تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی

این تصور عمومی وجود دارد که “طراحی لوگو” و “برندینگ” یک چیز هستند. گاهی اوقات این دو اصطلاح حتی به عنوان مترادف به کار می روند. با این حال، اگرچه آنها ارتباط نزدیکی دارند و باید به روشی منسجم با هم کار کنند، اما فرآیندهای بسیار متفاوتی هستند.

طراحی لوگو فرآیند طراحی لوگو است. و برندسازی فرآیندی برای ساختن یک برند است. بنابراین، برای درک بهتر تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی، ابتدا باید مفاهیم لوگو و برند را تعریف کنیم:

تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی
تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی

تعریف لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی به راحتی قابل تشخیص است که یک شرکت، یک محصول تجاری یا هر نهاد دولتی یا خصوصی را مشخص می کند. این یکی از راه‌های متمایز کردن یک برند در دنیای رقابتی، پر از عناصر گرافیکی است که هر روز سعی می‌کنند توجه ما را به خود جلب کنند. لوگو معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی ها، گرافیک ها / نمادها و رنگ ها است. این یک عنصر گرافیکی است که بخشی از هویت بصری یک برند است.
لوگوی CHANEL یکی از مشهورترین لوگوها در بین برندهای لوکس است. این از دو C در رو به رو و در هم تنیده تشکیل شده است و کلمه CHANEL با تمام حروف نوشته شده است. گاهی اوقات برند از دو C به طور جداگانه (به عنوان مثال در بسته بندی برخی از محصولات) یا فقط از قسمت “CHANEL” (به عنوان مثال در وب سایت) استفاده می کند. به این ترتیب، استفاده چند منظوره از لوگو در کانال های مختلف وجود دارد.

تعریف برند

برند ایده یا تصویری است که افراد هنگام فکر کردن به محصولات، خدمات و فعالیت‌های خاص یک شرکت، چه به صورت عملی و چه احساسی، در ذهن دارند. این ترکیب از نشانه های فیزیکی و احساسی زمانی ایجاد می شود که در معرض تمام نقاط تماس بین یک شخص و یک برند خاص قرار گیرد. اینها می توانند نام تجاری، لوگو، محصولات، هویت بصری، کارکنان، یا تبلیغات – از جمله موارد دیگر باشند.

پس از دیدن لوگو، و اگر کمی با برند آشنا هستید، ممکن است برخی از تصاویر و احساسات به ذهن شما خطور کند و ممکن است چیزی شبیه به عکس کلاژ بالا باشد. برخی از افراد ممکن است احساس تجمل و ظرافت داشته باشند، بنیانگذار برند را به عنوان یک نماد مد به یاد بیاورند، یا به محصولات (آرایش، لباس، لوازم جانبی)، مد فرانسوی، قیمت‌های بالا، یا در فروشگاه فکر کنند. تجربه. تجربه و درک برای هر یک از ما متفاوت خواهد بود. با این حال، در نتیجه استراتژی برندسازی CHANEL، تصور کلی از برند باید کاملاً شبیه به جمعیت عمومی باشد.

تفاوت بین طراحی لوگو و برندینگ چیست؟

طراحی لوگو فرآیند طراحی لوگو است.

برندسازی فرآیند ساخت یک برند است. به طور دقیق تر، این یک استراتژی است که توسط شرکت ها طراحی شده است تا به مردم کمک کند محصولات و سازمان خود را سریع شناسایی کنند و به آنها دلیلی برای انتخاب محصولات خود نسبت به رقبا ارائه دهد. استراتژی برندینگ مشخص می کند که یک برند خاص چیست و چیست.

برندسازی را می توان با استفاده از ابزارهای مختلف انجام داد. برخی از عناصری که در استراتژی برندسازی استفاده می شود عبارتند از:

تعریف برند:

هدف، ارزش ها، وعده
بیانیه موقعیت برند
هویت برند: نام، لحن صدا، طراحی هویت بصری (که شامل طراحی لوگو می شود)
تبلیغات و ارتباطات: تلویزیون، رادیو، مجلات، تبلیغات در فضای باز، وب سایت، برنامه های موبایل…
حمایت و مشارکت
طراحی محصول و بسته بندی
تجربه در فروشگاه
تجربه فضای کاری و سبک مدیریت
خدمات مشتری
استراتژی قیمت گذاری
همانطور که می بینیم طراحی لوگو یکی از ابزارهایی است که برای طراحی هویت بصری یک برند استفاده می شود.

تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی
تفاوت بین طراحی لوگو و برندسازی

چرا لوگو برای اهداف برندسازی بسیار مهم است؟

اگرچه لوگو تنها یکی از عناصر برندسازی است، اما به احتمال زیاد در اکثر نقاط تماس با مشتریان و سایر ذینفعان مانند وب سایت، بروشورها، لوازم التحریر، محصول، بسته بندی، تبلیغات، لباس فرم، فروشگاه ها و غیره ظاهر می شود.

