طراحی کارت ویزیت برای کسب و کار های صنعتی

طراحی کارت ویزیت برای کسب و کار های صنعتی

وقتی صحبت از ابزارهای بازاریابی جمع و جور و مقرون به صرفه می شود ، داشتن کارت ویزیت همچنان در صدر فهرستی است که باید با برند های تثبیت شده و نو ظهور داشته باشید. یک کارت ویزیت خوب می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های علمی و پژوهشی را در یک جامعه مرتبط در رویداد ها ، کنفرانس ها ، جلسات و غیره مختلف ارتباط برقرار کنید. یکی از اولین و مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای بازاریابی ، طراحی و چاپ کارت ویزیت است . برای اینکه بتوانید اطلاعات تماس را به مشتریان خود بدهید ، به کارت ویزیت نیاز دارید . با استفاده از طراحی ست اداری و کارت ویزیت می توانید خود را به دیگران معرفی کنید .

طراح کارت ویزیت چگونه است ؟

طراحی کارت ویزیت باید به گونه‌ای باشد که نشان دهنده‌ی هویت و شناخت فرد باشد و به طور همزمان با سلیقه و نیاز هدف مخاطب بوده و در ذهن آنان به خوبی به خاطر بماند. در زیر چند مورد مهم در طراحی کارت ویزیت را بررسی می‌کنیم:

۱. انتخاب رنگ‌های مناسب: در انتخاب رنگ برای کارت ویزیت باید به هماهنگی رنگ‌ها، شیوه آشکارسازی، شیوه نمایش متن و تصویر توجه داشته باشید. رنگ‌هایی با ارزش آرامش، رسمیت و خوشایندی مانند آبی، قهوه‌ای، نارنجی و سبز، به عنوان رنگ‌های پایه برای کارت ویزیت استفاده می‌شوند.

۲. استفاده از فضای خالی: کارت ویزیت باید دارای طراحی ساده و کاربردی باشد و از فضای خالی در طراحی استفاده کنید تا مخاطبان به راحتی بتوانند به اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنند.

۳. انتخاب قلم مناسب: قلمی که برای نوشتن متن در کارت ویزیت استفاده می‌کنید باید با موضوع کارت ویزیت، قابلیت خوانایی و خوش زیبایی داشته باشد. بهتر است از فونت‌های مشهور و پرکاربرد مانند یکان وب، دانا ، ایران سنس و ایران یکان استفاده کنید.

۴. افزودن اطلاعات تماس: در طراحی کارت ویزیت باید اطلاعات تماس شما به صورت روشن و واضح درج شود. این اطلاعات شامل نام، شرکت، تلفن، فکس، آدرس و آدرس ایمیل می‌شود.

انواع کارت ویزیت ها

کارت ویزیت در حقیقت چندین حالت و شکل دارد و بسته به نوع فعالیت و محتوای آن، می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از انواع کارت ویزیت شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کارت ویزیت ساده: این نوع کارت ویزیت شامل نام، عنوان شغلی، شرکت و اطلاعات تماس اصلی (شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس وب سایت) است.
  2. کارت ویزیت چاپ شده: این نوع کارت ویزیت به‌طور عمومی با رنگ‌ها و چاپ‌های گرافیکی بیشتری تزئین شده‌اند و ممکن است شامل طرح گرافیکی، لوگوی شرکت، شعار، اطلاعات بیشتر درباره شرکت و خدمات آن باشد.
  3. کارت ویزیت الکترونیکی: در این نوع کارت ویزیت، اطلاعات تماس و بیشتر از آن به‌صورت دیجیتال ذخیره شده و ممکن است شامل لینک به شبکه‌های اجتماعی و یا رزومه آنلاین فرد باشد.
  4. کارت ویزیت شخصی شده: این نوع کارت ویزیت، شامل تصویر شخص و یا شرکت و اطلاعات شخصی دیگری از جمله اهداف و شاید حتی معرفی خود شخص باشد.
  5. کارت ویزیت خلاقانه: این نوع کارت ویزیت، با استفاده از مواد مختلف از جمله پارچه، چوب، فلز و یا برگه‌های بافته شده تزئین شده و در طراحی و ساخت آن نوآوری بیشتری به‌کار گرفته شده است.

