بررسی تاریخچه برند جگوار

تاریخچه تاسیس برند جگوار

جگوار (Jaguar) امروزه در بازار خودرو حضور گسترده ای دارد و معمولا با عنوان قدرتمند ترین، مجلل ‌ترین و شناخته شده ترین برند های جهان یاد می شود. از زمان عرضه تقریباً 100 سال پیش در بریتانیا، این برند مورد توجه علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان قرار گرفته است. این شرکت که به‌ عنوان بخشی از BMC و فورد فعالیت می ‌کند، قبل از اینکه بخشی از گروه لندرور شود، در طول زمان تکامل یافته و خودرو های شگفت ‌انگیز تری ارائه کرده است.

این شرکت که در حال حاضر متعلق به تاتا موتورز است، تصویر خود را به عنوان یک تولید کننده قدرتمند خودرو های لوکس و اسپرت در طول دهه ها ایجاد کرده است. شرکت جگوار در واقع زندگی خود را به عنوان شرکت Swallow Sidecar  در سال 1922 آغاز کرد و کارگاه های جانبی موتور سیکلت را تولید کرد.

پس از مدتی، شروع به تولید بدنه برای خودرو های سواری تحت مالکیت برند SS Cars Limited کرد. در طول سال ها، این شرکت صاحبان مختلفی از جمله British Motor Holding داشته است و در حال حاضر متعلق به شرکت لندرور است. در فوریه 2021، لندرور و جگوار اعلام کردند که تمام خودرو های ساخته شده با برند جگوار تا سال 2025 کاملاً الکتریکی خواهند بود.

 

امروزه، نشان جگوار به عنوان “Leaper” شناخته می شود و دارای یک جگوار براق و پرش است. این نشان که فوراً روی کاپوت هر وسیله نقلیه ای قابل تشخیص است، تصویری زیبا و در عین حال شیک و ساده است و معمولا به رنگ نقره ای بر روی خودرو وجود دارد، اما در سایه های سیاه و سفید در موارد بازاریابی به اشتراک گذاشته می شود.

تاریخچه لوگوی جگوار

لوگوی ماشین جگوار یک گربه جگوار را با بدن دراز و دندان ‌های برهنه نشان می‌ دهد. در زیر تصویر، جگوار گاهی اوقات علامت کلمه خود را نیز درج می کند که با حروف بزرگ بلوک ، با فونت sans-serif نوشته شده است. نماد مربوطه به عنوان جگوار جهشی که امروز می شناسیم شروع نشد. اگر لوگوی قدیمی جگوار را تا آنجا که ممکن است دنبال کنیم، می ‌توانیم ببینیم که این تصویر در طول سال‌ ها چگونه تکامل یافته است.

 

در سال 1992، شرکت Swallow Sidecar مسئول ایجاد محصولات سایدکار برای موتور سیکلت در انگلستان بود. این تجارتی است که قرار است در نهایت به جگوار تبدیل شود. این شرکت لوگویی داشت که نام خود را در داخل یک دایره آبی با طرح کلی قرمز نشان می داد. دایره همچنین مجموعه ای از دو بال زرد طلایی داشت .

 

هنگامی که جگوار برای اولین بار به عنوان یک شرکت خودرو سازی در دهه 1930 ظهور کرد، به نظر می رسید که لوگوی اولیه این شرکت تا حدی از شرکت Swallow Sidecar الهام گرفته شده باشد. این لوگو یک شش ضلعی با بال های عقاب و دم و همچنین یک لوگو تایپ در وسط تصویر بود.

 

اولین تکرار از لوگوی جدید جگوار که اکثر مردم امروز می شناسند در سال 1945 معرفی شد. جگوار جهشی که برای امسال تولید شد بسیار شبیه به چیزی است که اکنون می شناسیم. کانتور حیوان سیاه بود و علامت کلمه جگوار با تمام حروف بزرگ زیر آن نوشته شده بود. یکی از تفاوت های مهم بین لوگوی جگوار امروزی و لوگوی ما در دهه 1940 این است که علامت کلمه سایه عمیق سبز تیره بود، رنگی که اغلب با ثروت همراه است.

این نسخه از لوگوی جهشی جگوار در طول سال‌ها کمی تغییر کرد، زیرا طراحان طرح‌ های ساده‌ تری را آزمایش کردند که دارای منحنی ‌های صاف ‌تر و زاویه ‌های کمتر بود . علامت کلمه نیز سیاه شد ، با حروف کمی نازکتر. دوره زمانی کوتاهی در تاریخ لوگوی جگوار وجود داشت که در آن بیشتر رنگ‌ ها تغییر کردند و تیم در نظر گرفت از شکل سر جگوار در دایره قرمز استفاده کند.

