بررسی طراحی لوگو لیورپول

لیورپول چیست؟

لیورپول نام یک باشگاه حرفه ای در زمینه فوتبال در بریتانیا است که در سال 1892 تاسیس و شروع به کار کرد. امروزه این باشگاه بسیار موفق است و در لیگ برتر رقابت می کند. در بیشتر تاریخ باشگاه لیورپول، لباس هایی که توسط بازیکنان این باشگاه استفاده می شد به رنگ قرمز بود. اما زمانی که باشگاه تأسیس شد، لباس‌ هایش بیشتر شبیه لباس ‌های معاصر اورتون بود. لیورپول تا سال 1964 به پوشیدن پیراهن قرمز و شورت سفید ادامه داد، زمانی که مدیر بیل شنکلی تصمیم گرفت به لباس تمام قرمز تغییر کند. لوگوی این باشگاه برای اولین بار توسط یک مفسر ورزشی در پاییز 1892 زمانی که این تیم اولین بازی خود را آغاز کرد، طراحی شد. بر اساس گزارش های دریافت شده، پرچم این باشگاه «حروف LFC را با پرنده مربوطه» نشان می‌ دهد.

 

 

تاریخچه لوگو لیورپول

با توجه به تاریخچه رسمی لوگوی ارائه شده توسط این تیم در وب سایت خود، اولین لوگوی لیورپول کپی از نشان ملی شهر خود، لیورپول بود. در لوگوی آن ها نپتون، خدای رومی دریا و تریتون که پیام آور دریا در اساطیر یونانی بود، دیده می شود و بین آن ها، پرنده ای وجود داشت. این پرنده، به عنوان نماد شهر لیورپول در نظر گرفته شده بود که نام آن  لیور برد یا LIVER Bird بود. هر دو شخص نپتون و تریتون در لوگو، پرچم به دست داشتند و یک شعار با معنی ” خدا به ما این آسانی را عطا کرده است ” در لوگو به کار رفته بود.

لوگو لیورپول دهه 1940

در اواخر دهه 1940، باشگاه همچنین یک نشان جایگزین داشت که بر روی اجناس خود، سربرگ ها و موارد دیگر استفاده می کرد. این نشان قرمز و سفید دارای پرنده ای در مرکز بود که جلبک دریایی با منقار خود گرفته بود و دو توپ فوتبال در دو طرف آن قرار داشت و علامت کمانی “LIVERPOOL” به رنگ سفید در بالا و “FOOTBALL CULB” به رنگ قرمز در پایین قرار داشت. در اواخر دهه 1940، یک علامت دیگر نیز وجود داشت که یک باکلان را در داخل یک سپر نشان می داد و پرنده، جلبک دریایی را در منقار خود گرفته بود. اما این آرم به عنوان لوگوی رسمی ثبت نشد اما چندین دهه مورد استفاده قرار گرفت. و آخرین باری که از آن استفاده شد، در اوایل دهه 1980 بود.

لوگو لیورپول 1950

در سال 1955 باشگاه تصمیم گرفت تا لوگوی خود را ساده کند. این لوگو فقط پرنده سفید در پس زمینه قرمز را نشان می دهد که یک برگ در منقار خود دارد. این نشان کاملا بدون زیور آلات، روبان، و حروف دیگر  است و فقط نماد گرافیکی اصلی باشگاه، در پالت رنگی آن ها نمایش داده می شود.

لوگو لیورپول 1955

در سال 1955 طراحی مجدد لوگو انجام شد. شکل تاج لوگوی لیورپول با شکل بیضی تمیز و مرتب به صورت عمودی جایگزین شد. رنگ پس ‌زمینه به سفید تغییر یافت، و کادر قرمز با تصویر قرمز ظریف پرنده و حروف «LFC» به رنگ قرمز و با فونت sans-serif که زیر آن قوس ‌دار شده بود، درج شد.

لوگوی لیورپول 1968

خطوط پرنده در سال 1968 اصلاح و مدرن شد و کادر بیضی شکل در همان سال از نشان حذف شد. پالت رنگ کمی افزایش رنگ داد و اکنون باشگاه شروع به استفاده از سایه روشن تری از قرمز کرد.

لوگو لیورپول 1892

همانطور که گفتیم اولین لوگوی لیورپول نشان رسمی این شهر و سرزمین مادری را نشان می داد که ترکیبی از دو شخص به همراه عناصر دیگر و با رنگ سفید و قرمز بود. پلاک باشگاه در زیر تصویر قرار داده شده بود که روی یک نوار قوسی نوشته شده بود.

