بررسی برند و طراحی لوگو کلوین کلاین

تاریخچه برند کلوین کلاین

 برند کلوین کلاین (Calvin Klein)، یک خانه مد معروف است که در سال 1968 توسط طراح مد مشهور آمریکایی Calvin Klein تاسیس شد. دوره مد در آن زمان جنبه جذابی نداشت به همین دلیل کالوین کلاین تصمیم گرفت تا قدم بزرگی را در مد بردارد. در آن زمان صنعت مد بیشتر از دامن ‌های کوتاه و لباس هایی با سبک نه چندان جالبی استفاده می کرد.  کلاین این کار را به عهده گرفت تا لباسی بسازد که ساده بود و ویژگی‌ های زیادی نداشت. در ابتدا، کلاین بیشتر به خاطر کت و شلوار هایش شناخته شده بود، اما به تدریج با رشد شرکت او پیشرفت کرد و بیانیه های مد مختلف آزمایش کرد. کم کم این شرکت شروع به تولید لباس های ورزشی بیشتری کرد و برندش مورد توجه بیشتری قرار گرفت. کلاین به تولید لباس‌ های ساده‌ ای ادامه داد که راحت بودند و در عین حال شیک بودند. لباس کلاین در سراسر ایالات متحده به خوبی شناخته شد و صنعت مد آمریکا را به سرعت پیش برد.


 برای مطالعه مقاله ( بررسی برند و طراحی لوگو شیائومی ) کلیک کنید.


برند Calvin Klein تاثیر زیادی در دنیای مد داشته است و تقریبا غیر ممکن است که علاقه مندان به مد این برند را نشناسند. این برند یک انتخاب درجه یک است و نه تنها در داخل کشور سازنده بلکه در تمامی کشور ها و ایالت ها بسیار پر مخاطب است. اگر چه بسیاری از ویژگی‌ ها باعث شده تا کالوین کلاین یکی از بهترین برند های صنعت مد باشد، اما لوگوی آن ها بیشترین تاثیر در نمادین شدن برند را داشته است. همانطور که می دانید لوگوی یک شرکت، در برگیرنده چیستی و میراث شرکت است. لوگوی کالوین کلاین نیز در این صنعت بسیار سر و صدا کرد و یکی از اولین لوگو هایی بود که هم جسورانه و هم با شکوه ظاهر شد. اگر چه این لوگو تغییرات کمی داشته است، اما آنقدر بزرگ نبوده اند که به عنوان یک طراحی مجدد واقعی لوگو به حساب بیاید. ماهیت لوگو ثابت مانده است و دائماً با ظاهر مدرن مطابقت دارد و همین باعث شده است تا برجسته بماند.

تاریخچه لوگو کلوین کلاین

اولین لوگوی برند در سال 1968 ایجاد شد. این لوگو با حروف ظریف و نازک که در پس زمینه سفید خود نمایی می کرد، برند را به شیوه ای مثبت شروع کرد. لوگو نشان دهنده همه چیز برند بود. هم ظرافت و هم شخصیت را بیان می کرد.  با انتخاب یک فونت زیبا و استفاده از رنگ مشکی، برند مطمئن شد که شروعی قوی با لوگوی خود داشته است.

تغییرات طراحی لوگو کلوین کلاین سال 1975

هفت سال پس از طراحی لوگو، اولین به روز رسانی لوگو رخ داد و تغییراتی در لوگو تایپ ایجاد شد. فونت کمی پر رنگ ‌تر شد اما مانند نسخه اول شیک باقی ماند. این نسخه دوم حروف را کمی ضخیم تر از قبل و کمی پر رنگ تر کرد.

تغییرات طراحی لوگو کلوین کلاین 1992

به ‌روزرسانی لوگوی قبلی حتی بیشتر از اولین طراحی در شرکت باقی ماند تا اینکه زمان تغییر دیگری فرا رسید. در این به روز رسانی حروف هنوز پر رنگ بودند، اما کمی نازک ‌تر شدند. با این حال به نازکی نسخه اول نرسیدند. ممکن است که در این طراحی سبک تغییر کرده باشد اما فونت مطابق با نحوه ظاهر قبلی خود چیزی در وسط بین دو نسخه قبلی خود باقی ماند.

