بررسی تاریخچه برند ردبول

تاریخچه لوگو برند ردبول

آیا تا به حال تصور کرده اید که بعد از نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا، بال داشته باشید؟ خب صاحبان برند ردبول (Red Bull) اینطور فکر می کنند! به همین دلیل آن ها شعاری را انتخاب کردند که می گوید: “ردبول به شما بال می دهد” ردبول ریشه خود را از یک نوشیدنی انرژی ‌زای مشهور در تایلند به نام کریتینگ دانگ (Krating Daeng) می ‌گیرد. جالب اینجاست که نام Krating Daeng  به انگلیسی Red Bull ترجمه می شود. این نوشیدنی تایلندی در میان طبقه کارگر به ویژه رانندگان کامیون، مشهور بود. محتویات این نوشیدنی جذاب شامل تورین، کافئین و شکر است. این مخلوط استرس روانی را کاهش می دهد، استقامت را بهبود می بخشد، هوشیاری را افزایش می دهد و بدن را جوان می کند. با این اثرات، ردبول چیزی فراتر از یک نوشیدنی عادی است. بنابراین، جای تعجب نیست که این نوشیدنی مورد علاقه ورزشکاران، رانندگان، سیاستمداران، موسیقی دانان و سایر افراد دارای سبک زندگی فعال باشد.

طراحی ست اداری در ساینا دیزاین

ردبول اهل کجاست ؟

در سال 1984، نوشیدنی انرژی زا Red Bull در اتریش، توسط  دیتر ماتسیش (Dietrich Mateschitz) با کمک  (Chaleo Yoovidhya) ، که مالک گروه دارویی TC Pharmaceuticals بود، ایجاد شد. آن ها این نوشیدنی انرژی زای دارای کافئین و تورین را ایجاد کردند و در سراسر جهان به فروش رساندند. جالب است بدانید که یک نسخه تایلندی، کراتینگ دائنگ ، متعلق به Chaleo Yoovidhya  معروف بود و هنگامی که درحال گذراندن سفر در تایلند بود، دیتر ماتسیش این نوشیدنی انرژی‌ زا را کشف کرد. او فکر می کرد که واردات این نوع نوشیدنی و اصلاح برخی مواد برای ذائقه ی اروپایی ها جالب خواهد بود. در 1 آوریل 1987 نوشیدنی انرژی زا ردبول عرضه شد و از آن پس توسط بسیاری از مردم در کشور های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

منشا لوگوی ردبول

در حالی که دیتر ماتسیش مفهوم نوشیدنی انرژی ‌زای کافئین ‌دار را از تایلند به اروپا وارد کرد، لوگو و نام آن را نیز وارد کرد. لوگوی نوشیدنی تایلندی کریتینگ دائنگ همان آرم و نام ردبول است.

 

آیا ردبول یک برند هندی است؟

خیر، ردبول یک برند اروپایی است که در اتریش تاسیس شد و امروزه با حضور خود در سراسر جهان و همچنین در هند به یک برند بین المللی تبدیل شده است. با این حال، دفتر مرکزی این شرکت هنوز در اتریش است.

معنی لوگوی ردبول

با یک نگاه می توان معنای لوگو را به خوبی درک کرد. در ابتدا این نوشیدنی برای مبارزان موی تای مورد استفاده قرار می گرفت. به همین دلیل لوگویی که بر روی آن وجود دارد نشان دهنده دو گاو قرمز آماده مبارزه هستند.

لوگو تایپ + نشان تصویری ردبول

اما استفاده این گاو ها در لوگو نشان دهنده چیست؟

گاو نر نماد قدرت، سرعت و ریسک پذیری است. گاو قرمز نماد استقامت است و خورشید زرد درخشانی از پشت سر آن ها طلوع می کند. گاو های نر قوی، قدرتمند، به ندرت مستعد چرت زدن در ظهر هستند. پس چه حیوانی بهتر است که یک نوشیدنی را نشان دهد که تماماً انرژی دارد؟  آقای دیتر بهترین قضاوت خود را در انتقال تمام بخش ‌های هویت فرهنگی منحصر به ‌فرد با دقت در لوگوی Red Bull به کار برد.

 

طراحی قوطی های ردبول

وقتی لوگوی ردبول به قوطی آن ها اضافه شد، یک تضاد کاملی شکل گرفت. اما در واقع هدف همین بود. دیتر ماتسیش حتی بیشتر از انرژی حاصل از این قوطی، ظاهری پر زرق و برق می خواست. بنابراین، آبی و نقره ای بهترین انتخاب به نظر می رسید. آژانس کاستنر به دیتر ماتسیش کمک کرد تا تصویر برند ردبول را توسعه دهد.

 

فونت لوگو ردبول

این لوگو فقط با کتیبه “ردبول” نوشته شده که با فونت انگلیسی پر رنگ همراه بود. این نامی بود که این نوشیدنی در آن زمان در تایلند داشت. آن ها می گویند که Red Bull یک فونت تجاری منحصر به فرد است. اما به نظر می رسد که آن به سادگی بر اساس فونت Futura است ، زیرا تنها چند حروف به طور ناچیز تغییر یافته است.

