخصیت های به یاد ماندنی ایجاد شود که به جذب بینندگان و پیشبرد داستان کمک می کند .

طراحی کاراکتر و مسکات، طراحی شخصیت
طراحی کاراکتر و مسکات، طراحی شخصیت

نکاتی برای طراحی شخصیت ها

  1.  دنیای واقعی را مطالعه کنید . آگاهی از نحوه حرکت انسان ها و حیوانات و نشان دادن احساسات به شما کمک می کند تا شخصیت های مرتبط با حالات چهره باورپذیر خلق کنید.
  2.  طرح های شخصیت های معروف را تجزیه و تحلیل کنید . برای تعیین جذابیت بصری و چگونگی پشتیبانی طراحی شخصیت از داستان ، شخصیت های مورد علاقه خود را بررسی کنید .
  3.  بازخورد دریافت کنید . از هنر مفهومی گرفته تا طرح اولیه گرفته تا طراحی شخصیت تا تصویر نهایی کاراکتر، ضروری است مطمئن شوید که هنر شخصیت شما شخصیتی ثابت و متناسب با فیلمنامه را نشان می ‌دهد . در طول فرآیند از بینندگان بازخورد بخواهید .

نکات طراحی کاراکتر

  1. مخاطبان هدف خود را بشناسید . برای مثال ، طرح‌ های کتاب ‌ها و فیلم‌ های کودکان ممکن است دارای شخصیت‌های رنگی روشن با اشکال ساده باشند . شخصیت‌ های بازی ویدیویی برای جمعیت ‌شناسی قدیمی ‌تر ممکن است جزئیات و سایه ‌زنی بیشتری داشته باشند .
  2.  جهان سازی را تمرین کنید . به نوع دنیایی که شخصیت اشغال می کند فکر کنید تا به شما کمک کند تا مشخص شود شخصیت چگونه به نظر می رسد و چه لباسی می پوشد . به عنوان مثال ، اگر شخصیت در یک محیط علمی تخیلی زندگی می کند ، ممکن است طراحی آن ها بیشتر از شخصیتی باشد که در محیطی خارق العاده یا روستایی زندگی می کند ، رباتیک و فلزی باشد .
  3.  زبان شکل را درک کنید . یکی از هسته های طراحی کاراکتر استفاده از اشکال اولیه برای ساخت یک کاراکتر است . شکل بدن می تواند به انتقال شخصیت و زبان بدن شخصیت کمک کند .
  4.  شخصیت کاراکتر را کاوش کنید . دانستن اینکه شخصیت شما چه کسی است ، امید ها ، رویا ها و پیشینه آن ها به شما کمک می کند تا یک شخصیت منحصر به فرد طراحی کنید . شخصیتی با ویژگی های شخصیتی خوش بین ممکن است پالت رنگ روشن تری نسبت به شخصیتی که بدبین است داشته باشد .
  5. رنگ را آزمایش کنید . طرح رنگ شخصیت نیز می تواند به نشان دادن شخصیت کمک کند .
  6. آن را ساده نگه دارید . طراحی خوب کاراکتر به بینندگان کمک می کند تا با نگاه کردن سریع به آن ها بفهمند شخصیت شما کیست . هنگام ایجاد یک شخصیت متحرک ، سادگی نیز بسیار مهم است . از آنجایی که انیماتورها باید چندین بار کاراکترها را رندر کنند ، طراحی ساده ‌تر کاراکتر باعث کاهش زمان و هزینه تولید می ‌شود .
5/5 - (1 امتیاز)
, ,
نوشتهٔ پیشین
چرا لوگو در حساب اینستاگرام اینقدر مهم است؟
نوشتهٔ بعدی
اصول طراحی لوگو برای محصولات عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.