روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو، رنگ نقش مهمی در طراحی لوگو ایفا می کند زیرا به برانگیختن احساسات و انتقال پیام به مخاطب کمک می کند. استفاده صحیح از رنگ می تواند یک لوگو را به یاد ماندنی، قابل تشخیص و تاثیرگذار کند. یک لوگوی خوب طراحی شده می تواند به ایجاد آگاهی از برند، ایجاد هویت برند و ایجاد ارتباط مثبت با برند کمک کند. رنگ توانایی برانگیختن احساسات خاصی را دارد و آن را به ابزاری مهم برای طراحی لوگو تبدیل می کند. به عنوان مثال، رنگ قرمز با انرژی، اشتیاق و هیجان همراه است، و آن را به یک انتخاب محبوب برای برندهایی در صنایع غذایی یا سرگرمی تبدیل می کند.

آبی اغلب با اعتماد، ثبات و حرفه ای بودن همراه است و آن را به گزینه ای محبوب برای شرکت های خدمات مالی یا مراقبت های بهداشتی تبدیل می کند. رنگ سبز اغلب با رشد، طبیعت و سلامت همراه است و آن را به انتخابی محبوب برای برندهای دوستدار محیط زیست یا بهداشتی تبدیل می کند. در طراحی لوگو، رنگ اغلب برای کمک به برجسته شدن یک برند از رقبای خود استفاده می شود.

استفاده از رنگ های منحصر به فرد و زنده می تواند یک لوگو را به یاد ماندنی کند و به آن کمک کند تا در بازار شلوغ برجسته شود. این امر به ویژه برای برندهای جدید یا کوچک که نیاز به تأثیرگذاری و تثبیت خود در یک بازار شلوغ دارند، مهم است. استفاده از رنگ همچنین می تواند به تقویت هویت یک برند کمک کند. به عنوان مثال، یک برند ورزشی ممکن است از ترکیب قرمز و آبی برای تأکید بر تصویر پرانرژی و میهن پرستانه خود استفاده کند. شرکتی که محصولات ارگانیک می فروشد ممکن است از رنگ سبز برای تقویت تصویر سازگار با محیط زیست خود استفاده کند. به این ترتیب، رنگ می تواند به ایجاد یک تصویر ثابت و تقویت هویت برند کمک کند.

– مفهوم رنگ قرمز در لوگو

گرم ترین رنگ از بین همه طرح های رنگی و محبوب ترین رنگ در بین تمامی مردم رنگ قرمز است. رنگ قرمز شور ، انرژی ، عشق ، میل و اراده را فریاد می زند . به همین دلیل است که بسیاری از کشورها از این رنگ در پرچم های خود استفاده می کنند. اگر می‌ خواهید توجه مردم را به خود جلب کنید ، این رنگ پویا است و قطعاً رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد است . به همین دلیل می توانید در طراحی لوگوی خود از آن استفاده کنید. قرمز به عنوان نماد جهانی شور ، خشم و هیجان در نظر گرفته می شود . رنگ بسیار معروفی است که می توان از آن در برند سازی استفاده کرد . رنگ قرمز رنگ جذابی است که برای طراحی لوگوهای محبوب برای صنایع بهداشتی ، غذایی و سرگرمی استفاده می شود . بسیاری از برند های معروف مانند کوکاکولا و KFG   این رنگ را در لوگوی خود دارند.

تاثیر انواع رنگ ها در طراحی لوگو

-روانشناسی رنگ صورتی در لوگو

رنگ صورتی ترکیبی از رنگ قرمز و سفید است و نماد گرما و شادی است. رنگ صورتی مفاهیمی همچون عشق، محبت و دوستی است. جالب است بدانید رنگ صورتی در بیشتر جوامع و فرهنگ ها به خانم ها تعلق دارد ، هرجا که رنگ صورتی هست نشان از خانم ها و بانوان است و در هر کاری که با بانوان سروکار دارد استفاده می شود.

– معنای رنگ زرد در طراحی لوگو

این رنگ پر جنب و جوش ،  اغلب با نور خورشید همراه است . همه چیز در مورد شادی در جهان را نشان می دهد . مردم را با گرمی در آغوش می ‌گیرد ، فعالیت ذهنی را تقویت می ‌کند ، روحیه را  شاد می‌ کند و باعث رشد عضلانی می‌ شود. اگر می خواهید مانند رنگ قرمز جلب توجه کنید از این رنگ استفاده کنید ، اما استفاده بیش از حد از آن توصیه نمی شود. به عنوان مثال ، نوزادان تمایل دارند در اتاقی که به رنگ زرد است گریه کنند و این باعث حواس پرتی افراد می شود . رنگ زرد بیش از حد ، باعث بی حوصلگی افراد می شود و رنگ زرد کم ، باعث احساس منفی نا امنی ، ترس و عزت نفس پایین و بسیاری موارد دیگر می شود . بنابراین ، بهتر است از رنگ زرد به طور متعادل در طراحی های لوگوی خود استفاده کنید .

رنگ زرد حس بسیار گرمی با خود دارد . حس شادی ، ثروت ، رفاه و آرامش را القا می کند . رنگی است که معمولا در طراحی لوگوی خودروسازی و مواد غذایی استفاده می شود . برخی از برند های معروفی که از رنگ زرد استفاده می کنند DHL و Lays هستند .