نوشیدنی انرژی زا ردبول

تکامل لوگوی ردبول

اگر چه اکثر لوگو ها تکامل می یابند، اما لوگوی ردبول هنوز در این مسیر قدم نگذاشته است زیرا به اندازه کافی سودآور باقی مانده است. یک طرح کامل در برابر تغییرات عمده مقاوم است. شاید همه این ها به لطف ماتشیتس باشد که هنوز مالک شرکت است و اجازه نمی دهد کسی در شانس او ​​دخالت کند. این بهترین فرد است زیرا ردبول هنوز عجیب و مرسوم به نظر می رسد.

چیز هایی که احتمالا درباره ردبول نمی دانستید:

– قوطی های ردبول 100% قابل بازیافت هستند. علاوه بر این، تولید در یک مکان واحد انجام می شود که باعث صرفه جویی در اتلاف تقریباً 80 درصد از منابع تجدید پذیر می شود.

– اولین نسخه ردبول، بسیار شیرین تر از نسخه اروپایی بود.

– ماتسیش در تلاش برای هدف قرار دادن نسل جوان و ایجاد فرقه ای از پیروان، برخی از دانشجویان دانشگاه را مأمور برگزاری مهمانی در مکان های نامتعارف کرد. او همچنین به آن ها ردبول اضافی می داد تا در مسیر بازگشت به مدرسه روی ماشین هایشان ببندند.

– اولین رویداد ورزشی که توسط ردبول برگزار شد، Dolomitenmann  بود که به عنوان “سخت‌ ترین مسابقه رله تیمی جهان” شناخته می‌ شود. این بازی شامل دویدن، کایاک سواری در آب های سفید، دوچرخه سواری در کوهستان و پاراگلایدر است.

– با وجود چندین ادعای سلامتی، یک ردبول حاوی همان مقدار کافئین یک فنجان قهوه معمولی است، یعنی 80 میلی گرم.

– Red Bull  تا سال 1997 در ایالات متحده معرفی نشده بود و برای اولین بار در کالیفرنیا معرفی شد.

کدام شرکت لوگوی ردبول را دارد؟

لوگوی نمادین ردبول از نشان کریتینگ دانگ، یک برند تایلندی نوشیدنی های انرژی زا گرفته شد که به نوعی الهام بخش این برند اتریشی شد. بنابراین امروزه دو شرکت از نشان‌ های تقریباً یکسانی با دو ردبول و یک خورشید زرد استفاده می‌ کنند.

چرا لوگوی ردبول هنوز تغییر نکرده است؟

  1.  لوگو منحصر به فرد است:

آرم Red Bull یک علامت تجاری منحصر به فرد در صنعت نوشیدنی است. وجود گاو های نر خشن، دیسک خورشیدی و تایپوگرافی سفارشی، این لوگو را بالاتر از رقبا قرار می‌ دهد. همچنین، این عناصر گرافیکی متمایز باعث می شود که لوگو بسیار قابل تشخیص باشد.

  1.  لوگو قابل خواندن است:

از فاصله دور و در سطوح مختلف، آرم Red Bull منسجم است. با در نظر گرفتن این، مصرف کنندگان می توانند به راحتی نماد را بخوانند، شناسایی کنند و درک کنند.

  1.  لوگو به یاد ماندنی است:

چسباندن لوگو هایی که چشمگیر هستند در ذهن مردم بسیار آسان است. علامت تجاری گاو به یاد ماندنی است. دارای ویژگی های گرافیکی جذابی است که آن را فراموش نشدنی می کند. مصرف کنندگان، چه بالقوه و چه بالفعل، می توانند لوگوی برجسته ردبول را با اشتیاق به یاد آورند.

  1.  لوگو کلاسیک است:

به عنوان مثال، لوگوی ردبول به مصرف کنندگان خود هر فرصتی برای شناسایی و یاد آوری دیپلمات بصری خود می دهد. برای رسیدن به این هدف، طراح تنها از سه عنصر طراحی برای برانگیختن اثربخش جذابیت برند استفاده کرد.

  1.  لوگو مقیاس پذیر است:

کانال های بازاریابی مدرن از لوگو ها با یک طرح ساده پشتیبانی می کنند. بنابراین، با عناصر گرافیکی کمتر، لوگوی Red Bull سازگار است. این به این معنی است که یک فرم مینیمالیستی دارد که آن را در چندین رسانه تبلیغاتی انعطاف پذیر می کند. به طور خلاصه، بدون توجه به کانال، لوگوی ردبول می تواند جریان داشته باشد.

لوگو تصویری ردبول

جمع بندی

ما در این مطلب لوگو ردبول و تاریخچه تاسیس این برند محبوب و پرطرفدار را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و شما را با سبک طراحی و عناصر لوگو Red Bull نیز آشنا کردیم. همانطور که خواندید، شرکت ردبول برند اتریشی تولیدکننده نوشیدنی انرژی زا است که در سال 1987 تاسیس و لوگوی آن نیز در همان سال طراحی شد. لوگوی ردبول تا به امروز تغییری در طرح اصلی خود نداده است و به عنوان یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین لوگوهای دنیا شناخته می‌شود.

منبع: https://www.hatchwise.com/resources/the-red-bull-logo-and-the-history-of-the-company

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
طراحی لوگو برای طلاسازی و جواهرات باید چگونه باشد؟
نوشتهٔ بعدی
طراحی کاتالوگ دیجیتال چه تفاوتی با کاتالوگ های چاپ شده دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.