بررسی تاریخچه لوگو آمازون

آمازون ( Amazon ) شرکت آمریکایی بزرگی است که توسط جف بزوس در سال 1994 با نام Cadabra تاسیس شد. عمده تخصص این شرکت در تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی و خدمات آنلاین می باشد. همچنین در خصوص فناوری های مختلف رایانه ای نسل جدید نیز تخصص دارد.

جف بزوس موسس آمازونآمازون چیست ؟

Amazon.com  محبوب ترین بازار آنلاین با عناصر یک فروشگاه آنلاین است. شما می توانید هم محصولات خود این برند و هم محصولات خرده فروشان کوچک و بزرگ را در انواع دسته بندی خریداری کنید. این تجارت در درجه اول به دلیل مجموعه ای غنی و خدمات بی عیب و نقص خود شناخته شده است.

درباره لوگو برند دیور بیشتر بدانید

تاریخچه لوگو آمازون

این شرکت ابتدا با نام ” کادابرا ” تاسیس شد و در همان سال به ” آمازون ” تغییر نام داد. لوگوی اولیه این شرکت که به نام پلتفرم تجارت الکترونیک در جهان معروف است، در سال 1995 طراحی شد. در طول تاریخ این شرکت، طراحی‌ های مجدد زیادی صورت نگرفت و پالت رنگ آن در سال 1998 تنظیم شد، اگر چه دو نسخه اول سیاه و سفید ساخته شدند اما لوگوی این برند همیشه مینیمالیستی بوده است، زیرا جف بزوس نمی‌ خواست بودجه طراحی برندینگ بالا باشد، اما این کار هرگز در شناخته شدن این شرکت تاثیری نداشت و امروزه در تمامی نقاط زمین قابل شناسایی است.

 

لوگوی اصلی آمازون که بسیار شیک و نمادین بود ابتدا توسط Turner Duckworth در سال 1995 ساخته شد. حرف پر رنگ مشکی «A» عنصر اصلی لوگو با خط سفید عمودی صاف بود که خطوط رودخانه آمازون را بازگو می کرد. علامت کلمه “amazon.com” با حروف کوچک در زیر المان تصویری قرار داده شد و با حروف ساده  sans-serif به رنگ مشکی اجرا شد.  پس از آن در سال 1997 این تصویر دوباره طراحی شد و تغییری که پیدا کرد این بود که خطوط افقی سفید از رودخانه آمازون بیرون آمد.

تاریخچه لوگو آمازونهنگامی که این خطوط اضافه شد، این لوگو علاوه بر رودخانه به درخت نیز شباهت پیدا کرد، به علاوه چیزی مشترک با الگوی گورخر داشت که آن را واقعاً قابل توجه می کرد. رنگ های این لوگو هنوز تک رنگ بود و تنها لوگوتایپ، کمی تغییر کرد و حروف برجسته شد، در حالی که المان تصویری دوباره ترسیم شد و کوچکتر و ظریف تر شد. هویت بصری این شرکت در سال 1998 بسیار تغییر پیدا کرد به طوری که سه لوگوی مختلف در این سال ساخته شد. اولین مورد یک علامت کلمه ساده “amazon.com” با حروف کوچک، با برچسب ” بزرگترین کتابفروشی زمین ” بود که با حروف بزرگ و با حروف ساده و سختگیرانه sans-serif نوشته شده بود. این یک لوگوی سیاه و سفید بود که خیلی زود با یک مفهوم کاملاً جدید جایگزین شد.

 

نسخه بعدی با استفاده از پالت رنگ جدید – مشکی و زرد طراحی شده است. حروف لوگو تایپ اکنون بزرگ شده و حرف “O” به رنگ زرد بزرگ شده است. برچسب از این نسخه حذف شد. اما این نشان تنها برای مدتی در شرکت باقی ماند و در پایان سال نشان جدیدی ظاهر شد که در واقع پایه و اساس نمادی است که امروزه توسط این شرکت استفاده می شود و ما آن را می شناسیم.

 

در پایان سال 1998، لوگوی معروف “سوئیش” طراحی شد. مثل همه نسخه های قبلی ساده بود اما با روحیه و روحیه جوان و شاداب. حروف کوچک لوگو تایپ به رنگ مشکی با یک خط زرد روشن در زیر آن تکمیل شد. این خط کمی به سمت بالا قوسی بود و ارتباطی با پل ایجاد می کرد و گذشته و آینده را به هم متصل می کرد. لوگو تایپ با حروف Officina Sans اجرا شد و قسمت “Amazon” در خطوط پررنگ تر از “.com” بود و در آخر لوگویی که امروزه همه می شناسیم در سال 2000 طراحی شد و تبدیل به نمادی از پیشرفت تکنولوژی و نسل جدید تبدیل شد. بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک این طرح را انتخاب کرد که نشان دهنده رویکرد مثبت و مترقی آن است. این لوگو از علامت کلمه “Amazon” با حروف کوچک تشکیل شده است. زیر حروف یک فلش زرد صاف و پررنگ وجود دارد که از حرف “A” به “Z” می آید و لبخندی را تشکیل می دهد. اولین نسخه‌ های این نشان شامل بخش «.com» بود، اما پس از اینکه برند شروع به گسترش فعالیت‌های آفلاین خود کرد، حذف شد.

