چگونه لوگوی خود را هندسی تر کنیم؟

چگونه لوگوی خود را هندسی تر کنیم؟

در زمینه طراحی لوگو، تفاوت شکل در شکوفه دادن هزاران گل است. به جز سرقت ادبی مخرب، یافتن دو لوگو با شکل و ترکیب دقیقاً یکسان، “متفاوت” دشوار است. متفاوت، آرم ها شباهت های زیادی دارند، یعنی عناصر هندسی اساسی و روابط هندسی.

متوجه خواهید شد که اکثر شرکت های معروف دنیا از لوگوهای بسیار هندسی استفاده می کنند. چرا؟ به خصوص دایره، مانند آلمان سه در زمینه خودرو Baobenz، BMW، آئودی، اولین بانک صنعتی و تجاری چین در صنعت بانکداری، شرکت های شناخته شده در زمینه انرژی، PetroChina، و غیره حتی دانشگاه پکن ما است. دایره ای از آرم ها خوب، دیگر مزخرف نیست. بیایید امروز در مورد آرم و هندسه صحبت کنیم.

لوگو هندسی
لوگو هندسی

چرا لوگو هندسی است

وقتی صحبت از هندسه لوگو می شود، به این معنا نیست که باید همه لوگوها را به شکل گرد یا مربع در آوریم. تنها استانداردی در زمینه طراحی وجود ندارد. بسیاری از تعاریف به خودی خود متناقض هستند. دلیل این که تناقض باعث می شود بسیاری از مردم آن را دوست داشته باشند.

به عنوان مثال، در صحبت های امروزی در مورد هندسه، می توانید لوگویی را هم بسازید که هندسی نباشد. این فقط به صنعت و کاربران بستگی دارد، هندسه سازی تنها یکی از دو حد تضاد است. این یک جهت طراحی است و هندسه نیز به درجات مختلفی تقسیم می شود. پس چرا لوگو را هندسی طراحی می کنیم؟ بیایید ابتدا در مورد این موضوع صحبت کنیم. سعی میکنم کوتاه بگم و چشماتو خسته نکنم!

جهان هندسی است

حالا وقتی هر روز چشمانمان را باز می کنیم، با هندسه سر و کار داریم. لامپ گرد، تلفن همراه مربع و صفحه زمین و کاشی کف نیز مربع است. در واقع چه خلقت انسان و چه همه چیزهای موجود در طبیعت سرشار از مدل سازی هندسی و روابط هندسی است. خردترین و کلان ترین مواد هندسی ترین دایره ها، مولکول ها، اتم ها، سلول ها، زمین، خورشید و حتی جهان گرد هستند، دانه های برف کندو

شش ضلعی و غیره است. این اشکال کامل مانند خدایان محصول طبیعت مانند انسان هستند. از آنجایی که دنیای ما هندسی است، به راحتی می توان فهمید که طراحان نخبه ما از اصول هندسی برای ایجاد دنیایی جدید استفاده می کنند. این یک ادای احترام به خالق است.

الگوهای مختلف “هندسی” در طبیعت

هندسه راهی است که انسان ها جهان را خلق می کنند

هندسه حاوی انرژی جهان است و منطقی است که عمیقاً در زیر تمدن مدفون شده است. تنها پس از درک ذره ذره اصول هندسه است که بشر آرام آرام جهان را تسخیر کرده و وارد جامعه متمدن شده است. این هندسه است که بشر را تغییر داده است.

  • ابزارهای مختلف “هندسی” عصر حجر
  • چرخ های چوبی باستانی و سکه های سوراخ مربعی
  • اهرام مصر و خانه های چینی

این آفرینش های «هندسی» در دوره های مختلف باعث پیشرفت تمدن بشری می شود. دلیل اینکه محصولات این تمدن ها هزاران سال به ارث رسیده و کلاسیک شده اند به دلیل زیبایی هندسی آنها نیست، بلکه اهمیت این ساختارهای هندسی در فیزیک، معماری و سایر رشته ها کمتر از تأثیر مدل سازی هندسی بر زیبایی شناسی نیست. ، هر یک از این آثار «هندسی» حاوی فرهنگ عمیقی است.

به عنوان مثال، مثلث “مخروط سنگی” در دوران هنوز نشان دهنده قدرت است. پول مربع سوراخ واضح ترین نماینده معنای ثروت چینی است. ساختار “هرم” دلالت بر ثبات و روحیه تیمی دارد. این مدل ها را می توان در همه جای صنعت طراحی لوگو امروزی دید.

