بررسی تاریخچه برند ویکتوریا سکرت

تاریخچه لوگو ویکتوریا سکرت

برند ویکتوریا سکرت یکی از برند های مطرح در جهان است. این شرکت در سال 1977 تاسیس و پس از آن بسیار گسترش یافت و تغییرات قابل توجهی پیدا کرد. بنابراین، این تغییرات موجب شد که تصویر و برند شرکت نیز تغییر کند. یکی از عناصر مهم برند سازی هر شرکتی لوگوی آن است و ویکتوریا سیکرت نیز تفاوتی با آن ندارد. این لوگو در طول تاریخچه خرده ‌فروشی لباس زیر به‌ روزرسانی ‌های زیادی را تجربه کرده است تا تغییرات درون شرکت را منعکس کند .در ادامه مروری بر این شرکت و تاریخچه و داستان پشت لوگوی ویکتوریا می اندازیم.

طراحی لوگو حرفه ای با هنربرتر برای شما که به فکر خلق یک برند خاص هستید.

لوگو برند ویکتوریا سکرت

مروری بر ویکتوریا سیکرت

ویکتوریا سیکرت توسط روی ریموند و همسرش گی ریموند تأسیس شد. بهانه ی تاسیس این برند، خجالت ریموند از خرید لباس زیر زنانه برای همسرش از مرکز خرید بود که موجب شد اولین فروشگاه لباس زیر آن ها در مرکز خرید استانفورد در پالو آلتو، کالیفرنیا ایجاد شود. آن ها با رقبای خود متفاوت بودند، زیرا لباس های زیر در آن زمان عمدتاً اقلام کاربردی بودند. این برند لباس های زیبایی را در فضایی عرضه کرد که مردان در خرید هدیه برای همسران خود احساس راحتی کنند. این زوج چهار فروشگاه دیگر را افتتاح کردند زیرا شرکت در اولین سال تجارت خود 500000 دلار درآمد کسب کرده بود. همچنین اقدامی که موجب راحتی خرید از این برند می شد این بود که کاتالوگی وجود داشت که مشتریان می ‌توانستند از طریق پست، لباس زیر را در خانه خود خریداری کنند.

ویکتوریا برای طیف وسیعی از زنان جذاب است. هنگامی که این برند به بازار زنان رفت، راه های زیادی باز شد که در اختیار آن ها بود. ویکتوریا سیکرت به فروشگاهی یکپارچه برای تمام نیازهای یک زن تبدیل شد. آن ها دیگر صرفاً یک فروشگاه لباس زیر نبودند، آن ها اکنون لباس های زیر روزمره، لباس خواب، زیبایی، ورزش، لباس، کفش و لباس شنا عرضه می کردند. چه به دنبال چیزی برای پوشیدن در رختخواب باشید و چه چیزی برای پوشیدن لباس در روزمره، ویکتوریا سیکرت همه چیز را دارد.

لوگوتایپ برند ویکتوریا سکرت

در سال 1982، ویکتوریا سالانه 6 میلیون دلار درآمد داشت و این شرکت به مبلغ 1 میلیون دلار به لس وکسنر، خالق فروشگاه های محدود فروخته شد. طی چهار سال پس از خرید این برند توسط وکسنر، بیش از 100 فروشگاه در سراسر ایالات متحده وجود داشت.

در اواخر دهه 1980، این شرکت تبدیل به یکی شرکت های تجارت‌ های پوستی در جهان تبدیل شد و فروش آن چهار برابر شد . دهه 1990 زمان مهمی برای این شرکت بود. آن‌ ها خط تولید خود را از لباس ‌های زیر زنانه به خط تولید عطر های خود گسترش دادند. در سال 1995، آن ها اولین نمایش مد ویکتوریا سیکرت خود را برگزار کردند. در اواخر دهه 1999، توانستند بازار لوازم آرایشی خود را نیز گسترش دهند و در حال حاضر، این شرکت بیش از 1000 فروشگاه دارد. اگر چه این ها عمدتاً در ایالات متحده و کانادا هستند، اما فروشگاه های زیادی در سایر نقاط جهان دارند. از سال 2019، این شرکت دیگر میزبان نمایش مد ویکتوریا سیکرت نیست.