 

معنی لوگو آمازون

این نماد فلش لبخند که توسط Turner Duckworth ساخته شد، حس اطمینان و شادی را بر میگرداند و پالت رنگی مشکی و نارنجی که در این لوگو استفاده شده است  بسیار بازیگوش و دوستانه است. لوگوی این تجارت ترکیب بهترین ویژگی های شرکت نظیر حرفه ای بودن ، وفاداری و ارزش کیفیت بالا در هر کاری را نشان می دهد.

 

لوگو آمازون

آمازون چه نوع لوگویی است ؟

این لوگو در دسته علائم ترکیبی قرار دارد به این دلیل که از لوگوتایپ و یک عنصر گرافیکی تشکیل شده است. اکثر کارشناسان فکر می کنند که نوع ترکیبی لوگو موثرتر ازهر لوگوی دیگری عمل می کند و لوگوی آمازون نیز این نظر را تایید می کند. لوگوی آمازون به طور واضحی برای خودش صحبت می کند، زیرا بسیار قابل تشخیص و آشکار است. لوگوی این تجارت که شامل آدرس وب سایت است مستقیماً از خریداران دعوت می کند تا همین الان از وب سایت بازدید کرده و محصولات را انتخاب کنند.

نماد اصلی شرکت که یک لبخند جسورانه دوستانه است به طرز درخشانی حال و هوای بازار و هدف اصلی آن را به تصویر می کشد : خوشحال کردن مشتریان، ارائه گسترده ترین انتخاب کالاها در دسته های مختلف به آن ها و در دسترس بودن بخشی از مفهوم لوگو به محدودیت رنگ بین نماد فلش شکلک نارنجی و لوگوی مشکی باز می گردد. مانند تقسیم جنبه حرفه ای کسب و کار از جنبه سرگرم کننده و مصرف کننده آن. عنصر گرافیکی نارنجی فقط یک لبخند نیست ، بلکه یک فلش است و چندین معانی را در بر میگیرد مانند : تصویر تحویل کالا به مشتریان و نمایش گرافیکی از رویکرد مترقی شرکت به تجارت و اهداف آن ها.

 

فونت لوگو آمازون

لوگو تایپ آمازون،  با حروف برجسته و سنتی Sans-serif، خطوط ضخیم صاف، دم‌ های کمی خمیده هر دو “A” و برش‌های مستقیم اجرا شده است. فونت مورد استفاده در لوگو آمازون Officina Sans Bold است که بسیار نزدیک به فونت هایی مانند Dynamic Grotesk Bold  و Capital Gothic Bold می باشد. حروف جسور و در عین حال بسیار ظریف لوگوی جدید آمازون به طور خاص برای این شرکت طراحی شده است، اما بر اساس یک فونت درجه یک است که بسیار شبیه، به عنوان مثال، PF Das Grotesk Pro Bold یا Grotesco Bold است. ویژگی های اصلی آن ظاهر بسیار دقیق و مرتب، دم های بازیگوش و خمیده و خطوط قوسی صاف است. به یاد ماندنی ترین قسمت حروف، حرف “Z” است که نوار افقی پایین آن به سمت مرکز قوس است، مانند “در آغوش گرفتن” نوک پیکان، که از نشان نارنجی آمازون می آید. همچنین ظاهر بسیار متعادلی بین لوگو تایپ و قسمت گرافیکی ایجاد کرده و با دو عنصر قوس دار هماهنگ به نظر می رسد.

 

بسته بندی آمازون + لوگو آمازون روی جعبه

 

تاثیر لوگوی آمازون بر بازار

طراحی لوگو حرفه ای برند آمازون به عنوان یک نماد قوی به خاطر مفاهیمی که نمایان می‌کند، تاثیر بزرگی در بازار دارد. مشتریان با دیدن این لوگو، به یاد دارند که آن‌ها در یک محیط خرید آسان، متنوع و جهانی هستند.

تصویر پنهان در لوگوی آمازون چیست ؟

شاید متوجه این شده باشید که فلش زیر علامت کلمه مانند یک لبخند دوستانه است این تجارت با گنجاندن این نشان در لوگوی خود احساس دوستانه و نشاط را منتقل می کند و نکته دیگری که در این لوگو پنهان است ، فلش متصل است، زیرا دو حرف در نام برند ، “A” و “Z” را به هم مرتبط می کند ، که نشان می دهد فروشگاه همه چیز دارد ، “از A تا Z”.

 

 

4/5 - (8 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
نرم افزار ساخت لوگو موشن برای کامپیوتر
نوشتهٔ بعدی
بررسی لوگو نایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.