آرم تبر صنعت داروسازی، آرم چشم دانای کل روی نشان ملی ایالات متحده و لوگوی پول مربعی بانک چین را اصلاح کنید.

طراحی لوگو حق ثبت اختراع افراد مدرن نیست
قبل از شروع این قسمت، بیایید به طراحی لوگو نگاه کنیم. در مورد فونت و پسوند VI آرم و الزامات تجاری پشت آن خیلی حساس نباشید. شما فقط از طریق یک انیمیشن کوتاه GIF می توانید بفهمید که چگونه لوگو ساخته شده است.

بله حق با شماست. این لوگو نقوش هندسی سفال های نقاشی شده بانپو را که یک “طرح لوگو” بیش از 6000 سال پیش است، رهگیری می کند. آیا خرد و تزکیه پیشینیان را می ستایی؟ گروهی از بربرها که وقتی چرندیدند، الاغ خود را پاک نمی کنند، نمی توانند به اندازه کافی غذا بخورند، اما در واقع می توانند چنین الگوهای هندسی زیبایی بکشند، که باعث می شود ما مردم مدرن که فکر می کنیم فرهنگ های زیادی داریم خجالت بکشیم!

شاید فکر کنید من کمی دیوانه هستم. آیا این الگو واقعاً چنین جذابیت بزرگی دارد؟ در واقع، الگوی “هندسی” نه تنها مورد علاقه طراحان لوگو، در انتخاب “جایزه اگر طراحی چین 2007” است، بلکه کفش های بسکتبال حرفه ای بانپو شرکت لی نینگ نیز با مفهوم طراحی برجسته خود برنده “تفریح ​​و سبک زندگی” شد.

روش اجرای عالی پس از تسخیر داوران در رده مخاطب اگر جایزه طراحی. آیا با خواندن این پرونده متاثر شدید؟ اگر می خواهید به سرعت الگوهای هندسی باستانی را برگردانید، هنوز هم می توان از آنها استفاده کرد؟ آیا می توان از چنین الگوهای گنجینه فرهنگی آزادانه استفاده کرد؟ تا زمانی که نترسید نویسنده نصف شب برای حفظ حقوق شما پیش شما بیاید، هاها؟

قبل و بعد از فرهنگ بانپو، مردم بدوی در سراسر جهان زندگی خود را در قالب نقاشی های صخره ای ثبت می کردند. این تصاویر “گرافیتی” به سبک دست آزاد هستند، مانند نقاشی های سنگی Cangyuan، Yunnan در شکل زیر:

نقاشی های صخره ای “نقاشی” هستند. به بیان دقیق، آنها از طراحی برای ثبت رویدادها استفاده می کنند. البته بعدها این قسمت از کار جای خود را به واژه ها داد. تفاوت نقوش هندسی بانپو با نقوش و تصاویر آجری هان در این است که نقوش مختصر و انتزاعی هستند و زیبایی هندسی بیشتری را شکل می دهند. اگرچه از نقاشی های صخره ای بالا می توان دریافت که در توصیف بدنه از مثلث های منظم استفاده شده است، اما با هندسه ناب

هنوز تفاوت هایی در الگوها وجود دارد. توانایی مدل سازی انسان از یک تصویر دست آزاد به یک الگوی هندسی انتزاعی افزایش می یابد. من فکر می کنم این تفاوت بین هنر و طراحی است، نه اینکه طراحان نمی توانند طراحی کنند و نقاشی طراحان با نقاشی نقاشان متفاوت است. محتوای نسبی تصویر پیچیده و تصادفی است.

با زیبایی تصویر، اصالت تکنیک های طراحی خالق و معنای محتوای تصویر سنجیده می شود. این الگو به طور کلی نماد فرهنگی یک گروه خاص است، مانند ده هزار شخصیت بودیسم، ماهی یین یانگ تائوئیسم و ​​صلیب مسیحیت. در واقع، اینها اولین طراحی های لوگو هستند:

خلاقیت انسان بی نهایت است. این نمادها ادغام هنر و فلسفه هستند. آنها از تفکر فلسفی برای تفسیر معنای هندسه و فرهنگ خاصی استفاده می کنند. در واقع، این همان چیزی است که ما به آن توضیح خلاقانه می گوییم. این آثار کلاسیک هزاره نیز توسط نسل‌های آینده مورد پرستش قرار گرفته‌اند.