 


نمونه کارهای طراحی لوگو صنعتی


 

طراحی ست اداری، کارت ویزیت برای کسب و کار های صنعتی
طراحی ست اداری، کارت ویزیت برای کسب و کار های صنعتی

 

دلایلی که چرا کارت ویزیت همچنان برای کسب و کار صنعتی شما مهم است در زیر مورد بحث قرار گرفته است :

کارت ویزیت یک روش تبلیغاتی ارزان و قابل حمل است.  به راحتی می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید . در دنیای مدرن امروزی ، حتی با ایمیل ، صفحه های مرتبط در فضای اجتماعی ، مردم از شما انتظار دارند که یک کارت ویزیت داشته باشید . ارائه کارت ویزیت حرفه ای بودن و اهمیت شما را برای کسب و کارتان ثابت می کند. کارت ویزیت اولین برداشت از حرفه ، صنعت و برند شماست . استفاده از کارت ویزیت مزایای متعددی دارد .

برخی از مزایای داشتن کارت ویزیت به شرح زیر است :

– کارت ویزیت شما را در ذهن ها نگه می دارد.

وقتی در یک کنفرانس یا جلسه با شخصی ملاقات می کنید و کارت ویزیت خود را به مشتری می دهید ، به طرف مقابل کمک می کند تا نام و چهره شما را در ذهن نگه دارد . همچنین ، وقتی کارت ویزیت خود را به افراد می دهید ، در واقع به آن ها دلیلی می دهید که با شما تماس بگیرند . به این ترتیب ، آن ها ممکن است تماس بگیرند ، ایمیل بزنند یا حداقل شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند .

– کارت ویزیت حرفه ای بودن شما را به نمایش می گذارد.

داشتن کارت ویزیت بسیار حرفه ای تر از نوشتن اطلاعات تماس روی یک تکه کاغذ است . زیرا نشان می دهد که برای چاپ اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط حرفه ای وقت گذاشته اید .

– کارت ویزیت اعتبار شما را ثابت می کند.

کارت ویزیت می ‌تواند نشان ‌دهنده قابل اعتماد بودن ، صداقت و اطمینان باشد .در صورت عدم استفاده از کارت ویزیت ، نه تنها شهرت یا اعتبار یک شرکت به خطر می افتد ، بلکه زمانی که یک مشتری احتمالی از حضور شرکت یا نماینده خارج می شود ، شرکت این احتمال را دارد که فراموش شود .

– کارت ویزیت راحتی را فراهم می کند.

کارت‌ های ویزیت جیب‌ پسند هستند و حمل آن در کیف یا جیب بسیار آسان است . کارت ‌های ویزیت به اندازه ‌ای کوچک هستند که می ‌توان آن‌ ها را به دست داد ، روی تابلوی اعلانات چسباند ، در یک نامه قرار داد یا روی پیشخوان فروشگاه نمایش داد .

چگونه یک کارت ویزیت موثر طراحی کنیم ؟

اگر به میز یا کشوی خود نگاه کنید ، ده ها کارت ویزیت در رنگ ها و شکل های مختلف از افراد مختلف پیدا خواهید کرد . اما آیا از همه آن ها استفاده کرده اید ؟ یا به مرور زمان فراموش کرده اید ؟

ایجاد یک طرح ساده کارت ویزیت به معنای ایمن کردن آن یا قربانی کردن هویت چیزی که قصد تبلیغ آن را دارید، نیست. یک طراحی مینیمالیستی و طراحی کارت ویزیت عالی ، که به خوبی انجام شود ، می تواند در عین ارتقای برند شما ، ظریف و حرفه ای باشد و بسیار مردم و مشتریان جدید را به حرفه شما جذب کند. بسیاری از نکات هنگام طراحی کارت ویزیت وجود دارد اعم از درج نام ، عنوان ، نام شرکت و اطلاعات تماس . علاوه بر یادداشت اطلاعات تماس در کارت ویزیت ، باید مطمئن شوید که مردم را از کاری که انجام می دهید مطلع می کنید . افراد ممکن است بخواهند وب سایت یا آدرس ایمیل شما را داشته باشند .

, , ,
نوشتهٔ پیشین
رشته طراحی لوگو در دانشگاه
نوشتهٔ بعدی
انواع طراحی وب سایت از نظر طرح بندی ظاهر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.