چرا طراحی لوگو برای برندهای غذایی مهم است؟

احتمالاً هر ساله هزاران برند جدید مواد غذایی در بازار جهانی عرضه می شوند و عامل جدی این است که 90٪ آنها تمایل به شکست دارند. دلیل آن چه خواهد بود ؟ کیفیت مسئله ای است که اغلب ظاهر می شود، اما اکثر آن ها فقط به این دلیل که با انتظارات مشتریان مطابقت ندارند کاهش می یابد. دیدن غذای شما به اندازه ای نیست که اشتهای مشتریان را برانگیزد، بلکه نحوه ارائه آن در مقابل آن هاست . داشتن یک طراحی لوگو غیرحرفه ای یا مشکوک می تواند برند شما را بی اعتماد جلوه دهد و تصویری منفی در ذهنیت افراد ایجاد کند.

فقط به این فکر کنید که چگونه می توانید برند خود را در بهترین حالت معرفی کنید. به همین دلیل طراحی لوگو شرکتی یا صنعتی برای برند های مواد غذایی در طراحی بسته بندی آن ها بسیار مهم است . این نشان می دهد که شما چه کسی هستید و چه کاری در بازار انجام می دهید و نقش اساسی در موفقیت برند شما ایفا می کند.

لوگوی یک غذای خوب چیست؟

به زبان ساده ، یک طراحی لوگوی غذایی خوب به معنای انتقال آنچه که در مورد آن هستید به مشتریان است. باید نمایانگر ویژگی ها و مادیات صنایع غذایی باشد . لوگوی شما باید ماهیت، دسته بندی و نوع محصولاتی را که قصد دارید در بازار تولید کنید، بیان کند. چه محصول شما متعلق به ادویه جات ، لبنیات یا مواد غذایی باشد، لوگوی شما باید ذائقه مشتریان را جذب کند.

مهم تر از همه ، لوگوی شما باید قابل اعتماد به نظر برسد ، یعنی جایی که افراد به راحتی می توانند به هم متصل شوند و پیوند ایجاد کنند. همه چیز در مورد اعتمادی است که آن ها نسبت به برند احساس می کنند که باعث می شود محصول غذایی شما را خریداری کنند.

چگونه لوگوی غذایی شما بر برند شما و تصمیمات مصرف کننده تأثیر می گذارد؟

یک لوگوی غذایی که به خوبی طراحی شده باشد می تواند مزایای قابل توجهی برای برند ها داشته باشد . این می تواند علاقه مشتریان را جلب کند، بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارد، شناخت برند را آسان کند و آنها را به عنوان منحصر به فرد از رقبا متمایز کند. به طور کلی، یک لوگوی قابل توجه پیام برند را منتقل می کند و به عنوان نماینده بصری برند در وثیقه کلی بازاریابی عمل می کند.

یک لوگو مانند کاری است که برای برند شما انجام می شود . این پتانسیل را دارد که برند شما را بسازد یا شکست دهد . طراحی نامناسب لوگو نه تنها باعث ایجاد تصویر بد برای برند می شود ، بلکه منجر به نارضایتی و انحراف مشتری می شود . از سوی دیگر ، طراحی لوگوی جذاب می تواند به افزایش آگاهی از برند ، ایجاد شناخت و افزایش فروش کمک کند.

اکنون بیایید دلایل اصلی داشتن یک لوگوی برجسته برای کسب و کار مواد غذایی خود را مورد بحث قرار دهیم:

اولین تاثیر قوی می گذارد:
عنصر اصلی که مشتری در محصول شما به آن توجه می کند، لوگوی برند مواد غذایی است  بنابراین، شما نمی توانید ریسک آن را بپذیرید. این اولین برداشت برند است که آینده کسب و کار را تعیین می کند. مشتریان تنها 6-7 ثانیه از زمان ارزشمند خود را صرف می کنند تا به نتیجه برسند . بنابراین، زمان برای اثبات منحصر به فرد بودن شما و اینکه چرا باید شما را بر دیگران انتخاب کنند ، بسیار کم است. هرچه طراحی لوگوی شما قوی‌ تر باشد ، شانس بیشتری برای متقاعد کردن و ایجاد تطبیق آن ها با خود دارید . اعتبار و حرفه ای بودن برند شما را به تصویر می کشد که شما را به بازار می رساند.

کمک به جذب مشتری:
دلیل دوم اینکه برند شما باید طراحی لوگو داشته باشد، قدرت آن در جذب مشتری است. بسیار فراتر از آن چیزی است که ما می توانیم انتظار داشته باشیم . حتی تحقیقات نشان می دهد که مغزها می توانند 60000* سریعتر از حروف الفبا به تصاویر دسترسی پیدا کنند. پس برای بازاریابی بهتر چه چیز دیگری نیاز دارید؟ هنگامی که مشتریان جوهره کسب و کار شما را تجربه می کنند، همیشه ترجیح می دهند بارها و بارها برگردند . این روانشناسی است علاوه بر این ، طراحی لوگوی شما هر زمان که به محصولات شما نیاز داشته باشند، چهره برند شما را به آن ها یاد آوری می کند.

حافظه را بهبود می بخشد:
چگونه مردم وقتی شما را می بینند تشخیص می دهند و به یاد می آورند؟ حدود 80 درصد از مردم لوگوهایی را که زمانی از آن عبور کرده بودند ، می شناسند. بنابراین ، لوگوی برند غذایی شما، خاطره‌ انگیز بودن برند شما را در بازار افزایش می ‌دهد. در عصری مانند امروز، حتی نمی‌توانیم تصور کنیم که یک برند بدون لوگوی مناسب وارد بازار شود. همچنین به مشتریان کمک می کند تا خاطرات خوبی را که با نام تجاری شما ، غذاهایی که داشتند ، خدمات و غیره به یاد بیاورند و در نتیجه بیشتر به برند وابسته شوند.

پیامی را منتشر می کند:
هر برندی داستان ایده آلی از ظهور خود در بازار دارد. از آنجایی که لوگو کلید برداشت اولیه است، باید پیامی را که در پشت سرچشمه و ماهیت کسب و کار شما قرار دارد ، منتقل کند . علاوه بر این ، باید این پتانسیل را داشته باشد که نشان دهد شما چه کسی هستید ، چرا وارد بازار شده اید و چرا کسب و کار شما منحصر به فرد است. نکته قابل توجه این است که استفاده از گرافیک، تصاویر و نماد ها در لوگو نیز نقش مهمی در تعریف برند شما دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که بهترین کار انجام می شود تا لوگوی شما برای مشتریان جذاب باشد به گونه ای که جوهر برند غذایی شما را به نمایش بگذارد. طراحی لوگوی شما تنها کلید برقراری ارتباط با اهداف برند شماست، پس بهترین را اجرا کنید. یک لوگوی قدرتمند در طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو پوشاک و یا هر نوع لوگویی پیام برند شما را تقویت می کند و نمادی محکم برای زینت برند در تمام کانال های بازاریابی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اصول طراحی لوگو مونوگرام
نوشتهٔ بعدی
چرا برندهای سلامت و تناسب اندام به یک لوگوی عالی نیاز دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.