لوگوی نازی ها از ده هزار شخصیت بودیسم کپی برداری کرد (در واقع گفته های زیادی در مورد منشأ آرم نازی ها وجود دارد که من مسئولیت توضیح آنها را ندارم). کوریو بانگزی ماهی یین یانگ تائوئیست ما را به عنوان نماد ملی دزدید.

دلیل اینکه صلیب سرخ از الگوی صلیب مسیحی به عنوان عنصر شناسایی استفاده می کند این است که صلیب در اصل نماد شرم است زیرا عیسی بر روی صلیب مصلوب شد، بنابراین صلیب نشان دهنده رستگاری و شفا است که دقیقاً در راستای هدف است. صلیب سرخ.

در واقع، انجام لوگوهای واقع گرایانه آسان است، در حالی که لوگوهای هندسی بسیار تعمیم یافته به توانایی تداعی قوی تر سازنده و توانایی کنترل گرافیکی نیاز دارند. پس از تعمیم هندسی مختصر، مرکز بصری متمرکزتر شده و شناخت به طور بی سابقه ای افزایش یافته است، همچنین به همین دلیل است که تکامل جهانی لوگوها به یک روند تبدیل شده است.

نقاشان با رنگدانه های قلم و کاغذ، لوگوهای کمتر و کمتری را می کشند، در حالی که طراحان آرم های بیشتری را با مثلث های قطب نما می کشند.

فرآیند هندسی لوگوی پوسته

هندسه طراحی مدرن پایه و اساس است
از خطوط پوسته ناتیلوس تا مارپیچ قلب آفتابگردان، از مجسمه انسانی یونان باستان از نقاشی های دستی فنچ تا نوتردام پاریس در فرانسه، بخش طلایی در هندسه طراحی و زیبایی منطقی سری های فیبوناچی نسل به نسل طراحان را تحت تاثیر قرار می دهند.

در حال حاضر آموزش پایه طراحی در سطح بین المللی ترکیب هندسی را به عنوان یک دوره اساسی ضروری طراحی می گیرد و اکثر لوگوهای معروفی که می بینیم از هندسه جدایی ناپذیر هستند، این قسمت بسیار پیچیده است و در اینجا بحث نخواهد شد.

خلاصه: مطالب فوق تقریباً تأثیر هندسه بر طراحی و تفاوت هنر و طراحی در تکنیک های خلاقانه را معرفی می کند. امیدوارم برخی از مبتدیان طراحی بتوانند درک دقیق تری از این که چرا می خواهیم لوگو را هندسی کنیم، از طریق این توضیح داشته باشند. البته امیدوارم دوستان بیشتری در بحث شرکت کنند تا بیشتر یاد بگیرم.

 روش استفاده از “هندسه” برای طراحی لوگو

با استفاده از اصول هندسی برای طراحی لوگو، این «هندسه» در واقع دو معنا دارد. یکی “شکل هندسی” مانند دایره، مربع و چند ضلعی و دیگری “رابطه هندسی” است، مانند موازی، تقارن، چرخش، کنار هم قرار گرفتن و غیره. موارد زیر بخشی از روش هایی است که خلاصه کردم . چون روش های زیادی وجود دارد به دو قسمت تقسیم می شود. امروز قسمت اول هست بیهوده کمتر، شروع کنیم!

آرایش هندسی هندسه

این ساده‌ترین روش است زیرا فقط چند شکل هندسی اساسی وجود دارد و روش‌های چینش هندسی منظم زیادی وجود ندارد، بنابراین انجام این نوع آرم آسان نیست، زیرا هم اشکال هندسی پایه و هم چینش هندسی منظم منابع تجدید ناپذیر هستند. و نکته کلیدی یافتن “قانون” زیبا و معنادار است.

هندسه را برش دهید

شکل هندسی اصلی دارای توانایی ذاتی برای جذب چشم است و شکل کامل و مختصر است. برای برش شکل هندسی اصلی، فقط باید بر رابطه هندسی بین شکل برش و شکل هندسی تسلط داشته باشید. به عنوان مثال در مورد زیر از یک خط برای برش دایره، دو خط برای برش چهار ضلعی و از سه خط برای برش مثلث استفاده کنید.