بنابراین یک لوگو می تواند به عنوان یکی از عناصر گرافیکی اصلی در نظر گرفته شود که به افراد امکان می دهد به سرعت یک سازمان، محصولات و خدمات آن را شناسایی کنند. و اغلب، این اولین چیزی است که مردم برای شناسایی شما استفاده می کنند.

به همین دلیل است که یک لوگوی خوب طراحی شده برای اهداف برندسازی بسیار مهم است:

یک لوگوی خوب طراحی شده به افراد اجازه می دهد تا به سرعت برند شما را شناسایی کرده و به یاد بیاورند
لوگو یکی از نکات اصلی شناسایی مشتریان شما و سایر ذینفعان است. این به آنها کمک می کند تا برند شما را در چند ثانیه، در کانال ها و نقاط تماس مختلف شناسایی کنند.

در کانال های ارتباطی مختلف یکپارچگی ایجاد می کند

در دنیای امروز، کسب‌وکارها و سازمان‌ها در پلتفرم‌های مختلفی از جمله وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، رویدادها، بروشورها، بروشورها، کارت‌های ویزیت و غیره وجود دارند. کانالهای ارتباطی.

بخشی از هویت برند شماست

لوگوی برند یا سازمان شما بخشی از هویت (بصری) برند شما خواهد بود. این بسیار مهم است زیرا یکی از ابزارهای اصلی برای انعکاس گرافیکی نام برند، ارزش ها و شخصیت شما به بقیه افرادی خواهد بود که با آنها در ارتباط هستید.

تصویری حرفه ای ایجاد می کند و انتظارات را بالا می برد

مردم از یک برند انتظار دارند که ظاهری حرفه ای داشته باشد که از لوگوی آن شروع می شود. یک طراحی لوگوی خوب که توسط یک طراح متخصص ساخته شده باشد، برند شما را متمایزتر می کند، اما قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتر به نظر می رسد. همچنین، استخدام یک طراح لوگو شانس شما را برای داشتن لوگویی منحصر به فرد، نوآورانه و هویت برند شما را افزایش می دهد.

برند شما را از رقبا متمایز می کند

برندها می توانند با طراحی لوگو شرکتی یا صنعتی و … بازی کنند تا خود را از رقبا متمایز کنند. استفاده از رنگ‌ها، شکل‌ها، سبک‌ها و تایپوگرافی‌های مختلف برای طراحی لوگو راهی عالی برای نشان دادن اینکه برند شما در مقایسه با رقبا چیست و چه چیزی نیست. طراحی لوگوی مرتبط همچنین به افراد کمک می کند تا برند را در صنعت به یاد بیاورند.

این می تواند ارتباط عاطفی با سهامداران شما را تسهیل کند و وفاداری به برند را افزایش دهد

مردم با دیدن لوگوی شما باید فوراً با برند شما ارتباط برقرار کنند. یک طراحی لوگوی خوب به تقویت حافظه افراد از سازمان شما و احساسی که در آنها ایجاد می کند کمک می کند. اگر این احساس مثبت باشد، چه آن فرد مشتری، کارمند یا ارائه دهنده بالقوه باشد، لوگو به ارتباط عاطفی او با نام تجاری، از جمله دیگر عناصر استراتژی برندسازی شما کمک می کند. این چیزی است که در سال 2010 زمانی که برند لباس گپ تصمیم به تغییر لوگوی خود گرفت و بسیاری از مصرف کنندگان از طراحی لوگوی جدید آنقدر ناامید شدند که این شرکت تصمیم گرفت به لوگوی اصلی بازگردد، دیده بودیم.

نتیجه

برای نتیجه گیری، یک لوگو به خودی خود یک عنصر گرافیکی است که نشان دهنده برند است، در حالی که یک نام تجاری ترکیبی از تمام جنبه های ملموس و ناملموس است که سازمان را نشان می دهد. بدون نام تجاری، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت، فقط یک عنصر گرافیکی خواهد بود.

هنگامی که با هم ترکیب شوند، یک لوگوی خوب طراحی شده و یک استراتژی برندسازی موثر به سازمان ها کمک می کند تا به روشی مؤثر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند، اما همچنین یک برند انعطاف پذیر و پیشرو در صنعت ایجاد کنند. اگر یک کارآفرین هستید و به دنبال ایجاد یک برند جدید هستید، اهمیت یک لوگوی خوب طراحی شده را که با استراتژی کلی برندسازی شما هماهنگ است، دست کم نگیرید. این یک سرمایه گذاری با ارزش برای برند و سازمان شما در دراز مدت خواهد بود. در هر صورت طراحی لوگو در هر حوزه ای از جمله طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو معماری ، طراحی لوگو پوشاک و هر نوع لوگویی اصول خاص خود را دارد که نقش آن را در برندسازی نباید نادیده گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه لوگوی خود را هندسی تر کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
چرا برای بعضی از کسب و کارها ریبرندینگ ضروری است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.