 

 

اولین لوگو ویکتوریا سکرت

به گزارش لوگوس ورلد ، اولین نمونه از لوگوی ویکتوریا سیکرت در سال 1977 زمانی که این شرکت تاسیس شد، معرفی شد و در کاتالوگ اولین شرکت ظاهر شد . لوگوی اصلی دارای اسکریپت قدیمی بود. تا اواسط دهه 1980 تغییراتی در لوگو ایجاد نشد. اما آن ها هدفی داشتند و آن ساده ‌سازی لوگو و شفاف ‌تر کردن تایپ ‌فیس بود. در طول دهه 1980 طراحان ویکتوریا سیکرت حروف‌ های مختلفی را آزمایش کردند که برخی از آن ‌ها سریف و برخی دیگر غیرسریف بودند.

 

لوگو ویکتوریا سکرت ( مدل فعلی ) 

لوگوی مورد استفاده توسط این برند اکنون دو لوگو است. یکی لوگوی متنی است و دیگری دارای متن و نماد است. لوگوی متنی آن این گونه است که کلمات ” ویکتوریا سیکرت ” را با حروف بزرگ بیان می کند. در این لوگو همه ی حروف بزرگ هستند اما حروف اول کمی بزرگتر از حروف دیگر کلمه هستند.

اگرچه مفهوم اصلی لوگوی متنی از دهه 1990 یکسان باقی مانده است اما، حروف چاپی مورد استفاده چندین بار در طول سال ها تغییر کرده است. در طول دهه 2000، ویکتوریا سیکرت از یک نسخه سفارشی شده از فونت Trajan استفاده کرد که توسط Carol Twombly ایجاد شده بود. آن ها بعداً به یک تایپ فیس Bell تغییر یافته از Monotype تغییر نام دادند که در حال حاضر در لوگوی آن ها استفاده می شود.

لوگوی دیگر که لوگوی متن و نماد است دارای متن و فونت مشابه با لوگوی اصلی است و تنها تفاوت آن اضافه شدن نماد است . نماد آن یک طرح ساده است که از «V» و «S» با حروف بزرگ برای نشان دادن حروف اول نام برند استفاده می‌ کند . حروف کمی تکان خورده و به هم پیوسته اند. آن ها به رنگ سیاه و معمولاً در پس زمینه سفید نمایش داده می شوند. در برخی موارد، حروف و نماد در پس زمینه سیاه سفید هستند . نماد ویکتوریا سیکرت نیز به عنوان مونوگرام استفاده می شود .

 

لوگو نماد + تایپ ویکتوریا سکرت

 

انتخاب رنگ لوگو ویکتوریا سکرت

در طول تاریخ ویکتوریا سیکرت ، این برند تنها از سه رنگ در لوگوی خود استفاده کرده است . اکثر لوگو ها به سادگی نوشته سیاه و سفید بر روی پس زمینه سفید هستند. فقط استفاده از سیاه و سفید حس سادگی را به شما می دهد و در عین حال یک تصویر پررنگ ایجاد می کند. اما سومین رنگی که استفاده کرده اند صورتی است که بیشتر مردم آن را با این برند تداعی می کنند. صورتی نه تنها رنگی به لوگو اضافه می کند تا تصویری چشمگیر ایجاد کند، بلکه رنگی است که با زنانگی مرتبط است. معمولا رنگی که در پس زمینه لوگو استفاده می شود صورتی روشن است، اگر چه یک نمونه از این شرکت وجود دارد که از خطوط صورتی روشن و صورتی آب نباتی در تصاویر خود استفاده می‌ کند.

 

فروشگاه ویکتوریا سکرت

 

چه کسی لوگوی ویکتوریا سیکرت را طراحی کرد ؟

افراد مختلفی در طول سال ها در طراحی لوگوی این برند نظر داشته اند. این شرکت عمدتاً از کارکنان خود برای طراحی ها استفاده می کرد، اما برخی از آژانس های طراحی دیگر نیز در طراحی لوگوی این برند مشارکت داشتند. در طی یک مدتی، استودیو Mucca روی طراحی لوگوی آن کار کرد. این استودیو به ایجاد نماد VS که شرکت استفاده می کند کمک کرد و طیف وسیعی از نماد ها و تصاویر را برای استفاده شرکت ارائه کرد. آژانس طراحی دیگری که در لوگوی این برند دخیل بود ، شرکت مستقر در نیویورک استودیو 191 بود . مشارکت آن ها بر طراحی لوگو و تصاویر برای برند های زیرمجموعه ویکتوریا ، مانند Supermodel  Essentials ، Hosiery ، The Lacie  و VSX متمرکز بود .

4/5 - (4 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
عکاسی صنعتی از خط تولید کارخانه چه میزان بر فروش محصول موثر است؟
نوشتهٔ بعدی
بررسی تاریخچه برند جگوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.