تاثیر رنگ سبز در تبلیغات

تاثیر رنگ سبز در طراحی لوگو و تبلیغات

رنگ سبز دارای جنبه های مثبت و منفی است. دقیقاً به همین دلیل است که برخی از بازاریابان بی وقفه در مورد استفاده از سبز در بازاریابی بحث می کنند. با این حال، هنگامی که از آن به درستی استفاده کنید، این رنگ تازه از طبیعت و رشد می تواند جان تازه ای به تلاش های برند سازی و بازاریابی شما بدهد.

تاثیر رنگ سبز در تبلیغات
تاثیر رنگ سبز در تبلیغات

 

رنگ ها به نوعی در بازاریابی نقش مهمی دارند. هنگامی که رنگ مناسب را انتخاب می کنید و به طور مداوم آن را در بازاریابی خود وارد می کنید، شناخت برند را تقریباً 80٪ بهبود می بخشد. این شامل:

رنگ اصلی در لوگوی شما

رنگی که عمدتاً در کمپین های بازاریابی شما ظاهر می شود

رنگی که در زیبایی شناسی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید

طرح های رنگی طراحی بسته بندی

با دانستن اینکه خیلی به رنگ هایی که در این مکان ها استفاده می کنید بستگی دارد، آیا باید سبز را در بازاریابی برند خود بگنجانید؟ پاسخ کوتاه، بله.

تعابیر بسیاری از “سبز”

روانشناسی رنگ به ما نشان می دهد که چگونه هر رنگ احساسات متفاوتی را در انسان ایجاد می کند. و طبق روانشناسی رنگ، بیشتر مردم سبز را به عنوان رنگ رشد و خوش شانسی می دانند.

یکی از جنبه های جالب رنگ سبز این است که ترکیبی از رنگ سرد (آبی) و رنگ گرم (زرد) است. بنابراین، سبز شما می تواند بسته به مقدار آبی یا زرد در ترکیب سفارشی شود . همه چیز به موقعیت سایه سبزی که در چرخ رنگ انتخاب می کنید بستگی دارد. سایه نزدیکتر به زرد گرمتر و “تازه” و “شاد” خواهد بود . و سایه های نزدیک به آبی تیره تر خواهند بود و تن سرد ممکن است آن ها را پیچیده تر نشان دهد. حالا بیایید در مورد برخی از رایج ترین تفاسیر رنگ سبز صحبت کنیم. درک این موضوع زمانی مفید خواهد بود که شما سعی می کنید از رنگ سبز در بازاریابی استفاده کنید تا پیام خاصی را برای برند خود منتقل کنید.

سبز رنگ طبیعت است. هیچ چیز بهتر از سایه روشن سبز شبیه به رنگ برگ های لطیف از رشد و سرزندگی صحبت نمی کند. کوه های سرسبز برای شما چه معنایی دارند؟ آرامش درسته؟ سبز می تواند آرامش را تداعی کند ، یک اثر آرام بخش. فلش های سبز به شدت نماد حرکت رو به جلو و بالا در هر مدل تجسم داده است. یک حس مثبت به آن متصل است.

سبز در فرهنگ های مختلف

جنبه فرهنگی عناصر بصری مختلف به ویژه زمانی که کسب و کار شما در حال گسترش به مکان های جدید است بسیار مهم است. بنابراین ، وقتی سبز یا هر رنگی را برای آن موضوع انتخاب می ‌کنید، باید بدانید که رنگ ‌های مختلف در فرهنگ ‌های مختلف معنای متفاوتی دارند.

بنابراین، مردم در سراسر جهان چگونه رنگ سبز را می بینند و با آن ارتباط برقرار می کنند؟

در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی ، برگ شبدر نماد خوش شانسی است و رنگ سبز نیز به همین ترتیب است. بنابراین، استفاده از برگ شبدری در بازاریابی شما با استقبال گرمی در این کشورها مواجه خواهد شد. جمعیت چندین منطقه آسیا سبز را رنگ باروری می دانند. در مصر باستان، این اعتقاد وجود داشت که خدای یونانی، توث، راهنمای روح مردگان است. و مردم بر این باور بودند که این ارواح در نهایت با حمایت توث به «تپه سبز زندگی ابدی و خرد ابدی» رسیدند. در نتیجه، سبز نشان دهنده خرد در چندین بخش از مصر و کشورهای دیگر است.

 در مورد تاثیر رنگ آبی در تبلیغات و طراحی لوگو بیشتر بدانید.

مزایای استفاده از رنگ سبز در بازاریابی

مارک هایی که هنوز رنگ اصلی ندارند ممکن است کار با سبز را آسان بدانند. حتی اگر رنگ اصلی دارید، اگر به رنگ های ثانویه برای برجسته کردن محتوای دیجیتال خود نیاز دارید، سبز رنگ قدرتمندی برای اضافه کردن به لیست شما خواهد بود.

اگر تعجب می‌ کنید که چرا سبز در کاربرد های روانشناسی رنگ‌ ها شایسته اشاره ویژه است، در اینجا چند مزیت وجود دارد که باید در مورد آن ها بدانید:

سبز یک رنگ خنثی از نظر جنسیت است و بیشتر مردم سبز را دوست دارند یا حداقل از آن متنفر نیستند. اگرچه کلیشه های مبتنی بر رنگ برای جنسیت های مختلف به طور فزاینده ای مورد انتقاد قرار می گیرند، برخی از رنگ ها به طور مداوم زنانه و برخی مردانه دیده می شوند. بنابراین، اگر می‌ خواهید بازاریابی شما در بین جنسیت ‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، رنگ سبز یک انتخاب عالی است. انسان به راحتی یک سایه سبز را از دیگری تشخیص می دهد. بنابراین، اگر باید با یک کمپین تک رنگ همراه باشید، یک پالت سبز انتخاب دوست ‌داشتنی خواهد بود.

سبز تنها پنجمین رنگ پرطرفدار در لوگوها است زیرا تنها 7 درصد از برندهای جهانی از آن استفاده می کنند. بنابراین، اگر قصد دارید از آن در لوگوی خود استفاده کنید، ممکن است برند های کمتری نسبت به رنگ‌ های دیگر مانند آبی و قرمز وجود داشته باشد. سبز رنگی جاودانه است. سایه های مختلف سبز را خواهید دید که هر سال در فهرست رنگ های پرطرفدار، چه در طراحی گرافیک و چه در طراحی داخلی، جایگاهی را به خود اختصاص می دهند. بنابراین، اگر برنامه‌ هایی برای استفاده از « سبز» در بازاریابی خود دارید، به آن برنامه ‌ها پاسخ مثبت دهید بدهید. و از رقبای خود برتر شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
مفهوم رنگ زرد در برندینگ و تبلیغات
نوشتهٔ بعدی
روانشناسی رنگ قرمز در بازاریابی و برند سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.