 

در سال 2001، طراحی مجدد لوگوی جگوار، هویت بصری مارک را به رنگ سیاه روی سفید ساده کرد. عناصر مختلف نشان اصلاح و مدرن شد و گربه جهشی ظاهری حرفه ای تر و تمیز تر پیدا کرد. لوگوی فعلی جگوار در حال حاضر شکلی سه بعدی از حیوان جگوار است که به رنگ خاکستری نقره‌ای جهش می‌ کند. علامت کلمه پررنگ و مطمئن در زیر حیوان کمی گسترده تر از نوع اصلی است. به طور کلی ، نشان نقره ای جامع به زیبایی براق و روان به نظر می رسد.

سبک طراحی لوگو

لوگو جگوار به سبک لوگوی ترکیبی یعنی تلفیقی ازلوگو تصویری و لوگوتایپ طراحی شده است که این روش به عنوان رایج‌ترین شیوه طراحی لوگو شناخته می‌شود.

چرا جگوار لوگوی خود را تغییر داد ؟

طراحی مجدد لوگوی جگوار که در سال 2012 برگزار شد، تنها به دلایل زیبایی شناسی نبود. قبل از آن، این برند از یک مجسمه بزرگ از یک گربه وحشی در حال جهش روی کاپوت خودرو ها استفاده می کرد، اما ادعا می شد که این شکل برای عابران پیاده ایمن نیست، از این رو شرکت تصمیم گرفت آن را برداشته و با یک نسخه صاف تر جایگزین کند .

 

 

لوگو جگوار چه چیزی را نشان می دهد ؟

معمولاً تولید کنندگان خودرو از حیوانات در ساخت لوگوی خود استفاده می کنند. بیشتر اوقات، این حیوانات برای سرعت انتخاب می شوند، مانند اسب موستانگ، یا برای ارتباط آنها با ایده های آزادی، مانند بال های یک پرنده.

لوگوی شیک و فوراً قابل تشخیص جگوار یک گربه وحشی جگوار در حال جهش را به تصویر می کشد که با فلز نقره ای سه بعدی اجرا شده است. گربه به سمت چپ در حال حرکت است ، بالای علامت کلمه بزرگ شده، در همان پالت و بافت متالیزه قرار گرفته است. نماد جگوار نشان دهنده قدرت، سرعت و لطف است. به گفته این برند، حیوان نشان دهنده عملکرد، جاه طلبی و قدرت است. جگوار جهشی روی صورت خود خرخر دارد که برای نشان دادن سرزندگی این موجود طراحی شده است. تصمیم برای جهش حیوان به جلو ظاهراً برای یاد آوری حرکت سریع و عملکرد وسیله نقلیه جگوار است که با دقت یک جگوار عمل می کند.

رنگ های لوگو جگوار

جگوار بر پایه نقره ای گرادیان، با سطح مات است که بسیار ساده و ظریف به نظر می رسد و شیک خاصی به نشان متالیک اضافه می کند و آن را در لیست رقبا برجسته می کند . علامت کلمه همراه با نماد جگوار نیز اغلب به رنگ نقره ای ظاهر می شود. مواردی وجود دارد که ممکن است لوگوی جگوار به صورت سیاه و سفید چاپ شود، اما در بیشتر موارد، تصویر نقره ای و متالیک رایج ترین است.

فونت لوگو جگوار

حروف مورد استفاده برای این لوگو منحصر به این شرکت است، اما بسیاری از کارشناسان می گویند که کتیبه بزرگ و زیبا از لوگوی اصلی جگوار با حروف سفارشی شیک sans-serif تنظیم شده است که بسیار مطمئن و پیچیده به نظر می رسد و میراث غنی شرکت و رویکرد اساسی آن را در طراحی و تولید خودرو ها نشان می دهد . نزدیک ‌ترین فونت‌ هایی که در طراحی این لوگو استفاده می ‌شود، احتمالاً Ordin Ordin و Sofachrome Book هستند ، اما با خطوط A تغییر یافته ‌اند.

 

 

جمع بندی :

جگوار کارز (به انگلیسی: Jaguar Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که دفتر مرکزی آن در شهر وایتلی، کاونتری، در کشور انگلستان قرار دارد. این شرکت هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی جگوار لندرور به‌شمار می‌آید، که خود از شرکت‌های تابعه شرکت هندی تاتا موتورز می‌باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی تاریخچه برند ویکتوریا سکرت
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو برای طلاسازی و جواهرات باید چگونه باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.