تبلیغات محیطی بر روی پل عابر پیاده در اصفهان

امروزه عبور از پل‌ های عابر پیاده، یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی شهری است که در ردیف فرهنگ شهرنشینی می‌گنجد، اما متاسفانه این توسعه‌یافتگی در بینش و عملکرد برخی شهروندان نمایان نیست و درونی نشده است.

پل‌های عابر پیاده ای که برای تضمین امنیت تردد عابران پیاده از عرض خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و اتوبان‌های حادثه‌خیز احداث شده‌اند اما بسیاری از آنها گاه در طول روز عابرانی به تعداد انگشتان دست هم ندارند.

سالانه بیش از یک هزار عابر پیاده براثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۴۵ درصد از تلفات تصادفات درون‌شهری و۴۰ درصد تصادف جاده‌ای را عابران پیاده تشکیل می‌دهند در حالی که در کشورهای اروپایی تعداد عابران کشته شده به دلیل تصادف درون‌شهری تنها ۲۰ درصد از کل کشته‌هاست.
طبق آخرین نظرسنجی ها که توسط یک مرکز پژوهشی از شهروندان انجام شده است ، مشخص گردیده که تنها نیمی ازشهروندان از پل عابر پیاده استفاده می‌کنند، شاید مهر تاییدی بر این واقعیت باشد که فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در میان شهروندان ما هنوز مهجور مانده است.
آمارها از مرگ روزانه ۱۳ عابر پیاده در کشورمان خبر می‌دهد که بیشترین علت مرگ عابران پیاده ضربه به سر با ۱/۱۵ درصد، شکستگی‌های متعدد با ۲۴ درصد و پس از آن خونریزی با ۵/۱۰ درصد گزارش شده است.

به منظور پیشگیری از اینگونه سوانح در شهر اصفهان ، از سال گذشته دستورالعمل افزایش پل های مکانیزه سطح شهر اصفهان برای ارتقا سطح ایمنی عابران پیاده در دستور کار شهرداری قرار گرفته است ، اما به دلیل هزینه های زیاد نصب و نگهداری هر پل مکانیزه فقط مکان های پر رفت و آمد به این پل ها مجهز گردیدند .

در حال حاضر بیشترین پله های برقی با توجه به کاربری های تجاری در محور خیابان بزرگمهر و خیابان مشتاق و میدان آزادی تمرکز دارند، زیرا تمرکز سفرها در آن جا بیشتر از خیابان های دیگر شهر است.

تبلیغات بر روی پل عابر پیاده اصفهان

از آنجایی که پل های عابر پیاده معمولا در خیابان های پر تردد و شلوغ شهر احداث می گردند و این خیابان ها برای انجام تبلیغات محیطی مناسب می باشند ، لذا تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی که بر روی پل های عابر پیاده نصب می گردند جهت انجام تبلیغات محیطی در شهر بسیار مناسب و با بازدهی بالایی می باشند .

اص2-300x225

تبلیغات بر روی پل های هوایی و پل عابر پیاده در هر شهری توسط شهرداری آن شهر انجام می شود و بهره‌برداری از تبلیغات پل های عابر پیاده در سطح شهر می تواند موجبات درآمدزایی بیشتر و تامین اعتبارات مورد نیاز شهرداری را فراهم آورد.
پل های هوایی و پل های عابر پیاده به دلیل اینکه درمعابر اصلی شهر و مکان های پرتردد نصب می گردد و توسط افراد مختلفی در سطح شهر دیده می شوند ،اجاره بیلبورد و انجام تبلیغات محیطی تاُثیر به سزای در فروش کالا یا محصولات صاحب آگهی خواهد داشت.

مزایای نصب پل های هوایی و عابر پیاده

  • درباره مزایای حاصل از سرمایه‌گذاری در احداث پل‌های عابر پیاده مکانیزه در صورت عدم مجوز برای تبلیغات بر روی بدنه پل‌ها، بازگشت سود سرمایه‌گذاران از طریق ایجاد واحدهای تجاری زیر پل تأمین می‌شود.
  • رفع تداخل عابرین پیاده مکانیزه و زیرگذر های عابرین و وسایل نقلیه و در نتیجه به صفر رسیدن تصادفات و افزایش ظرفیت سواره رو با حذف تداخل جریان عابرین از جمله این مزایا است.
  • افزایش سرعت وسایل نقلیه و افزایش ایمنی عابرین پیاده از دیگر مزایای اجرای طرح می باشد.
  • میزان حجم تردد عابر و سواره رو رفوژ همچنین لحاظ کردن گذرگاه های خطرناک
  • سرعت بالای اتومبیل ها یکی مهمترین از دلایل احداث است.
  • احداث پل های عابر پیاده مکانیزه و زیرگذر های عابر پیاده؛ کاهش ترافیک موجود در خیابانها ناشی از تردد شهروندان، تسهیل در عبور و مرور ایمن افراد
  • تداخل عابر پیاده با وسایط نقلیه و زمان معطلی وسایط نقلیه کاهش می یابد.
  • به منظور جلوگیری از خطرات جانی و مالی و همچنین ارتقاء کیفیت بصری در فرمت مبلمان شهری

مشکلات نصب پل های هوایی

  • برخی از پل‌ها به دلیل نصب بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی امنیت خود را از دست داده‌​ و به آسایشگاهی برای کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده است ، البته این ناامنی تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود و با محصورشدن پل‌ها، فضای مناسبی برای زورگیری و فروش موادمخدر در ساعات کم‌تردد فراهم شده است.
  • در حال حاضر، یکی از ملاک‌های اصلی ساخت بسیاری از پل های عابر پیاده به ویژه در شهرهای بزرگ کشور تنها ایجاد فضاهایی جهت تبلیغات شهری بوده و مطالعات علمی، مدون و همه جانبه نگری در زمینه مکان‌یابی آنها وجود ندارد.
  • درباره مزایای حاصل از سرمایه‌گذاری در احداث پل‌های عابر پیاده مکانیزه در صورت عدم مجوز برای تبلیغات بر روی بدنه پل‌ها، بازگشت سود سرمایه‌گذاران از طریق ایجاد واحدهای تجاری زیر پل تأمین می‌شود.

Rate this post
, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تابلوهای زیر ساعتی
نوشتهٔ بعدی
کانال ما در تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.