تغییرات طراحی لوگو کلوین کلاین در سال 2017

سال 2017 فرا رسید و این برند فکر کرد که زمان آن رسیده است که به ‌روزرسانی دیگری برای لوگو انجام دهد. در این طراحی حروف برجسته تر از نسخه قبلی خود شدند و فونت لوگو به یکی از فونت های لوگوی قبلی خود تغییر پیدا کرد. به طور کلی حروف به یکدیگر نزدیک شدند اما هنوز با طرح های قبلی مطابقت داشت و تغییرات به اندازه کافی ظریف بود که اگر چه در ظاهر لوگو تفاوت کلی ایجاد کرد، اما از مفهوم اصلی علامت کلمه و حروف سیاه دور نشد.

لوگو کلوین کلاین سال 2017لوگو فعلی کلوین کلاین

جدید ترین لوگو و لوگوی که احتمالاً با آن بیشتر آشنا هستید، لوگوی امروزی است. این آرم همان لوگویی است که برند از آن در بازاریابی استفاده می کند. این لوگو تفاوت چندانی با لوگو های قبلی ندارد و بسیار شبیه به لوگویی بود که مستقیماً قبل از آن استفاده شده بود. بسیار ساده و تمیز است، و از همان فونت برای لوگو استفاده شده است، تنها تغییر اصلی این است که حروف هر دو بزرگ و کوچک هستند.

لوگو کلوین کلاین + امروزی

چه چیزی لوگو را متفاوت می کند؟

طبیعی است که بدانیم چه چیزی این لوگو را با لوگوهای دیگری که هر روز می بینیم متفاوت می کند؟ از این گذشته، این لوگو به بخشی افسانه ای از صنعت و همچنین یکی از بهترین ها تبدیل شده است که شرکت را با ظرافت نشان می دهد. علامت کلمه تعریف کاملی از لوگویی است که قوی، متمایز است و تنها با دو رنگ برند را به خوبی نمایش می دهد.

فروشگاه کلوین کلاین
این لوگو ساده است:

شاید قابل توجه ترین جنبه برند و چیزی که لوگو را نسبت به سایرین متفاوت می کند این است که تا حد امکان طراحی ساده ای دارد. لوگو تنها شامل حروف در زمینه سفید است که این امر مشتریان را وادار می کند به جای پرت کردن حواس آن ها با عناصر طراحی، به برند توجه کنند. همچنین نشان می ‌دهد که برند شیک و با کلاس است و هر کجا آرم این برند درج شود، نشان دهنده خود شرکت است.

رنگ لوگو کلوین کلاین:

به جای پیچیده کردن لوگو با رنگ ها و عناصر زیاد، آن ها فقط دو رنگ را برای لوگو در نظر گرفتند. البته در برخی موارد رنگ خاکستری در لوگو دیده می شود. اما به طور کلی نسخه مشکلی آن بیشتر دیده می شود. رنگ ها نقش مهمی در ساخت چنین لوگوی پیچیده، شیک و کلاسیک ایفا می کنند.

فونت استفاده شده در لوگو:

از آنجایی که هویت بصری یک علامت کلمه است، به شدت به فونت متکی است تا تأثیر بگذارد و هنگام طراحی صحبت کند. به طور کلی فونت هایی که مورد استفاده این برند قرار گرفته ان همگی مشابه بوده و ظاهر یکسانی داشته اند و حس یکسانی را برای برند حفظ کرده ‌اند. فونتی که در لوگوی فعلی استفاده می شود شیک، درجه یک و بی نقص است. این بخش بزرگی از چیزی است که لوگو را از نظر ظاهری بسیار نمادین و پیچیده می کند.

سبک لوگو:

نمی توان انکار کرد که لوگو دارای سبک خاصی است که از سایر لوگو های مشابه متمایز است. این برند بسیار کار بلد است و می داند که چه لوگویی را باید انتخاب کند تا همه کاره باشد و شکل و سبکی داشته باشد تا در تبلیغات و محصولات مختلف برند درج شود. سبک این لوگو به گونه ای است که به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و برای چندین کار مناسب است.

 تبلیغات برند

کالوین کلاین یک برند خاص است. اگر چه لباس هایی را می‌ فروشد که ظاهری برجسته دارد اما، تبلیغات آن ها چیزی است که آن ها را به عنوان یک برند متمایز تبدیل می‌ کند. کالوین کلاین توانسته است از تبلیغات خود به گونه ای استفاده کند که کیفیت برند را برجسته کند و در جهان تاثیر بگذارد. آن‌ ها از تاکتیک‌ های بازاریابی برای ایجاد برندی استفاده کرده ‌اند که مردم به آن اعتماد داشته باشند، آن را بشناسند و حتی در سخت ‌ترین زمان‌ ها به آن وفادار بمانند.

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی برند و طراحی لوگو شیائومی
نوشتهٔ بعدی
بررسی طراحی لوگو لیورپول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.