تاثیر و مفهوم رنگ آبی در تبلیغات

تاثیر و مفهوم رنگ آبی در تبلیغات

روانشناسی رنگ مطالعه چگونگی تأثیر رنگ بر احساسات و رفتار های ما است و تاثیر آن بر برندسازی. بسته به نوع تربیت، پیشینه فرهنگی و ترجیحات شخصی، رنگ ‌های خاصی می ‌توانند حس خاصی را در شما ایجاد کنند.

 روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی شامل انواع محرک های احساسی می شود:

بالونی که در جشن تعیین جنسیت وجود دارد که نشان دهنده کودک پسر در راه است.

آسمان بهاری نوید بخش دما های گرمتر در راه است.

اقیانوسی که آرزوی آن را دارید که روزی روی شن ها لگد بزنید و انگشتی را در آن فرو کنید.

به دلیل این ارتباطات عاطفی، ما رنگ آبی را در همه جای فضای بازاریابی می بینیم.

اما چرا رنگ آبی را انتخاب کنیم؟

آبی به خاطر اعتماد و قابل اعتماد بودنش معروف است. قابل اعتماد، مسئولیت پذیر و از نظر روانی آرامش بخش است. تنها به همین دلیل، یکی از محبوب ترین رنگ ها در سراسر جهان است. رنگ‌ های دسته ‌بندی سرد، مانند آبی، معمولاً احساسات حرفه‌ ای، اقتدار و اعتماد را برمی ‌انگیزد.

 در مورد تاثیر رنگ سبز در تبلیغات و طراحی لوگو بیشتر بدانید.

اما چگونه رنگ آبی را برای برند و تبلیغات خود انتخاب کنیم؟

 

ابتدا درک کنید که رنگ آبی برای مخاطبان شما چه معنایی دارد. به یاد داشته باشید که سایه انتخاب شده مهم است. تفاوت زیادی بین آبی و آبی شرکتی و آبی کودک وجود دارد، به این معنی که تفاوت زیادی بین احساساتی که هر یک از آن سایه‌ ها به مشتریان شما احساس می ‌کنند وجود دارد. استفاده استراتژیک از رنگ آبی در وب سایت شما به بازدید کنندگان کمک می کند که در مورد اطلاعات ارائه شده چه احساسی داشته باشند. پس ‌زمینه آبی تیره می ‌تواند به صفحه وزن بصری بدهد و صحنه ‌ای جدی برای هر محتوایی در صفحه ایجاد کند. از سوی دیگر، یک آبی روشن و چشمگیر در مقابل پس ‌زمینه‌ ای با رنگ روشن ‌تر، به شما کمک می ‌کند تا در مقابل بقیه محتوای صفحه متمایز شود.

چه زمانی نباید از رنگ آبی استفاده کرد؟

از آنجایی که رنگ آبی بسیار پسندیده است و اعتماد و ثبات را به بیننده القا می کند، استفاده نادرست از آن دشوار است، اما ممکن است. به عنوان مثال، هنگام استفاده از آن با رنگ متضاد همیشه به یاد داشته باشید که از آن به صورت استراتژیک استفاده کنید. استفاده از رنگ آبی و نارنجی در مقادیر مساوی و اشباع یکسان باعث ایجاد “نویز” بصری زیادی می شود که می تواند باعث پرت شدن حواس بیننده یا گیج شدن آن شود. به طور مشابه، اگر مصمم هستید که با استفاده از سایه های مختلف آبی، احساسی آرام ایجاد کنید، مطمئن شوید که کنتراست آنقدر زیاد است که همه چیز خوانا باقی بماند. به طور کلی، آبی دوست شماست. این امر به ویژه در مورد رنگ همه کاره آبی صادق است. با قدرت رنگ در بازاریابی خود، می توانید دقیقاً انتخاب کنید که چگونه حسی را در مخاطب ایجاد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
, , ,
نوشتهٔ پیشین
روانشناسی رنگ قرمز در بازاریابی و برند سازی
نوشتهٔ بعدی
لوگوی سفارشی برای کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.