تعداد این خطوط ارتباط نزدیکی با شکل شکل هندسی دارد، یکی دیگر یافتن ویژگی هایی مانند تغییر فاصله منحنی خطوط برش آرم PepsiCo و اضافه شدن منفی مثلث داخلی ریباک است. مایکروسافت جرأت می‌کند چنین جوهره‌ای از یک لوگوی مربعی بسازد، زیرا ارزش برند آن بسیار قوی است، اما من فکر می‌کنم که این لوگو می‌تواند در سخت‌افزار به عنوان یک شرکت نرم‌افزار استفاده شود، هنوز برخی از ویژگی‌ها گم شده‌اند. می توانید لوگوی مایکروسافت را در مایکروسافت سرفیس بوک ببینید. جلوه برنامه هنوز کمی کمرنگ است.

متن هندسه

خود متن دارای ویژگی های هندسی قوی است. اگر به درستی خلاصه و حذف شود و ویژگی های هندسی آن تقویت شود می تواند به یک لوگوی خوب تبدیل شود، کلمه چینی در لوگوی بانک مرکزی چین در شکل زیر به یک کلاسیک در آثار طراحی دنیا تبدیل شده است.

سوزوکی و شانگری لا دگرگونی های هندسی متفاوتی را روی عناصر “s” یکسان انجام داده اند و تأثیرات آن متفاوت است. انیمیشن GIF روند هندسی کلمه “زن” را نشان می دهد. این طرح پیش نویس نهایی جامعه زنان چین است. می توانید تغییرات را در هر مرحله مشاهده کنید.

متن را به هندسه اضافه کنید

لوگو با متن به عنوان عنصر در صنایع مختلف به دلیل ویژگی های ژن برند قوی آن سهم زیادی دارد. در موارد زیر به دنبال شکل گرد هستم. در واقع، اشکال زیادی وجود دارد، بنابراین من آنها را یک به یک لیست نمی کنم. این روش در پردازش گرافیک های هندسی نیازی به سخت گیری بیش از حد ندارد و قسمت فونت همچنان نیاز به حس طراحی دارد.

اضافه کردن گرافیک در گرافیک هندسی

به همان مفهوم قبلی، عناصر در شکل هندسی اضافه شده اند، اما ویژگی های عناصر تغییر کرده است. در واقع، وقتی یک لوگو می‌سازید، فقط باید یک عنصر مرتبط با سازمان را اصلاح کنید و سپس یک دایره و یک کادر بیرونی برای تکمیل آن اضافه کنید. این روش طراحی آزمایش می کند که آیا می توانید عناصر داخل را طراحی کنید و ارتباط آن را با قاب بیرونی پیدا کنید.

موردی که در انیمیشن GIF نشان داده شده است، بله عناصر شخصیت را در نقاشی های دیواری Cangyuan و Yunnan حذف کنید و یک دایره به بیرون اضافه کنید. اثر هنوز خوب است. این عنصر در همه جا دیده می شود. نویسنده هزاران سال است که مرده است. می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

خلاصه: این بخش عمدتاً کاربرد هندسه پایه در طراحی لوگو را ارائه می دهد.

گسترش تمرین

فرآیند بهینه سازی آرم زیر برای بهبود آثار است. می توانید مشاهده کنید که من چگونه از روش های بالا برای طراحی مجدد استفاده می کنم. گاهی اوقات ساده ترین و خشن ترین روش ها اغلب نتایج ساده تر و خشن تری دارند. چرا از آنها استفاده نمی کنیم؟

استفاده از دایره کاملتر برای پوشش گرافیکی حس کلی Ogo را افزایش می دهد. علاوه بر این، لازم است نقطه ترکیبی گرافیک داخلی و خارجی را پیدا کنید. چگونه می توان چنین منطقی را ایجاد کرد و یک جلوه بصری هوشمندانه تولید کرد.

شکل XC طرح اصلی بسیار پیچیده است. من حروف را ساده کردم و آنها را در یک شش ضلعی قرار دادم تا ویژگی های آنها را از طریق برش و تغییر رنگ بیشتر کنم. افزودن یک قاب بیرونی هندسی کل لوگو را کامل تر و یکپارچه تر می کند.

این پروژه مصالح ساختمانی Zhongrui نام دارد. طرح اصلی “Z” و “Zhong” را منعکس نمی کند. اینها سه خط هستند و ارتباط کمی با شرکت دارند. می توانید ببینید که چگونه عناصر را از طریق انیمیشن GIF ادغام می کنم.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
صفر تا صد طراحی لوگو در 7 مرحله فرآیند خلاقانه
نوشتهٔ بعدی
تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.