اهمیت ثبت برند در دیجیتال مارکتینگ

برند

5 مزیت برتر ثبت علامت تجاری

در اینجا 5 دلیل و مزیت اصلی برای ثبت نام تجاری خود به عنوان علامت تجاری آورده شده است:

طراحی لوگو برای پوشینه پلاست، اهمیت ثبت برند در دیجیتال مارکتینگ
طراحی لوگو، اهمیت ثبت برند در دیجیتال مارکتینگ
  1. شما انحصاری استفاده را دریافت خواهید کرد:

با حفاظت از علامت تجاری، هیچ کس نمی تواند علامت تجاری ثبت شده شما را بدون اجازه شما کپی کند. این بدان معناست که شرکت شما مطمئن خواهد شد که تنها شرکتی است که به دلایل بازاریابی و ارتباط کلی برند را بررسی می کند.

این حمایت از برند به سطح ملی گسترش می یابد، بنابراین می توانید حتی از کسب و کار های محلی نیز جلوگیری کنید که از برندی که در حال ساخت آن هستید سود ببرند.

با داشتن حقوق یک علامت تجاری، شما حق درمان ترجیحی در اختلافات نام دامنه را خواهید داشت. از آنجایی که اهمیت حضور آنلاین روز به روز در حال افزایش است، این مزیت ثبت نام تجاری شما چیزی است که ممکن است در آینده به شما کمک کند.

  1. شرکت شما از ارزشمند ترین دارایی خود محافظت خواهد کرد:

برند شما اغلب با ارزش ترین دارایی شرکت شما است. این راهی است که مشتریان شما را از رقبایتان متمایز می کنند. همچنین، این دارایی است که به مخزن اعتماد مخاطبان شما تبدیل می شود و به عنوان نماد رشد و تثبیت کسب و کار شما عمل می کند.

بنابراین، مطمئن شوید که نام تجاری خود را به عنوان علامت تجاری ثبت کرده اید.

  1. شما قادر خواهید بود برای نقض علامت تجاری شکایت کنید:

اگر شخصی از علامت تجاری ثبت شده شما سوء استفاده کند، می توانید مستحق خسارت باشید. این امر باعث می‌شود دیگران از برند شما استفاده نکنند و رقبای شما را از کاوش در آن در کمپین‌ های بازاریابی خود باز می‌ دارد.

  1. شما همیشه مالک برند خواهید بود:

اگر شما مالک حقوق علامت تجاری ثبت شده نیستید، ممکن است شخص دیگری شما را از استفاده از آن منع کند.

از دست دادن یک نام تجاری می تواند چندین میلیون برای یک شرکت هزینه داشته باشد، زیرا دارایی های نامشهودی را که از جایگاه شما در بازار پشتیبانی می کند، از دست خواهید داد. این به معنای اعتماد مشتری شما است که می دانید بازگرداندن آن بسیار سخت است.

یکی از مزایای ثبت علامت تجاری این است که می توانید مطمئن باشید این مورد هرگز رخ نخواهد داد.

  1. می توانید از تغییر نام تجاری گران قیمت خودداری کنید:

بدون حمایت قانونی از ثبت برند، شرکت دیگری می تواند قبل از شما ثبت نام کند. اگر اینطور باشد، جریمه کردن شما برای استفاده از برند محافظت شده برای آن ها بسیار آسان است. در نهایت، شما مجبور خواهید شد که برند خود را تغییر دهید و بسیاری از آنچه را که استراتژی کسب و کار شما تاکنون فتح کرده است، از دست بدهید.

اغلب، تغییر نام تجاری می تواند مشتریان را گیج کند. این تنها زمانی بدتر می شود که مجبور باشید یک تصویر کاملاً جدید برای شرکت خود بسازید. و همانطور که می دانید، مشتریان سر در گم به معنای تبدیل فروش بسیار کمتر است.

بنابراین، نام تجاری خود را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کنید تا از تغییر نام تجاری پرهزینه و سردرگمی مشتری جلوگیری کنید.

جمع بندی

ثبت نام تجاری خود به عنوان علامت تجاری مانند داشتن بیمه تجهیزات اداری و شرکتی است. این گامی حیاتی است که اکنون می توانید برای جلوگیری از مشکلات و ضررهای بزرگ در آینده بردارید.

با هزینه ای اندک، خیالتان راحت است و حقوق انحصاری تمام ارزش برندی که می سازید، دریافت می کنید. همانطور که پیش رفتیم، بدون علامت تجاری، دعوای حقوقی ریسک شما و هزینه تغییر نام تجاری شما مطرح شد. مطالعات نشان می دهد که تغییر نام تجاری می تواند تا 5 درصد از گردش مالی یک کسب و کار هزینه داشته باشد.

با یک علامت تجاری، شما از انحصار استفاده، حمایت قانونی از برند خود و حتی ترجیح برای حل اختلافات در مورد نام دامنه برخوردار می شوید.

اگر می خواهید برند خود را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کنید، بهترین راه این است که تحقیقات خود را همین الان شروع کنید. اگر به کمک نیاز دارید، ابزارهای جستجوی دیجیتال می ‌توانند برای کشف اینکه آیا نام تجاری شما برای ثبت علامت تجاری در دسترس است یا خیر، بسیار مفید هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
از مهم ترین خصوصیات بهترین طراح لوگو چیست
نوشتهٔ بعدی
تاثیر و اهمیت انتخاب فونت در طراحی لوگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.