لوگوی لیورپول 1987

در سال 1987 لیورپول به رنگ قرمز تیره تر و ترکیب پیچیده تری از نشان قبلی بازگشت. نسخه جدید لوگو شامل پرنده لیورپول بود که روی یک تاج مثلثی سفید با طرح کلی قرمز قرار گرفته بود. این تاج دارای دو نوار تد تیره بود که در امتداد طرفین آن قرار داده شده بود، و حاوی حروف سفید “لیورپول” در حروف بزرگ بود و متن “باشگاه فوتبال” روی یک بنر افقی زیر نشان قرار گرفته بود.

لوگو لیورپول 1992

سال 1992 جشن صدمین سالگرد باشگاه برگزار شد و یک لوگو با این عنوان طراحی و معرفی شد. در این لوگو رنگ های روشنی مانند زرد و زرد و جزئیاتی اطراف تاج اضافه شده بود. روبان زرد با علامت تاریخ «1892 – EST» به رنگ قرمز در زیر تاج قرار گرفت و برگ‌ های سبز پر آذین روی یک بنر افقی زرد با شعار باشگاه «تو هرگز تنها راه نمی ‌روی» روی تاج قرار داشت. و تصویر تاج اصلی لوگو شامل پرنده مربوط به این باشگاه به همراه نوشته «باشگاه فوتبال لیورپول» و« 100 سال » بود. روبانی با علامت تاریخ «1892 – 1992» به رنگ قرمز در زیر تاج قرار گرفت و برگ‌ های سبز پر آذین روی یک بنر افقی قرمز با شعار باشگاه «تو هرگز تنها راه نمی ‌روی» روی تاج قرار داشت. و تصویر تاج اصلی لوگو شامل پرنده مربوط به این باشگاه به همراه نوشته «باشگاه فوتبال لیورپول» به رنگ قرمز بود.

لوگو لیورپول 1993

در سال 1993 لوگوی پر آذین از سال 1992 اصلاح شد و در خطوط نازک تر و تمیز تر طراحی شد. بخش “100 سال” از تاج برداشته شد و تمام عناصر دیگر در جایی که بودند باقی ماندند. در دو طرف تاج، دو تصویر شعله تلطیف شده به رنگ قرمز سفید و سیاه اضافه شد و این نشان شش سال دیگر در باشگاه ماندگار شد.

لوگوی لیورپول 1999

جزئیات زرد روی نشان لیورپول در سال 1999 به رنگ سبز تغییر یافت. همچنین برای پویایی نشان دادن لوگو و پیشرفت باشگاه مشهور بریتانیا، چند سایه به تصویر اضافه شد. پرنده لیورپول با خط های سفید دوباره ترسیم شد آرم جنبه واقعی شدن پیدا کرد.

لوگوی لیورپول سال 2012

نشان لیورپول در سال 2012 طراحی مجدد شد اما این نشان یک نسخه اصلاح شده نشان در سال 1968 بود با این تفاوت که خطوط پرنده جگر به قرمز استفاده شد و نوشته  “LFC” در زیر آن در یک خط مستقیم قرار گرفته و به صورت ظریف اجرا شد.

لوگوی لیورپول 2017

در آوریل 2017، دو لوگوی به روز شده باشگاه لیورپول معرفی شد و این دو نشان در واقع چندان تغییری نکردند، زیرا هر یک از عناصر معنا دار در جایی که بودند باقی ماندند. نسخه اول دقیقاً مانند مدل قبلی خود به نظر می‌ رسید. عدد 1982 نشان دهنده سالی است که باشگاه اولین بازی خود را انجام داد و 2017  نشان دهنده 125 سالگی آن است. همچنین، متن “125 سال” در زیر سپر ظاهر شد. نسخه دوم لوگو بسیار ساده تر است و تقریباً مانند آرم اصلی به نظر می رسد، با این تفاوت که صاف است. در این نشان فقط پرنده و حروف “LFC” (باشگاه فوتبال لیورپول) مشابه لوگوی اولیه است و تاریخ های «1892» و «2017» و همچنین حروف «125 سال» در زیر است.

 

فونت و رنگ لوگو لیورپول

حروفی که در لوگوی لیورپول استفاده می شود دارای چندین فونت است. برخی از فونت هایی که به آن ها نزدیک هستند عبارت اند از: Albertus Roman، Flareserif 821  و  Narkisim. پالت رنگی استفاده شده در لوگوی فعلی شامل چهار رنگ روشن و زنده است که برای فوتبال عالی است. از جمله سبز، قرمز، زرد و سفید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که از آنجایی که لوگوی لیورپول سه بعدی است، در واقع رنگ ها و سایه های بیشتری وجود دارد. سایه های متعدد سبز، قرمز و زرد ضروری هستند زیرا به ایجاد جلوه سه بعدی کمک می کنند.

 

5/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی برند و طراحی لوگو کلوین کلاین
نوشتهٔ بعدی
بررسی طراحی لوگو لویی ویتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.