– روانشناسی رنگ آبی در طراحی لوگو

آبی را می توان در لوگو نرم افزارها ، داروها ، دولت ها و بانک ها استفاده کرد. آبی ، زمانی که به تنهایی در یک لوگو استفاده شود، می تواند بسیار با طراوت باشد. اگر به دنبال القای اعتماد به نفس و دانش هستید ، ترکیب آبی را با قرمز برای لوگوی خود در نظر بگیرید. آبی رنگ اقیانوس و آسمان، رنگی آرامش بخش است که قلب شما را با آرامش ، آزادی و تخیل نوازش می دهد. همچنین الهام بخش برای وفاداری، صمیمیت ، اعتماد به نفس و باهوش بودن است . آبی قطعاً آرامش را در بدن به ارمغان می آورد زیرا متابولیسم انسان را کند می کند. اما این حال، هنوز هم می تواند پویا باشد. برای مثال ، آبی روشن می ‌تواند جلوه ‌ای چشمگیر به طراحی لوگوی شما بیاورد ، در حالی که آبی بیش از حد شما را به غم می‌ کشاند.

 

تاثیر انواع رنگ ها در طراحی لوگو

– روانشناسی رنگ سبز در طراحی لوگو

سبز برای نمایندگی شرکت های دوست دار محیط زیست استفاده می شود . عمدتاً توسط مشاغلی که حول محور کشاورزی ، باغبانی و انرژی خورشیدی می چرخند استفاده می شود . این یک اثر آرام بخش می دهد و در عین حال نشان دهنده رشد است . این رنگ همچنین نماد امید وآرامش است . سبز، رنگ مورد علاقه طبیعت همراه با فصل بهار ، نمادی از زندگی ، آغازهای جدید ، ایمنی و محیط زیست را نسان می دهد . سبز همچنین نماد وضعیت جاه طلبی و ثروت است . اغلب اوقات ، رنگ سبز نشان دهنده عدم تجربه و رشد مداوم است . با این حال ، بدون شک اثرات شفا بخشی هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی ، و به عنوان اثر تسکین دهنده برای بینایی انسان شناخته شده است . رنگ سبز یک پس‌ زمینه ایده ‌آل برای هر نوع طراحی است زیرا در هر جایی قابل مشاهده است .

طراحی لوگو طلافروشی

– معنای رنگ بنفش در طراحی لوگو

ترکیبی عالی از ویژگی های آتشین قرمز و کیفیت های اقیانوسی آبی به همین دلیل است که اغلب به عنوان مقدس ، ظریف و گران بها در نظر گرفته می شود. بنفش نماد معنویت ، اشتیاق ، سر زندگی و خود برتر و همچنین قدرت ، اشراف ، تجمل و جاه طلبی است . از آنجایی که ترکیبی از قرمز و آبی است، کیفیت خود را حفظ می کند. گنجاندن آن در طراحی لوگو نشان دهنده ظرافت و زیبایی است. این اثر را دارد که به کسانی که به آن نگاه می کنن د، حس پیچیدگی بدهد.

طراحی لوگو بازرگانی استیلا

– معنی رنگ مشکی در طراحی لوگو

رنگ مشکی قدرت ، اقتدار ، پیچیدگی و ظرافت را نشان می دهد . حتی مرگ ، شرارت و پرخاشگری. رنگ مشکی اعتماد به نفس را افزایش می دهد و احساسات مرتبط با پوچی را القا می کند. بنابراین، اگر می ‌خواهید به طراحی لوگوی خود حالتی رمزآلود و قدرتمند بدهید ، می‌توانید روی رنگ مشکی حساب کنید.

طراحی لوگو مشکی

– معنای رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

قهوه ای می تواند حس اعتماد، قابلیت اطمینان و وحدت را به طراحی لوگو شما اضافه کند. می تواند یک طراحی را متعادل کند و همچنین باعث آرامش شما شود . همچنین دارای رنگ های خاکی است که به طبیعت مربوط می شود.

– روانشناسی رنگ طلایی در لوگو

” با توجه به مقاله روانشناسی رنگ طلایی در لوگو ، رنگ طلایی در لوگوها و برندها اغلب به عنوان نمادی از ارزش، اعتماد و بزرگی به کار می‌رود. این رنگ معمولاً با شکوه و لوکس مرتبط است و می‌تواند ایده‌ای از برند گران‌قیمت و با کیفیت منحصربه‌فرد ارائه دهد. در روانشناسی رنگ، طلایی به عنوان نمادی از اعتماد به نفس، ارزش و انعطاف‌پذیری شناخته می‌شود. در لوگوها، استفاده از رنگ طلایی می‌تواند اثر بصری بیشتری داشته باشد و اعتبار و قدرت برند را نشان دهد. ”

طراحی لوگو مریم

رنگ در طراحی لوگو

به خاطر داشته باشید که معنای یک رنگ در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت است. معنایی که ممکن است در مورد رنگ قرمز بدانید در نقاط مختلف جهان کاملاً متفاوت است . همچنین سایه ها ، ته رنگ ها و رنگ های مختلف رنگ ، معنای آن را تغییر می دهد . بنابراین ، بهتر است مراقب باشید که از چه رنگی در طراحی لوگو برای مشتریان خود استفاده می کنید . زیراممکن است افراد در هر جای جهان لوگوی شما را ببینند و از خدمات شما استفاده کنند.

لوگوها در انواع مختلف و برای موضوعات با رنگ های متفاوتی طراحی می شوند. طراحی لوگو برای موضوعات مختلف همچون طراحی لوگو معماری ، طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو صنعتی و بازرگانی ، طراحی لوگو طلافروشی و صنایع غذایی هر کدام رنگ وسبک خاص خود را دارند و باید مطابق اصول طراحی شوند. اگر قصد دارید طراحی لوگو دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
ویژگی های یک سایت شرکتی
نوشتهٔ بعدی
لوگو تصویری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.