بررسی تاریخچه لوگو فندی

فندی (Fendi)، یک برند در دنیای مد در سال 1925 توسط ادل و ادواردو فندی تاسیس شد. محصولات این برند بسیار شیک، دارای تنوع، هماهنگی و بی عیب و نقص است. اکنون، این برند فرانسوی که متعلق به اتحاد Louis Vuitton Moët Hennessy SA  است، در تولید کالا های لوکس، مجموعه های لباس، کفش و لوازمی مانند: عینک آفتابی، کیف پول، کیف، و محصولات خز دار فعالیت دارد.

 

طراحی لوگو با گروه طراحان رسانه هنر برتر

لوگو فندیتاریخچه لوگو فندی

نام این خانه مد از نام سازندگانش همسران آدل فندی و ادواردو فندی گرفته شده است. ادل اولین فروشگاه خود را در سال 1918 افتتاح کرد، اما تاریخ تأسیس رسمی شرکت سال 1925 بود، زمانی که این کارآفرین جوان با ادواردو ازدواج کرد. در سال های بعد فرزندانشان به این تجارت ملحق شدند و پنج دختر، که پس از جنگ جهانی دوم این کسب و کار خانوادگی را نجات دادند، این برند را به وضعیت یک تولید کننده معتبر رساندند. کارل لاگرفلد، ابتدا برای مدرن کردن یک خط خز استخدام شد، اما در سال 1962 این طراح آلمانی قراردادی مادام العمر امضا کرد و به عنوان مدیر خلاقیت منصوب شد تا پایه و اساس برند جدید را ایجاد کند.  اگر کارل لاگرفلد نبود آن ها شکست می خوردند. او سبک مجموعه ها را کاملاً تغییر داد و لباس های خشن و سنگین را به لباس های پیچیده تبدیل کرد. لاگرفلد، دوبل اف معروف را طراحی کرد و معتقد بود که این نشان هسته اصلی هر برند شناخته شده جهانی است. این نماد مونوگرام زمانی بیشتر محصولات فندی را زینت می داد. روی بند، بند، دستبند، آستر داخلی کیف ها بود. روی پارچه ژاکارد به رنگ مشکی و توتونی استفاده شد. نشان نامه در دهه 1980 محبوبیت خاصی پیدا کرد اما با گذشت زمان در پس زمینه محو شد و سپس به طور کامل با آرمی با نوشته”FENDI” جایگزین شد. دابل اف در سال 2018 تغییر دیگری پیدا کرد. علامت نمادین روح اصلی را حفظ کرد اما شکلی تغییر یافته به خود گرفت و به وضعیت نماد ثانویه تنزل یافت.

 

تاریخچه لوگو فندی

لوگو فندی 1925-1965

این نشان که از دو حرف “F” تشکیل شده بود، تنها پس از ورود کارل لاگرفلد ظاهر شد. پیش از آن، لوگوی شرکت، سنجابی بود که در حالی که روی شاخه درخت نشسته بود، یک مهره را می جوید. تصویر داخل یک مربع زرد روشن بود و فضای آزاد زیر آن با نام و سال تاسیس شرکت اشغال شده بود. حروف “FENDI 1925” سبز آبی بود. این تصویر سنجاب اتفاقی انتخاب نشده بود.ادواردو همسرش را با این حیوان مقایسه کرد زیرا او دائماً کار می کرد. بنابراین لوگوی اولیه این برند برای خانواده فندی بسیار نمادین بود.

لوگو فندی 1965-2000

در اوایل دهه 1960 کارل لاگرفلد نشان نمادین دوگانه FF را ایجاد کرد که به نام زوکا معکوس شناخته می شود. با گذشت زمان، طراح پاریسی در مصاحبه ای بیان کرد که الهام گرفتن او تنها سه ثانیه طول کشیده و ریشه آن در ملاقات با خواهران فندی بود که کارل لاگرفلد را مدیر هنری این برند کردند. این طراح حتی تصور نمی کرد که نتیجه خلاقیت برق آسای او چقدر مشهور شود. علاوه بر این، در سال 1965، شرکت شروع به استفاده از یک علامت کلمه مینیمالیستی حاوی کلمه واحد “FENDI” به جای لوگوی سنجاب کرد. حروف کوتاه متشکل از حروف بزرگ sans serif پر رنگ بود در حالی که تمام خطوط از ضخامت یکسانی برخوردار بودند. نماد Double F  در بالا قرار گرفت.

لوگو فندی 2000-2013

Zucca  معکوس به طور باورنکردنی محبوب شد و در اواسط دهه 1980 به اوج خود رسید. اما در اوایل دهه 1990، مردم از پوشیدن لباس های دارای نشان دست کشیدند زیرا این  کار را بد سلیقه بون خطاب می کردند.  بنابراین، خانه مد، تک نگاری نمادین حروف “FF” را کنار گذاشته و فقط حروف شیک را حفظ کرده است و شکل و نسبت نشانه ها تغییر نکرده است.

