اهمیت رنگ در برندسازی صنعت شما و تاثیر آن در فروش

اهمیت رنگ در برندسازی صنعت شما

استفاده از رنگ می تواند راهی قدرتمند برای راهنمایی ارتباط مصرف کنندگان در مورد یک برند باشد ، اما نحوه و چرایی استفاده از رنگ های خاص اغلب می تواند گیج کننده باشد.

رنگ قرمز نمونه کاملی است . به عنوان مثال وقتی قرمز به عنوان رنگ اصلی مک دونالد استفاده می شود ، به معنای انرژی بخشیدن و جلب توجه مشتریان جدید است . همچنین برخی از روانشناسان رنگ قرمز را محرک گرسنگی می دانند که ممکن است به آن ها کمک کند تا در پایان روز مشتریان زیادی به سراغ آن ها بیایند.

با این حال ، در مورد شرکت های دیگر ممکن است نشان دهنده هیچ یک از این موارد نباشد . برای یک برند هواپیمایی ، قرمز باید گرما و احساس مراقبت باشد و ظاهراً به مشتریان کمک می کند تا در پرواز احساس راحتی بیشتری داشته باشند . برای برند های کفش ، رنگ قرمز قرار است احساسات میل و اشتیاق را برانگیزد ، با این امید که مشتریان این مفاهیم را به طور ذاتی به برند خود پیوند دهند .

اهمیت رنگ در برندسازی
اهمیت رنگ در برندسازی

چگونه قرمز می تواند به طور همزمان به معنای این همه چیز مختلف باشد ؟

قرمز زمینه‌ ای است که بیشتر آن توسط مصرف‌ کنندگانی که بین برند ها در یک صنعت خاص انتخاب می‌ کنند ، ارائه می ‌شود .

رنگ و زمینه

هنگامی که مصرف کنندگان قصد تصمیم گیری برای خرید دارند ، معمولاً بین مجموعه ای از شرکت هایی که برای یک صنعت یا بخش خاص با آن ها آشنا هستند تصمیم می گیرند . برای مثال ، در خرید یک خودرو ، یک مصرف کننده ممکن است فقط مایل به خرید تویوتا ، فورد یا هوندا باشد .

از آنجایی که این برند ها برای کسب یک ” نقطه ” در ذهن مصرف کنندگان با یکدیگر رقابت می کنند ، برند های آن ها بر اساس نیاز ها و خواسته های مصرف کننده قرار می گیرند تا انجمن های خاصی را به دست آورند . رنگ بخش مهمی از این موضوع است ، اما فقط به تمایز از رقبا در یک صنعت نیاز دارند ، زیرا مارک های غیرخودرو مانند مک دونالد بخشی از مجموعه انتخاب های برند در این شرایط نیستند.

بنابراین ، زمینه صنعت یک عامل اساسی است که انتخاب رنگ توسط شرکت ها برای برند سازی آن ها را تعیین می کند .

رنگ در برندینگ

مثال هایی بر اساس رنگ‌ های مورد استفاده در برند های برتر آورده شده است تفکیک می‌ کند و دلایل استفاده از رنگ ‌های خاص ارائه شده را بیان می کند :

خودرو :

بر اساس تفکیک 20 برند برتر در صنعت خودرو ، جالب است بدانید که نقره با اهمیت بیشتری نسبت به سایر بخش ها استفاده می شود . نقره ای حس کار لوکس و با کیفیت را ایجاد می کند .

قرمز و آبی نیز رنگ های محبوبی برای برند های صنعت خودرو هستند . قرمز می تواند نماد مردانگی باشد ، در حالی که آبی برای برند هایی مانند فولکس واگن قرار است نشان دهنده قابلیت اطمینان باشد .

داروسازی :

در زمینه برند سازی دارویی ، مفاهیم سلامت ، سرزندگی و خوش بینی اهمیت دارند . آبی که به عنوان رنگ در برند سازی شرکت ها استفاده می ‌شود ، به معنای رفاه است . در همین حال ، نارنجی نشان دهنده خوشبینی و انرژی زیاد است . سرزندگی یا سلامتی را نیز می توان با رنگ سبز نشان داد که ارتباط قوی با طبیعت و شفا دارد .

پوشاک :

مد تحت سلطه شرکت هایی است که از رنگ مشکی به عنوان بخشی از برند خود استفاده می کنند . از 20 برند برتر پوشاک و لوازم جانبی ، 12 مورد از آن ها از رنگ مشکی در طراحی لوگوی خود استفاده می کنند تا حس پیچیدگی ، رسمی ، استایل یا تجمل را القا کنند .

صنعت چوب :

در این صنعت رنگ و بوی طبیعت به مشام می‌ رسد .

بوی تازگی ، رنگ‌ های خاص و کمتر دیده شده در رگه ‌های چوب به چشم می ‌خورد ، پس می‌ توان برای صنعت چوب از رنگ‌ های گرم و پرانرژی مانند قهوه ای ، نارنجی و .. استفاده کرد .

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مزایای استفاده از ست اداری در فروش
نوشتهٔ بعدی
اهمیت طراحی سایت در برندینگ و فروش محصولات و خدمات

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.