لوگو فندی از 2013 – امروز

در سال 2013، طراحان برای اولین بار متن روی لوگو را تغییر داده و به روز کردند. لبه های حروف را گرد کردند تا گوشه نداشته باشد و کلمه “ROMA” که با همان فونت نوشته شده است که در پایین ظاهر شد. این کلمه نشان دهنده شهری است که شرکت در آن تاسیس شده است. این نسخه از لوگو بسیار شبیه به اولین آرم در سال 1925 است. توسعه دهندگان سعی کردند تا شباهت هایی بین آن ها ترسیم کنند. در گذشته‌ های دور، فندی یک لوگوی تک ‌رنگی از دو F داشت. یک حرف (سمت چپ) مستقیم و دیگری (سمت راست) در حالت وارونه قرار داشت به طوری که با هم یک شکل مستطیل را تشکیل می دادند. این نماد نشان دهنده هسته مفهوم کارل لاگرفلد است که می تواند در کلمات “Fun Furs” خلاصه شود. اما طبق یک تحلیل دیگر، دو “F” از بنیانگذاران شرکت گرفته شد: آدل فندی و ادواردو فندی. این شرکت از علامت نمادین خود استفاده کرد و در تمام اجناس خود آن را به کار برد. همه چیز را با آن تزئین کرد، از لباس گرفته تا لوازم جانبی مانند کیف و عینک و…

فروشگاه فندی

فونت و رنگ لوگو فندی

نام شرکت همیشه با حروف بزرگ و با حروف درشت sans serif نوشته شده است. پیش از این، فندی از Helvetica Bold استفاده می کرد. اما بعد ها این لوگو را با Linotype Foundry در سال 1983 منتشر کرد. تایپوگرافانی که آن را توسعه دادند به مفهوم سادگی، خلوص و مینیمالیسم پایبند بودند که کاملاً مکمل زیبایی شناسی فندی بود. در سال 2013، طراحان یک تایپ فیس سفارشی برای علامت کلمه با انتهای گرد شبیه به Sommet Rounded انتخاب کردند.

 

نشان تصویری فندی

رنگ اصلی لوگو سیاه است با کد رنگی (# 000000)، اگرچه دستورالعمل های برند Fendi همچنین اجازه می دهد تا حروف سفید در زمینه های تیره وجود داشته باشد. اما این ترکیب با رنگ های (سیاه به علاوه سفید) نماد ظرافت و برتری است. رنگ معتبر دیگر زرد با کد رنگی  (# FDDB00) است. طبق اسناد رسمی هم نام شرکت و هم فضای اطراف را می توان با آن رنگ آمیزی کرد. انتخاب دقیق پالت به زمینه بصری بستگی دارد زیرا برند فندی همیشه باید تضاد ایجاد کند.

 

در زیر چند حقیقتی  وجود دارد که ممکن است درباره برند فندی ندانید.

 

  1. فندی نزدیک به 100 سال قدمت دارد.

فندی در سال 1925 به عنوان نتیجه افکار ادل فندی و ادواردو فندی آغاز شد.

 

  1. آنها در اصل کیف های خز را می فروختند.

فندی در حالی که بزرگترین ادعای شهرت نبود، با فروش کیف های خزدار به بازار مد بین المللی راه یافت.

 

  1. به سرعت مالکیت آن به زنان داده شد.

در سال 1947، پنج دختر فندیس این برند را به دست گرفتند. هر یک از آن ها 20 درصد مالکیت داشتند. تحت نظارت آن ها بود که فندی به لباس و لوازم جانبی گسترش یافت.

 

  1.  فندی و کارل لاگرفلد.

کارل لاگرفلد در سال 1967 کار با فندی را آغاز کرد و به سرعت تبدیل به یک مدیر خلاق شد. او این برند را مدرن کرد و تغییراتی در آن ایجاد کرد. لوگوی فندی پس از تغییر توسط کارل تا به امروز امضای این برند باقی مانده است.

 

  1.  دفتر مرکزی فندی

در سال 2015، Fendi  دفتر مرکزی خود را به رم منتقل کرد. این فضای پرمخاطب سالانه حدود 2.8 میلیون یورو برای این شرکت هزینه اجاره دارد.

 

  1.  ارقام فروش چشمگیر

در سال 2018، Fendi اعلام کرد که آستانه فروش سالانه 1 میلیون یورویی را شکسته است.

 

خلاصه:

لوگو فندی، که با نام “Fendi” شناخته می‌شود، یکی از برجسته‌ترین لوگوها در صنعت مد و لوکس است. این لوگو توسط کارل لاگرفلد طراحی شده و در سال 1965 معرفی شد. الگوی لوگو فندی شامل دو حرف “F” است که به صورت بهم پیوسته و با تناسب شکل مانند یک معادله ریاضی به هم پیوسته‌اند.

لوگو فندی به عنوان نمادی از لوکس و استایل برتر در دنیای مد شناخته می‌شود و در برند فندی، که یکی از برندهای مشهور ایتالیایی در زمینه لباس و لوازم جانبی است، استفاده می‌شود. این لوگو با طرحی ساده و هماهنگی دقیق بین حروف، الگوی یکتایی را ایجاد می‌کند که از رویکرد استاندارد لوگوهای الفبایی عبور می‌کند.

طراحی لوگو فندی به طراحی خطوط شیب‌دار و منحصر به فرد توجه زیادی دارد. این خطوط شیب‌دار باعث ایجاد تأثیر عمق و حرکت در لوگو می‌شوند و به آن طراوت و زندگی می‌بخشند. همچنین، استفاده از رنگ زرد در لوگو فندی، که به عنوان رنگ معروف برند آن شناخته می‌شود، به لوگو انرژی و شادابی می‌بخشد.

لوگو فندی به عنوان یک نماد قدرتمند، با شناخت فوری و شناخته شدن آسان در میان مخاطبان، به خوبی نقش خود را در تقویت هویت برند و تمایز آن ایفا می‌کند. این لوگو در تمامی محصولات و ارتباطات برند فندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور یکنواخت به ا

رتباط بین این محصولات و برند فندی کمک می‌کند. به طور خلاصه، لوگو فندی با طراحی ساده، استایل برتر و هماهنگی دقیق، به عنوان نمادی از لوکس و شیک بودن در صنعت مد شناخته می‌شود و به تقویت هویت و تمایز برند فندی کمک می‌کند.

4.3/5 - (6 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بهترین طراح لوگو
نوشتهٔ بعدی
بهترین شرکت طراحی لوگو

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.